PDA

View Full Version : Funk Wah



The Veteran
19 september 2005, 19:04
Heee mensen, ik ben al een tijdje op zoek naar een wah-pedaal die geschikt is voor funk (ik hoef er geen scheurende solo's mee te spelen). Nou heb ik vandaag de Dunlop GCB-95(?) getest en dat is dan ook meteen de enige die ze bij die muziekhandel hadden, en de enige die ik ooit heb bespeeld. Als ik het forum afstruin ben ik het wel eens met de minpunten die andere forumgebruikers geven: Het geluid is minder bij lage noten - als je je hak naar beneden doet is bijna al het geluid weg - weinig mogelijkheden. Nou vraag ik toch om jullie advies. (Mijn budget gaat tot de 150 euro dus laat die Teese Real McCoy's maar zitten, hoor :wink: )

hexxxus
19 september 2005, 19:08
misschien is een auto-wah iets ?

Fumi SG
19 september 2005, 19:12
Dunlop Crybaby Classic misschien, ik vind hem zelf goed genoeg voor funk.

ijff
19 september 2005, 19:14
Ik zou eens een VOX wah aan de tand voelen..

FruscianteFan
19 september 2005, 20:57
Funky wah zonder verlies aan laag?

hmm, WH-10 van Ibanez, gebruikt door John Frusciante... alleen worden ze niet meer gemaakt :(

robert-gitarist
19 september 2005, 21:00
Dunlop Crybaby Classic misschien, ik vind hem zelf goed genoeg voor funk.

Klopt..die heeft inderdaad dat mooie Wah geluid ervoor ja :)

fullorder
19 september 2005, 21:11
Tweedehands Geoffrey Teese? :D

The Veteran
19 september 2005, 21:40
hmmm, ik denk dat ik ergens anders dan nog maar eens aan het testen sla... in ieder geval erg bedankt voor de tips!! (maar geef er vooral meer natuurlijk :roll: )

The Veteran
19 september 2005, 21:44
Hoo, ik zie net op de site van Musik Produktiv maar 1 Vox Wah: "Vox V-847". Zijn er meer van Vox? EN: hoe belangrijk vinden jullie True Bypass? Zo dat zijn we genoeg vragen voor 1 post...

Nicci
19 september 2005, 22:17
tsja, hoe belangrijk is true bypass . . . een slechte wah kan je geluid behoorlijk verkloten. het is maar net hoe kritisch je wilt zijn.

Fumi SG
19 september 2005, 23:04
over die True Bypass, ik heb hier op het moment een oude (hele oude!) Crybaby staan. Die is dus niet TB en dat ding zuigt tone, dat wil je niet weten! :o Het is dat ie niet van mij is, anders had ik hem meteen TB gemaakt... Maar het is gewoon zo dat het ene pedaal wat meer tone zuigt dan de andere, en het is ook zo dat niet iedereen zich daar even druk om maakt. Dat moet je gewoon zelf bepalen.

Harry
20 september 2005, 10:17
George Dennis Wah?

Speeddemon
20 september 2005, 12:04
wat true bypass betreft;
de wah is zo'n beetje 't 1e effect waarbij mensen op de duur gaan merken dat ie tone zuigt.

De Vox V847 is de 'normale' Vox, je hebt ook de V848 Clyde McCoy, deze is WEL true bypass.

robert-gitarist
20 september 2005, 12:29
wat true bypass betreft;
de wah is zo'n beetje 't 1e effect waarbij mensen op de duur gaan merken dat ie tone zuigt.

De Vox V847 is de 'normale' Vox, je hebt ook de V848 Clyde McCoy, deze is WEL true bypass.

Wat is veder nog meer het verschil tussen die 2?
True Bypass vind ik wel belangrijk..zeker als je met meedere pedalen werkt :)

The Veteran
20 september 2005, 19:06
Des te meer ik lees hier op het forum hoe hebberiger ik wordt naar een RMC. Dus dan verbreed ik mijn budget maar even. :wink: Er is hier in de buurt sowieso geen muziekwinkel met een RMC (ja, zo afgelegen woon ik) dus als jullie me willen helpen...? In ieder geval wil ik graag weten welke RMC (1,2,3,wizard, picture...) het meest geschikt is voor funk(-akkoorden) dus niet het metalgejank zeg maar. Wie helpt me!! :???:

fullorder
20 september 2005, 19:25
Des te meer ik lees hier op het forum hoe hebberiger ik wordt naar een RMC. Dus dan verbreed ik mijn budget maar even. :wink: Er is hier in de buurt sowieso geen muziekwinkel met een RMC (ja, zo afgelegen woon ik) dus als jullie me willen helpen...? In ieder geval wil ik graag weten welke RMC (1,2,3,wizard, picture...) het meest geschikt is voor funk(-akkoorden) dus niet het metalgejank zeg maar. Wie helpt me!! :???:

Ik spreek niet uit ervaring, maar binnenkort wel hoop ik: De RMC picture wah!
Ik zoek namelijk dezelfde sound als jij (denk ik) en ben na het lezen van wat forum topics en reviews en de site van Geoffrey Teese zelf gekomen tot de picture wah.
Dat wordt 'm dus waarschijnlijk, het enige andere wat ik ook nog overweeg is een kit van Area 51 die je in elke willekeurig dunlop of vox wah kunt bouwen en te koop is bij gvees.com. Daarbij kun je dan namelijk ook nog een output buffer kopen die ervoor zorgt dat de wah lekker samen werkt met een fuzz (mocht je dat toch nog willen). Ik vraag me namelijk af in hoeverre een RMC picture wah zo'n buffer heeft en hoeverre die lekker werkt met een fuzz. Iemand ervaringen?

