PDA

View Full Version : Conquest 50W buizentop? Dit is mijn nieuwe amp! MET PICS!!!



Kim Wilson
20 september 2005, 11:39
Howdy,

Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met Conquest 50 Watt heads? Ik zoek een top voor the blues, liefst een Fender, maar vanwege aanbod en prijs lijkt dit ook wel interessant.

Iemand ervaringen met Conquest?

Alvast bedankt. :)

Kim Wilson
21 september 2005, 14:30
Zijn nog niet erg bekend zeker? 8-)

rupke
21 september 2005, 14:56
Hoi

Ik ben er erg bekend mee. Maar dat komt omdat ik ze zelf verkoop :-). Voor blues en jazz uitermate geschikt. voor rock moet je er echt een pedaaltje voor gooien. de kracht van de conquest zit hem in het cleane kanaal. het 2e kanaal is meer een crunch tot ac/dc sound.

kijk anders even op

www.robsmusicstore.nl

daar staat een hele beschrijving.

Groetjes Rob en als je vragen hebt hoor ik het graag

rupke
21 september 2005, 14:57
dubbelpost sorry

rupke
21 september 2005, 15:00
dubbelpost sorry

rupke
21 september 2005, 15:01
damnnnnnnnnnn

sorry voor de dubbelposts en ik had eigenlijk naar je mail willens sturen maar het gaat allemaal niet zo lekker

Greetz Rob

Kim Wilson
21 september 2005, 15:19
Kijk, daar kan ik wel wat mee. Thnx. :)
Ik ga vanavond bij iemand kijken die een 50 watt top heeft staan. Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n bakkie? En wat voor kast kan er het beste aan, open of dicht?

rupke
21 september 2005, 15:23
He die kim

ik zelf speel altijd met een gesloten 4 x 12"kast dan komt die heerlijke compressie en definitie het lekkerst tot zijn recht. Let wel op dat je een top koopt die gemodificeert is. Er zijn ook oude conquest tops in de omloop di eniet te vergelijken zijn met degenen di eik na een half jaar modificeren in samenwerking met conquest verkoop.

Greetz Rupke

Kim Wilson
21 september 2005, 15:26
He die kim

ik zelf speel altijd met een gesloten 4 x 12"kast dan komt die heerlijke compressie en definitie het lekkerst tot zijn recht. Let wel op dat je een top koopt die gemodificeert is. Er zijn ook oude conquest tops in de omloop di eniet te vergelijken zijn met degenen di eik na een half jaar modificeren in samenwerking met conquest verkoop.

Greetz Rupke
Oke.

Maar wat kost mij een modificatie naar huidige specs? Ik neem aan dat de ouderen wel te modden zijn... En wat is er zo anders na jouw modificatie?

rupke
21 september 2005, 15:45
in eerst einstantie klonk het cleane kanaal te vlak met weinig body en het karakter ven het overstuurd kanaal overstuurd had te veel mid geluid toen. nu he bik tijdenfs de modificatie en testen verschillende versterkers er bij gehouden, mesa, fender hoofdzakelijk. ik wilde het beste van beide werelden en dat si naar mijn mening goe dgelukt

maar goed het feit blijft staan. smaken verschillen. De meest blues en jazz gitaristen die bij mij over de vloer komen zijn meestal gelijk helemaal weg van de versterker.

greetz Rob

Kim Wilson
21 september 2005, 17:05
in eerst einstantie klonk het cleane kanaal te vlak met weinig body en het karakter ven het overstuurd kanaal overstuurd had te veel mid geluid toen. nu he bik tijdenfs de modificatie en testen verschillende versterkers er bij gehouden, mesa, fender hoofdzakelijk. ik wilde het beste van beide werelden en dat si naar mijn mening goe dgelukt

maar goed het feit blijft staan. smaken verschillen. De meest blues en jazz gitaristen die bij mij over de vloer komen zijn meestal gelijk helemaal weg van de versterker.

greetz Rob
Kijk, dan heb je het goed voor elkaar. 8-)

Is deze mod ook op de oude amps uit te voeren, en zo ja, wat gaat dat ongeveer kosten, op basis van zelf doen?

svokke
21 september 2005, 20:59
Er zijn ook oude conquest tops in de omloop di eniet te vergelijken zijn met degenen di eik na een half jaar modificeren in samenwerking met conquest verkoop.

