PDA

View Full Version : Randall RH-50T buizentop



ACSlater
19 september 2005, 18:20
Na een tijdje op Google te hebben gezocht en eigenlijk niets te hebben gevonden besluit ik hier mijn vraag maar een te stellen.

Wie heeft deze buizentop in zijn bezit of heeft er op gespeeld?
Op HC heb ik twee reviews gevonden waarvan eentje echt bruikbaar is. Wat mij vooral wel aantrekt is de mogelijkheid om de buizen te vervangen voor een heel ander type (zoals ik heb begrepen uit de reviews)
Weet iemand ook of er in NL al muziekwinkels zijn die deze hebben staan? Zonder te willen spammen; het gaat dus om deze versterker: http://www.thomann.de/artikel-183847.html

Fumi SG
19 september 2005, 18:55
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb over de comboversie gespeeld. Die klinkt heel lekker, zo lekker dat ik er nu zelf op loop te GASsen. Hij heeft een hele lekkere zware metalscheur op gain 2, veel laag en lekker strak. Op gain 1 zit een goede 'British' high-gain (dus wat minder laag enzo). De clean vond ik ook bijzonder goed, lekker helder en niet te schel. De clean is niet echt warm ofzo... als je de preamp voobij een uur of 9 zet (dus iets over een kwart) begint ie heerlijk te oversturen. Het welbekende randje dus! :wink:

Zeker het testen waard! :)

jorrit
19 september 2005, 19:51
en hoe zit het nou met de voorbuizen dan? ik lees in de specs dat er 2 el34 eindbuizen in zitten maar niets over voorbuizen. mn duits is niet goed genoeg om er een duidelijk verhaal uit te halen..

Fumi SG
19 september 2005, 20:01
er zitten vier preamp-buizen in, allemaal 12AX7 EH's...

skabouter
19 september 2005, 20:28
hey, maar dat is niet duur voor een lekkere metal buizentop :D cool, kzal er eens op letten!

robert-gitarist
19 september 2005, 20:51
hey, maar dat is niet duur voor een lekkere metal buizentop :D cool, kzal er eens op letten!

Zeker niet...Ranndall is goed betaalbaar...
Ik heb ook een Ranndall combo uit geprobeerd en klonk waanzinnig goed...idiale metaltop die Ranndall's

skabouter
19 september 2005, 21:23
tja, ik kende iemand met een oude randall (Transistor) die nie zo mooi klonk!

maar ik zag vrijdag een bandje met een randall top (trans, maar had precies t uiterlijk van een plexi), en die klonk heel erg goed!!

maar deze buizen top ben k denk ik best benieuwd naar.

ACSlater
19 september 2005, 22:02
tsja het was toch ook het meest de prijs die mijn interesse heeft opgewekt. :D Daarnaast verlang ik, na een tijdje transistorversterker te hebben gespeeld, ook wel weer terug naar een goeie buizencrunch.

Ik had de enkele topics over het combo al gevonden op het forum maar ben echt op zoek naar ervaringen met de top hoewel die in principe gelijk is.

BlackSun
19 september 2005, 22:14
Ik heb vandaag eens ff in de oefenruimte mn Randall RH100(transistor) eens goed lopen afstellen, en damn damn DAMN, dat ding blijft me nog steeds verbazen! :D Ik voel de palm-mutes nog steeds in mn buik :D

DIe buizentop heb ik ook utigeprobeerd een keer in de winkel, hij klonk zeer goed!! Maar, ik vond niet dat er heel erg veel verschil was met de transistorversies, maar dat kwam misshcien omdat ik ze niet naast elkaar heb kunnen testen. En heb ze ook niet emt zelfde cabinets kunnen vergelijken.

Vampire
20 september 2005, 00:38
Ik heb vandaag eens ff in de oefenruimte mn Randall RH100(transistor) eens goed lopen afstellen, en damn damn DAMN, dat ding blijft me nog steeds verbazen! :D Ik voel de palm-mutes nog steeds in mn buik :D

DIe buizentop heb ik ook utigeprobeerd een keer in de winkel, hij klonk zeer goed!! Maar, ik vond niet dat er heel erg veel verschil was met de transistorversies, maar dat kwam misshcien omdat ik ze niet naast elkaar heb kunnen testen. En heb ze ook niet emt zelfde cabinets kunnen vergelijken.

Er zit ook weinig verschil in prijs denk ik tussen die twee, of niet?

Nrrrk
20 september 2005, 11:01
De transistor RH100 kost iets van €350,-. De buizentop kost €498

Maar! zo ziet de top er niet uit. Kijk hoe scheef/krom die knoppen zijn. Zo ziet dat ding eruit:

http://i18.photobucket.com/albums/b126/Deuterium/P1010001.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/Deuterium/P1010009.jpg

Zo'n gozer op Harmony Central forum is er helemaal weg van. Ik vond m zelf ook strak klinken, kep m wel es geleend van n muziek winkel, klonk gewoon lekker strak en mooi warm. Iets beter dan de transistor top, je hoort gewoon dat t buizen zijn.

BlackSun
20 september 2005, 11:05
Ze hebben gewoon de RH 100 head genomen en er andere knoppen opgeplakt :-?
Was zeker geen foto van ofzo :P

Vampire
20 september 2005, 11:10
Wat wazig, want die foto (eerste post) staat ook op de Randall site zelf als ik me niet vergis...

Vampire
20 september 2005, 11:14
Hmm toch niet, heb nog even gecheckt, hij lijkt erg veel op de RH200G2. Ik denk dat die model stond ook voor de foto en inderdaad, dat het knip en plak werk is geweest...

Fumi SG
20 september 2005, 17:25
ik denk het niet, de top ziet er namelijk precies hetzelfde uit als de combo en die hebben meerdere gasten (waaronder ik) al eens gezien.

@Nrrrk, vind je die top (combo ook?) er scheef uit zien?? Ik vind hem juist heel strak! :)

ACSlater
20 september 2005, 17:34
Kijk daar heb ik wat aan. Iemand die daadwerkelijk op de top heeft gespeeld en zelfs foto's heeft. Zaten de pots echt zo scheef/krom op het paneel en bij welke muziekzaak heb je deze zien staan?

Wat mij opvalt is dat de top helemaal hetzelfde is als het combo. Vast goedkoper om éen en hetzelfde frame te fabriceren dan een aparte voor de top waar het paneel onder zit. :D

Fumi SG
20 september 2005, 17:41
Zeker weten goedkoper... ik geef ze geen ongelijk! :)

BlackSun
20 september 2005, 18:48
Zaten de pots echt zo scheef/krom op het paneel en bij welke muziekzaak heb je deze zien staan?



Hij bedoelt dat op die site de foto scheef is. Het is geen echte foto van de top, maar een in elkaar geknipt en geplakte versie. In het echt zullen de pots echt niet scheef zijn hoor :P

Fumi SG
20 september 2005, 22:42
en als je heel goed kijkt zie je dat op de foto van die site rechtsboven in de hoek 'RG50 TC' staat... TC-> Tube Combo. Dus gewoon geshopt.

Nrrrk
21 september 2005, 13:25
ik denk het niet, de top ziet er namelijk precies hetzelfde uit als de combo en die hebben meerdere gasten (waaronder ik) al eens gezien.

@Nrrrk, vind je die top (combo ook?) er scheef uit zien?? Ik vind hem juist heel strak! :)

Nee die vind ik beide zeer cool =)