PDA

View Full Version : Versterkers



YoungWackfordsRant
19 september 2005, 19:37
Oke, hey iedereen, ik ben nieuw hier, heb me eigenlijk aangemeld omdat ik binnenkort een nieuwe versterker wil gaan kopen, en ik zag dat er hier mensen zijn die daar veel verstand van hebben.. Dat hbe ik zelf dus niet echt..

Sorry dat dit waarschijnlijk al het 1000e topic is met dit onderwerp..

Ik speel nog niet zo lang intensief gitaar, heb laatst een nieuwe electrische gekocht, een Hendricson (Dirk Witte merk) LP custom model.

Mijn versterker nu is een oude samick, kraakding, 2e hands gekregen van iemand poos terug.

Ik weet niet precies waar ik naar op zoek ben, omdat ik niet veel verstand op het gebied van versterkers heb, maar ik wil een mooie, warme clean, goede reverb, en een beetje pearl jam-achtig, maar ook guano apes of het hardere smashing pumpkins overdrive/distortion, maar ten eerste gaat het me om de clean..

De prijs die ik ervoor uit wil geven ligt zo rond de 500 euro (iets meer misschien), liefst gewoon een nieuwe, of een 2ehandse bij een winkel evt. Qua wattage, wat natuurlijk niet teveel zegt, iets van 70 tot 100 watt oid..

Ik weet niet of ik een goedkope buizenversterker moet nemen of een gewone, want ook daar mist het weer in kennis:P..

Alavst bedankt als jullie de moeite willen doen me bij m'n keuze te helpen,

btw: ik heb nog niks geprobeerd, niet onlangs in een winkel geweest, maar om nou alles in de prijsklasse uit te gaan proberen.. Kheb liever vast een paar soorten/merken waar ik een beetje mn aandacht op kan richten zeg maar..