The Veteran
20 september 2005, 19:30
hee fullorder, bedankt voor de tip. alleen nog wel een vraagje ik zie dat je een Dunlop GCB-95 hebt/had en ga er vanuit dat je daar mee hebt gespeeld :razz: . beviel dat niet goed? de gitarist van jamiroquai speelt namelijk ook met een dunlop wah en dat klinkt gewoon enorm goed (met een dikke amp en een fender stratocaster dan he?)

The Veteran
20 september 2005, 19:31
hee fullorder, bedankt voor de tip. alleen nog wel een vraagje ik zie dat je een Dunlop GCB-95 hebt/had en ga er vanuit dat je daar mee hebt gespeeld :razz: . beviel dat niet goed? de gitarist van jamiroquai speelt namelijk ook met een dunlop wah en dat klinkt gewoon enorm goed (met een dikke amp en een fender stratocaster dan he?)

fullorder
20 september 2005, 20:06
hee fullorder, bedankt voor de tip. alleen nog wel een vraagje ik zie dat je een Dunlop GCB-95 hebt/had en ga er vanuit dat je daar mee hebt gespeeld :razz: . beviel dat niet goed? de gitarist van jamiroquai speelt namelijk ook met een dunlop wah en dat klinkt gewoon enorm goed (met een dikke amp en een fender stratocaster dan he?)

ik vind 'm best wel goed klinken, maar ik heb geen referentiemateriaal. het is de enige wah waar ik ooit over gespeeld heb (behalve dan een of andere morley vroeger, maar dat was bagger).
ik wil echter een wah met true bypass en dat heeft die dunlop sowieso niet. opties die ik heb is dan een vox v848, een Area 51 kit of een RMC. De eerste twee zit je op ongeveer 150, de RMC iets van 220.
keuzes keuzes.....
maar als het een vox of rmc wordt mag je mijn dunlop wel kopen voor een vriendenprijsje hoor ;)

savecracker85
20 september 2005, 21:23
ik speel ook veel funk..Had eerst zo'n standaard dunlop crybaby, dat ding was veel te schel en helemaal niet funky...Kep nu al een tijdje een vox(die later true-bypass is gemaakt) en die bevalt prima, een mooie warme sound :)

BramVersteeg
20 september 2005, 21:33
Geen directe spam (wel een knipoog naar mijn sig. :wink: ), maar je zou een RMC1 kunnen overwegen.

fullorder
20 september 2005, 21:45
Geen directe spam (wel een knipoog naar mijn sig. :wink: ), maar je zou een RMC1 kunnen overwegen.

De RMC1 is toch vooral een wah voor scheurende solo's?

BramVersteeg
20 september 2005, 23:45
Geen directe spam (wel een knipoog naar mijn sig. :wink: ), maar je zou een RMC1 kunnen overwegen.

De RMC1 is toch vooral een wah voor scheurende solo's?

Nope, juist net een wah met een klassiek geluid. Meer voor funk en blues enzo dan voor scheuren (doet ie ook erg goed trouwens). De Wizard wah is meer voor scheuren gemaakt.

Chiel
21 september 2005, 10:31
RMC Picture Wah. Super ding! Gebruik hem m.n. voor funky slagjes, maar hij is ook uitstekend bruikbaar voor een lekkere scheurende solo hoor!

The Veteran
21 september 2005, 17:07
Klopt het dat je de instellingen kunt veranderen aan de RMC2 en 3, maar niet aan de Picture? Ik zie nl geen knoppen aan de zijkant. Maakt dat veel uit?.... :-?

BramVersteeg
21 september 2005, 18:11
Klopt het dat je de instellingen kunt veranderen aan de RMC2 en 3, maar niet aan de Picture? Ik zie nl geen knoppen aan de zijkant. Maakt dat veel uit?.... :-?

De 2 heeft externe knoppen en de 3 heeft interne potmeters met nog meer mogelijkheden. De picture weet ik zo niet.

The Veteran
25 september 2005, 13:19
hm

The Veteran
25 september 2005, 13:19
hm

The Veteran
25 september 2005, 13:21
hm

The Veteran
25 september 2005, 13:23
hm

Lucky
25 september 2005, 23:25
hoestbonbonnetje?

Funkwalker
2 oktober 2005, 15:18
hee luca, waarschijnlijk lees je dit bericht nooit meer, maar the cat van jullie (realgroove orchestra) is echt heeeel vet! :o ja ik dacht ik zeg het maar even... :lol:

Albert
2 oktober 2005, 17:05
RMC3, van alles mogelijk, van funk tot scheur. De wah bij uitstek wat mij betreft.