PDA

View Full Version : Vox AD5vt/ 100vt



episua
19 september 2005, 23:26
Hey,

Heeft hier iemand ervaringen met deze nieuwe Vox versterkers?
Ik denk erover na om mijn 65 watt Fender Princeton 112plus er voor te ruilen, is dit verstandig gezien de waarde, het is een amerikaanse transistor bak.
De Fender vind ik thuis en in de oefen kelder prima maar op een podium klinkt ie soms te vel, gewoon niet goed.

Denken jullie dat het qua volume tussen mijn fender en deze Vox versterkers iets uitmaakt? En hoeveel zou het uitmaken tussen de AD50 en de AD 100?

outside
20 september 2005, 16:37
Verschil tussen ad50vt en ad100vt is 3db normaal gezien, ad100vt is stereo en heeft een fx loop. Ik heb de ad50vt, zeer tevreden over. Ik weet niet zeker of hij beter is dan de princeton. In de lessen speelde ik wel op een princeton maar op les-volume kan ja daar ni echt over oordelen. De vox is in ieder geval veelzijdiger en beter dan de cube of de spider naar mijn mening. Het "Black 2x12"-model is een zeer warme clean en de "UK Modern" vindik een perfecte distortion voor rock. Een metalsound vond ik niet direct maar ik heb nu wel iets goed gevonden. Effecten zijn goed denk ik, meestal 3 parameters per effect te verranderen.

episua
20 september 2005, 20:11
Hey bedankt voor de info

rhcp_schipper
20 september 2005, 21:26
hallo,

Ik ben denk ik ook van plan om de vox ad50vt te halen, maar zit daar ook een fx-loop op? Alvast bedankt groeten