Ik heb zo'n oude. Is niets mee aan te vangen kwa geluid. Ze hadden ook nogal een eigenaardige manier van point-to-point bedrading en de bevestiging van de voedingselco's vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Kwaliteit van de onderdelen was wel goed.
Ik heb gelijk de hele inhoud gesloopt en ik ga nu eens opnieuw beginnen 8-)
Het lijkt me inderdaad wel een goede basis om er iets van te maken. Ik ben benieuwd hoe de gemodde klinken. Tipje van de sluier oplichten hoe er gemod werd? Niet schema-gewijs, wel hoe kun je met zo'n dichtgeweven point-to-point kluwen gemakkellijk modden?

rupke
22 september 2005, 08:15
Hoi,

laat ik even vooropstellen dat ik niet erg technisch ben. Wat ik gedaan heb is samen met de bouwerer van de conquestversterkers en mijn collega uit Belgie gaan zitten en hem uitgelegd wat ik wilde horen. Hoe de bouwer dat technisch geregeld heeft dat weet ik niet. maar elke keer als hij wat veranderd had dan gingen we weer bij elkaar zitten en had ik al mijn gear weer bij en gingen we vergelijken.

ondertussen speel ik nu zo'n 2 jaar over de conquest combo tijdens repetities en kleinere gigs en thuis ook. ook over de top met 4 x 12" tijdens wat grotere gigs. ik heb nog nooit problemen met 1 van de versterkers gehad.

Ook niet met degene die ik verkocht heb (op een loszittend draadje van de reverb na dan).

Groetjes Rob

Kim Wilson
22 september 2005, 09:16
Zo, ik ben gisteren naar Nijmegen geweest, en teruggekomen met de Conquest top. Ik heb hem natuurlijk nog niet helemaal uitgebreid kunnen proberen, maar ik heb hem wel op wat vermogen kunnen proberen. En ik kan zeggen dat het eerste kanaal heerlijk klinkt. Een lekker dikke klank, die met de gainknop lekker gaat oversturen tot een bluesy overdrive. Nou moet ik er wel bij zeggen dat de Fender Hotrod Dlx mijn referentie is, en t.o.v. die is de Conquest een verbetering van hier tot Tokio.
Het drive-kanaal is niet het favoriete onderdeel van de amp. Het klinkt behoorlijk middy, en met de toonregeling is niet al te veel te regelen. Dit vind ik ook van kanaal 1, maar deze klinkt in de basis al best goed, dus daar hoeft niet veel geregeld te worden. De distortion ga ik ook uit een pedaal halen, dus het drive-kanaal is niet heel erg van belang.

Echter één behoorlijk minpunt van deze amp, en dit is slechts cosmetisch. De amp is opnieuw bekleed. Er zit nu een creme kunstleer omheen, en het paneel aan de voorkant waar het logo zit, hebben ze donkerrood leer omheen getrokken. Op zich wel een mooie combinatie, alleen niet meer origineel. Met de nieuwe bekleding hebben ze ook de versterker omgedraaid. Dat wil zeggen dat de versterker, met alle knoppen en zo aan de onderkant zit. Achter de knoppen, dus op het paneeltje waar de tekt staat, hebben ze een soort dikke grijze tape (nee, geen Ducttape) geplakt, en de teksten met pickup-plakletters erbij geplakt. Aan de achterkant staat alles nog wel gewoon op het gouden paneel, maar dan op de kop dus. Ik heb al even gekeken wat achter het grijze tape zit, in de hoop dat het originele er nog op staat, maar dit is niet het geval. Maar zoals ik al zei is dit slechts cosmetisch, en zie ik dit op een donker podium niet weer terug. Ook is het niet superlelijk of zo, het is redelijk netjes gedaan allemaal, maar ja...


