PDA

View Full Version : marshall avt100



angus
12 september 2002, 21:52
hey,
van plan versterker aan te schaffen,aangezien dat ik aan mn strat alleen niet zoveel heb...kheb een avt 100 op het oog.maar zoveel ken ik er nu ook weer niet van,en de site van marshall is ook niet echt te pruimen.dus,als er iemand die versterker in zijn bezit heeft.goede versterker?lampen of transistor?voor welk genre geschikt?en hoeveel hij nu gemiddeld kost..?
alvast bedankt
greetz angus young...

Matje
12 september 2002, 23:43
ten eerste: Gave nickname! AC/DC is gewoon helemaal gaaf (ja ik ben fan ja)
ten tweede: Koop geen valvestate maar een echte buizen(lampen) versterker. De valvestate serie heeft alleen een buisje als voorversterker en is dus niet volledig buizen. En dat hoor je goed in het geluid.

MegaDrive
12 september 2002, 23:54
En in het volume! 100 watt valvestate is even iets anders dan 100 watt buizen. Dan hoor je zelfs je trommelvliezen niet meer scheuren :grin:

Dionyios
13 september 2002, 00:00
Voor reviews kan je wel op deze site terecht:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/VS2000_AVT100_112_Combo-01.html

En als je wilt dat we je tips geven over eventuele andere versterkers lijkt het me handig als je even je budget vermeld...

angus
13 september 2002, 14:06
bwa...zoiets rond de 300€...zou dat lukken?
grtzz angus young

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angus op 2002-09-13 14:06 ]</font>

Nesker
14 september 2002, 10:02
he ik heb de avt 100!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ten eerste zeer goede versterker, geen buizen maar toch.
zeer mooie overdrive kanalen en een goed clean kanaal. maar voor 300 euro kun je zo'n ding nie kopen, en tweedehands zijn ze nog duurder. want nieuw kosten ze 750 euro, je moet het maar bekijken maar het is echt een goed klinkend dging

Dude
14 september 2002, 15:33
ga nog effe een tijdje sparen en koop een echte buizen versterker man, anders, waarom ga je niet eens zoeken naar de oude valvestates van marshall, VS100R enzo, zijn best leuke bakken ze hebben alleen niet de effectjes die die nieuwe serie wel heeft maar ja....