PDA

View Full Version : Overstappen naar een Rackje?



Chroxy
19 september 2005, 19:32
Ik heb een Marshall DSL401 combo met een 2x12 kast en een aantal effectjes: Boss Ce-2 Chorus, Boss PH-2 Phaser, Boss Equalizer (als boost), Korg DL301 delay en een Dunlop Crybaby.. Opzich ben ik hier wel tevreden mee, maar mijn pedalenkistje is al vol en ik zou nog wel graag een aantal effecten erbij hebbebn, ook zou ik graag de FX loop willen gebruiken, maar vanwege de nu al grote hoeveelheid kabels laat ik dit maar achterwege..

Nu heb ik afgelopen weekend mijn Digitech Whammy tegen een Boss GX-700 geruild, een rack multieFX. Ik heb al eens een Behringer Virtualizer Pro gehad, (ook rack multiFX) en deze vond ik echt verschrikkelijk: slechte effecten en VEEL ruis! Ik verwachtte NIETS van de Boss GX-700.

Maar ik probeerde hem en! evenveel ruis als mn losse pedaaltjes, en de effecten klinken allemaal ongeveer gelijk (ik heb nog niet veel tijd gehad om echt alles uit te testen, dus het akn alleen maar beter klinken).. Nu begin ik dus erg te twijfelen of ik niet moet overstappen naar rack FX...

Ik gebruik dus alleen effecten, distortion etc zal ik uit mijn Marshall blijven halen. Is het dus nu een goed idee om over te stappen op mijn Boss GX-700 ipv de pedaaltjes die ik heb? Ik zou nu wel gebruik kunnen maken van mijn fx-loop en dankzij de 4kabel methode de effecten precies neerzetten waar ik ze wil.. of is het uitiendeiljk toch beter om de pedaaltjes te houden..? En dit uit te breiden..?

Mocht ik dus overgaan op een rackmultiFX, dan wil ik ook meteen graag mijn Marshall DSL via MIDI schakelen, ik heb hierover al wat gezocht op het forum, maar wat heb ik precies nodig? En ook zoek ik een midi control board, liefst niet TE groot, maar welke zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Om dus de GX-700 + versterker aan te slutien en bv van clean + chorusje naar een distortion + wah te gaan..?

Alvast bedankt voor de reacties!