Ach, al met al ben ik best tevreden over mijn nieuwe ampje, ook in combinatie met mijn nieuwe 2x12" cab met C12N's, die ik inmiddels ook zover klaar heb, dat ie het al wel doet. Deze moet nu alleen nog bekleed worden. Misschien maak ik hem wel creme met een donkerrood speakerdoek...

rupke
22 september 2005, 09:54
He die Kim veel plezier er mee.

zo te lezen kun je er zo mee in een bordeel optreden met die bekleding :-)

Als de sound maar ok is he.

Gas er oppppppppppppppp :-D

Kim Wilson
22 september 2005, 10:29
He die Kim veel plezier er mee.

zo te lezen kun je er zo mee in een bordeel optreden met die bekleding :-)

Als de sound maar ok is he.

Gas er oppppppppppppppp :-D
Ghehe, idd, ik zal de Yab Yum vast bellen. :-D
En met die sound zit wel goed. 8-)

Anders_Destium
22 september 2005, 15:04
Veel plezier ermee Hans :)

Kim Wilson
22 september 2005, 18:13
Veel plezier ermee Hans :)
Thnx! 8-) Dat gaat vast lukken. :-D

lcvanderhelm
22 september 2005, 19:46
Hoe is het mogelijk dat de 50 watt buizen combo met 12 inch speaker 29,5kg weegt en de losse top ook 29,5kg????????????????????

Kim Wilson
22 september 2005, 21:04
Ja, idd. :lol:

Wist je dat de afmetingen van beide amps ook hetzelfde zijn? :-D


Ik denk dat ze een copy-paste actie uitgevoerd hebben op de site, en nog niet alles helemaal aangepast...

Squier4ever
22 september 2005, 22:09
heb je ook pics van je PimP amp :-D :-D

Kim Wilson
23 september 2005, 08:28
heb je ook pics van je PimP amp :-D :-D
Ja! :-D
http://img370.imageshack.us/img370/6536/p92201653zf.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/7108/p92201677zf.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/868/p92201684ur.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/37/p92201691nf.jpg

Ik denk dat ik de tolex er toch af ga halen. Ik heb ff gekeken, en er zit verder niks onder. Ik hoop dat ik van de tolex voor mn speakercab nog wat overhou, en dan maak ik hem gewoon weer zwart. Behalve dat rooie, dat vind ik wel gaaf. :-D

Ritch
23 september 2005, 14:42
Nijs!!!!!! Felici met je aankoop Hans :)

nopster
23 september 2005, 16:00
Die top met die rode bekleding ziet er veel mooier uit dan dat ik uit je eerste beschrijving kon opmaken.
Ik zou die echt wel laten zoals hij is.
Misschien zelfs volledig in dat rood afwerken? 8-)

Welk blues-geluid haal je eruit? Typisch Brits, Amerikaans of ?

Satriani
23 september 2005, 16:28
Ziet er kick uit man 8-)

Kim Wilson
26 september 2005, 10:54
Zo, gisteren de amp eens uitgebreid kunnen testen. Oefensessie van 2 tot 7 uur, voor de cd-opname van 8 en 9 oktober. En hij is geslaagd! :dance:
Wat een power zeg! Met mijn 2x12 zelfbouwkast eronder kan ik nu van een redelijk warm geluid tot een dikke vette scheur tot een pinnig schelle jank produceren. Alleen is de amp nog een beetje te "middy". Ik heb de mid volledig dicht, en dan moet ik nog opletten dat ik mijn brug-PU niet te veel laat overheersen, want dan wordt ie toch wel een beetje schel, een beetje "harsh", zeg maar. Dat is denk ik ook mede een "verdienste" van de C12N RI's van Jensen, die in de cab zitten.
Nu wil ik de amp eventueel nog eens laten modden, want met de Squier strat wordt het denk ik wel een beetje te schel (die had ik gisteren niet mee), maar nu met de Epi kan ik er voorlopig een lekker dik geluid uithalen.
De andere gitarist heeft zijn Gibson ES-135 met P90's ook nog ff ingeplugd...
:o :o :o
Wow....

Ja, ik ben wel tevreden. :-D


Oh ja, Brits of Amerikaans...
Ik ben geneigd te zeggen dat ie Amerikaans klinkt, want er zitten EL34's in, maar ik weet het niet echt. Ik weet namelijk niet de kenmerken van Britse en Amerikaanse blues.
Wie klinkt er bijvoorbeeld als Amerikaansse blues en wie klinkt Brits? Het is iig geen Marshall. Het ligt denk ik dichter bij de Fender klank.

nopster
26 september 2005, 11:52
Blijkbaar een leuke versterker.
Neem je de cd ook op via de Conquest? Succes alvast met de opnames.

Tja, Amerikaans, dan denk ik vooral aan de Chicago-blues sound (toch meer warm Fender geluid) zoals Buddy Guy, Copeland, Muddy, etc...
Bij Brits eerder Vox/Marschall (killer, vind ik van geluid) zoals early Clapton, John Mayall, Peter Green etc...
Al is het dat sommigen op verschillende modellen versterkers toch hun eigen sound behouden. Eigenlijk niet te vatten. :-?

almarvk
18 december 2005, 15:29
Om het topic maar ff over te nemen: De conquest heeft een ander baasje gekregen :)

Ben er super blij mee Kim Wilson! Ben nu bezig om m'n speakerkast af te maken en dan hopelijk kan ik vanavond 'm grondig uit testen :)

Ik moet nu nog wel 2 tops verkopen. In de gang heb ik nu een toren gebouwd van 3 versterkertops :D

Kim Wilson
19 december 2005, 10:37
Nou, ik ben benieuwd hoe het gaat met je eigen cab! Mooi dat je er tevreden mee bent. Heb ik er iig weer iemand blij mee kunnen maken.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. :)

1959SLP
19 december 2005, 10:51
Waarom staat die belettering op de backpanel op z`n kop?

andoni
19 december 2005, 11:14
Waarom staat die belettering op de backpanel op z`n kop?

Dat is handig, je leunt over je top en zo lees je dus de tekst niet op z'n kop. Wordt veel bij hifi materiaal omdat je daar wel wat meer kabels kan aansluiten. Wel een probleem als je een full stack hebt natuurlijk :)

Kim Wilson
19 december 2005, 11:33
Dat is omdat het versterkergedeelte vroeger bovenin hing. Maar één van de vorige eigenaren heeft hem opnieuw bekleed, en heeft gedacht dat het mooier/beter was om de buizen te laten staan ipv hangen. Het is waarschijnlijk niet vanuit leesbaarheids-oogpunt gedaan. Het is wel een handige bijkomstigheid, dat wel. :)

Negative K3 fan
19 december 2005, 11:41
Ik ben geneigd te zeggen dat ie Amerikaans klinkt, want er zitten EL34's in,

:-?

Kim Wilson
19 december 2005, 14:35
...

Oh ja, Brits of Amerikaans...
Ik ben geneigd te zeggen dat ie Amerikaans klinkt, want er zitten EL34's in, maar ik weet het niet echt. Ik weet namelijk niet de kenmerken van Britse en Amerikaanse blues.
Wie klinkt er bijvoorbeeld als Amerikaansse blues en wie klinkt Brits? Het is iig geen Marshall. Het ligt denk ik dichter bij de Fender klank.
Quote dan ook alles, graag. :-? Ik zei dat ik het niet wist.

almarvk
19 december 2005, 17:16
Dat is omdat het versterkergedeelte vroeger bovenin hing. Maar één van de vorige eigenaren heeft hem opnieuw bekleed, en heeft gedacht dat het mooier/beter was om de buizen te laten staan ipv hangen. Het is waarschijnlijk niet vanuit leesbaarheids-oogpunt gedaan. Het is wel een handige bijkomstigheid, dat wel. :)

Ik vind het wel handig :) Ik heb m'n cabinet bijna af. Hij klinkt goed, alleen nu nog de afwerking en een betere baffle. Maar dat komt nog wel.

Amp klinkt echt lekker. Ik had m'n pedalen niet bij de hand, maar ik weet hoe die klinkt met een Rat ervoor ;) Vanochtend nog lekker zitten te spelen toen de rest weer de deur uit was. Scheelt weer een boel gezeur :)

Negative K3 fan
19 december 2005, 17:46
Oh ja, Brits of Amerikaans...
Ik ben geneigd te zeggen dat ie Amerikaans klinkt, want er zitten EL34's in, maar ik weet het echt niet.

:)

Kim Wilson
19 december 2005, 17:58
Ja, zo klopt ie. :-D

Ja, weet ik ook veel, maar je hebt soms zo ergens een gevoel bij, net als dat je het gevoel hebt dat Opels bij boeren horen, dat gevoel. Maar dit is zonder enige hinder van wat voor kennis dan ook, daarom zei ik dat ik het niet wist. En ik zei niet echt, maar ik bedoelde idd echt niet. :)

Negative K3 fan
19 december 2005, 18:17
nee maar goed, leermoment: je weet nu dus wel dat el34 brits zijn en 6l6s juist amerikaans en je weet ook dat het heel weinig zegt over de uiteindelijke klank van de amp.

Negative K3 fan
19 december 2005, 18:17
nee maar goed, leermoment: je weet nu dus wel dat el34 brits zijn en 6l6s juist amerikaans en je weet ook dat het heel weinig zegt over de uiteindelijke klank van de amp.

AART
19 december 2005, 18:28
nee maar goed, leermoment: je weet nu dus wel dat el34 brits zijn en 6l6s juist amerikaans en je weet ook dat het heel weinig zegt over de uiteindelijke klank van de amp.

6l6 kan toch ook in een brit zitten, wat boeit het echt.

Al stop je er 200 watt philips dingen in(laatst gezien, echt groot, formaat melkfles).

almarvk
14 januari 2006, 22:41
Ik heb m'n cabinet af en thuis kunnen uitproberen. Bij deze het resultaat:)

http://www.reflectedmind.nl/almar/07.jpg


Ik heb 'm met de band uitgeprobeert in de oefenruimte. Wat een geluid! Ik had een ProCo Rat en een Boss OS2. De Rat doet het leuk, maar de OS2 geeft die Conquest echt een trap onder z'n reet. Het klonk echt vet! Zware overdrive en juist de clean heel erg mooi afgesteld.
Ben blij dat ik 'm heb gekocht!

Mitch
15 januari 2006, 10:10
Da's toch wel een heel opvallende set geworden. Gefeliciteerd !

rupke
19 januari 2006, 11:16
Afgelopen zaterdag nog met mijn conquest top en conquest cabinet gespeelt en mijn combo bij de bassist gezet en lekekr stereo gespeeld. Wat een vette sound weer zeg. clean is dit gewoonweg super en dan een pedaaltje ervoor voor oversturing. en gaan met die banaan.

Groetjes Rupke

almarvk
19 januari 2006, 12:05
Wat voor pedaaltje gebruik jij ervoor voor de oversturing?

rupke
20 januari 2006, 12:31
Hoi,

ik gebruik een boss me-50 voor oversturing en effecten. voorheen had ik een carl martin mkII die klonk ook errug vet er op. Ook heb ik een Metal planet van rocktron er op gehad. wat een ballen heb je dan zeg. iets te veel voor mijn stijl (alternatieve rock) maar dat is echt moddervet.

Groetjes Rupke

Mephistocles
18 september 2007, 16:32
Ik heb ervaring met conquest. Toen ik begon hebben ze me een T50 aangesmeerd bij de Key music in St Niklaas. Niets slechts over Key of conquest... ja eigenlijk wel over conquest. Ik heb een T50. het geeft wel lekker wat volume, op vakantie heb ik m bijna helemaal opengedraaid en hij hield redelijk toon en ik klonk goed qua volume voor een zaal van 250 mensen, maar het is duidelijk te merken dat ze er niet voor zijn gemaakt. Tsja, dan kom je daar en dan blijkt dat ze geen mic hebben om m te versterken over de boxen. Maar qua geluid vind ik m ronduit BELABBERD. Hij ruist enxo en het ligt aan de versterker. Bah.

Joey Handsome
18 september 2007, 16:59
Je reageert op een topic van 500 jaar oud lamzak.

Jimwoud
18 september 2007, 17:01
Wil je dat nooit meer doen!! Enige wat je kunt doen om het goed te maken is, om je versterker daadwerkelijk uit het raam te gooien en dat te filmen en op youtube te zetten

Lexvandoef
18 september 2007, 17:11
haha vriendelijkheid ten top :hippie: welkom opt ozo gezellige forum :satisfie: