PDA

View Full Version : EDIT: oke.. geen crate meer, welke nu?



aadbilnaad
19 september 2005, 17:20
hallo,

Ik zat de laatste tijd te twijfelen welke versterker ik zou nemen, zat beetje te twijfelen tussen een randall r75/g2 of iets anders.
maar keek net op feedback.nl, en zag dit:
http://feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4995
is dit een beetje een goeie versterker, vind voor die prijs hem er opzich wel goed uitzien.
Ik speel voornamelijk rock/punk.. zoals blink 182, good charlotte enz. af en toe ene paar nummers van rammstein..

jullie mening graag over de versterker,
alvast bedankt!


btw.. heb een ibanex rg 370 dx

AART
19 september 2005, 17:29
gt 1200 is volgens mij een allom gerespecteerde transistorbak, ik heb hem zelf nooit gehoord, maar misschien anderen van het forum.

Balthazar
19 september 2005, 17:35
ik vind m echt zwaar kut klinken

guitartub
19 september 2005, 18:05
Kiezen tussen Randall en Crate, ga dan voor de eerste. Die Crates zijn onbetrouwbaar. In de oefenruimtes van het Musicon staan ze, maar ik kreeg er zelden of nooit een goed geluid uit.

vester86
19 september 2005, 21:36
Die Crates zijn onbetrouwbaar. In de oefenruimtes van het Musicon staan ze, maar ik kreeg er zelden of nooit een goed geluid uit.

dat zijn dus de al wat oudere crates begrijp ik uit jouw woorden, misschien is dat bij deze nieuwe crate wel beter??

aadbilnaad: ga luisteren, qua klank zit er zeker verschil tussen de 2, en jij kunt alleen zelf het beste bepalen welke het lekkerste klinkt

aadbilnaad
19 september 2005, 22:19
ja idd, zou wel beter zijn, maja.. denk dat ik deze versterker en de randall maar beter kan vergeten.
haha heb zojuist ff met mijn ma gepraat.. en ik mag nu een versterker uitkiezen van rond de 800 /900/1000 euro haha :D
heb het liefste een stack, omdat dat het er toch behoorlijk vet uitziet.
nog tips voor iemand die onderandere rock en punk speelt( blink 182, good charlotte enz).. en een paar rammstein nummers..?( dus geen/nauwelijks zware rock/metal) :cool:

BlackSun
19 september 2005, 22:52
Geef mij zo'n moeder :D

Ik denk dat een peavey 5150 wel jouw smaak zal zijn. Wat mij betreft de beste rock/metal amp die er bestaat.
Deze heb je in comboversie (rond de 700 euro tweedehands), of top+cab, en die kan je wel vinden voor 1000.
Enige nadeel is dat het clean van die bakken niet echt super is. Maar volgens mij kan je dat wel oplossen door een pedaaltje op de power amp aan te sluiten(maar dat weet ik niet helemaal zeker :D )

aadbilnaad
19 september 2005, 23:34
haha kan nergens een 2de handse peavey 5150 vinden, ( behalve de combo dan).. weet jij toevallig niet een 2de handse zaak ofzo die hem heeft? :???:

edit: heb de head ergens op een duitse site kunnen vinden voor 850 euro :-?

Vampire
20 september 2005, 00:52
Hoewel ik naast Blacksun de Randall RG75 hier flink aan het promoten ben, denk ik toch dat je geen Randall zoekt voor dat geluid. Rammstein is er perfect uit te halen, maar de rest is al iets moeilijk. Ik hou niet van Line 6, maar misschien is dat toch wat voor je, ik zou zeker wat van ze testen als ik jou was.

Die Randall is echt wat meer voor het metalwerk geschikt. (ik heb er dus een en rock vind ik er toch wel wat moeilijker uit te halen).

Wormaap
20 september 2005, 00:59
Regel 1 bij het vragen aan gitaristen wat je moet kopen: Als je een prijsgebied noemt, zullen ze altijd nog zo'n 10% bij het hoogste bedrag optellen :-D
850 voor een 5150 top, tel daar 200 bij voor een Behringer 4x12 (jaja, ik weet het, niet de beste kwaliteit, maar toch érg leuk :) ) en je hebt een sound waar 99% van de punkrockbands van lokale faam jaloers op zal zijn :)

Bins
20 september 2005, 09:03
Ik weet het niet hoor... 5150 zijn echt klassebakken, maar misschien iets te "hardcore" (bij gebrek aan beter woord). Blink, en GC hebben toch een iets "lievere" sound? En en iets chiller clean kanaal is misschien ook niet weg.
2ehands Koch twintone of een Marshall DSL??

Anders misschien nog even met je moeder praten en voor de Triple Rectifier gaan. Volgens mij gebruiken 9 van de 10 pop-punkers die.



en je hebt een sound waar 99% van de punkrockbands van lokale faam jaloers op zal zijn :)

99% van die bands hebben ook niet zo'n moeder ;)

aadbilnaad
20 september 2005, 14:51
thnx voor de tips, betere clean is idd wel handig ja, echte metal zou ik tenslotte ook niet spelen, maar ben meer gericht op de punk..
heb voor 800 euro wel een 2de handse Koch Twintone top + Marshall 1912 cabinet gezien.. is dit misschien wat voor punk/rock? en iemand nog ervaringen met deze versterker? en past het wel een beetje bij een ibanez rg370dx( jaja, ik weet het, beetje goedkope gitaar.. maja.. is ook pas mijn 2de gitaar)

aadbilnaad
20 september 2005, 14:52
dubbelpost..

imlikeajungle
20 september 2005, 15:40
wat dacht je van een marshall JCM800/900 + 1960A cab... zonder twijfel een classic combinatie voor punkrock.
heb je nog wat geld over voor een boosterpedaaltje of om nieuwe pups in je gitaartje te stoppen + kan je zo weer kwijt voor hetzelfde geld.

een 5150 zou ik ook niet doen voor punkrock...

aadbilnaad
20 september 2005, 15:52
imlikeajungle, thnx voor de tip :D
heb een Marshall Jcm900 Sl-X 100w top + Jcm900 1960a Cab gevonden voor 950 euro.. dis geen slechte prijs of wel? :razz:
graag nog andere reacties over deze versterker

vester86
20 september 2005, 15:54
550 euro per stuk is dat he ;-)

Maar veel plezier ermee :razz:

lorenz
20 september 2005, 16:00
mss een beetje laat, maar toch:

als je een Crate wil, dan zou'k een Blue Voodoo nemen. 'k wou ook eerst zo'n GT-versie, maar ben daarvan afgestapt omdat het gewoon niet goed klonk. zo'n blue voodoo kost wel wat, mar met een beetje zoeken vind je er wel een goedkoop. 'k heb m'n head voor 700 € gekocht op http://www.guitarpoint.de (nieuwprijs > 1400 €) en m'n cabinet heb'k net bestelt voor 750 € (= ongeveer gelijk aan de nieuwprijs, iets minder)

Blue Voodoo wordt onder andere gebruikt door; Soulfly, Suicidal Tendencies, H2O, Agnostic Front, .... dus ie scheurt wel redelijk hard, 'k post binnekort nog wel een review als'k m'n volledige blue voodoo setup getest heb

aadbilnaad
20 september 2005, 16:17
550 euro per stuk is dat he ;-)

Maar veel plezier ermee :razz:

ja haha idd, las het verkeerd.. het is bij elkaar 950 euro..
jammer haha, dacht echt ff dat het 550 was :D dat zou mooi geweest zijn.
maja heb wel serieuze interesse in deze versterker :razz:

en lorenz, thnx voor de tip maar die stack is denk ik net iets boven mijn budget..

lorenz
20 september 2005, 20:46
ja, ik weet het, maar moest je ooit eens een Crate wille :razz:

AART
20 september 2005, 21:39
950 is netjes als ze allebei in goede staat zijn(geen oude buizne/beschadigingen.

Een 5150 voor punk gaat prima, ik maak hardcore punk met een 5150 II, heerlijke scheur. Denk aan de nieuwste platen van pennywise(From the ashes, The fuse, Land of the Free ook een beetje). daar lijkt het heel erg op.

maar als je een gelikt geluid wil(blink) dan moet je een jacm 900 hebben of een rectefier(geen jcm 800, te rauw).

BlackSun
20 september 2005, 22:00
The Offspring speelt altijd op jcm800's, en dat vind ik toch wel een mooi punkgeluidje hoor.
Niet zo naar de metal kant toe als je tegenwoordig vaak hoort(haal ik gelijk mijn advies van 5150 onderuit :D ).

AART
20 september 2005, 22:03
The Offspring speelt altijd op jcm800's, en dat vind ik toch wel een mooi punkgeluidje hoor.
Niet zo naar de metal kant toe als je tegenwoordig vaak hoort(haal ik gelijk mijn advies van 5150 onderuit :D ).

offsprng speelt vanaf ixnay op mesa mark IV's en vanaf americana op VHT/Mesa Mark IV

BlackSun
21 september 2005, 11:23
Hmm dat wist ik niet, op hun gear listing zag ik altijd JCM's staan. THanks for correcting.

aadbilnaad
24 september 2005, 15:11
ff vraagje, ik heb op internet een marshall jcm 900 (50watt) + 1936 "2x12" cabinet gezien.
hij biedt hem aan voor 850 euro ( kan vast wel wat van de prijs aflullen).
maar is dit ook een beetje een goeie combinatie voor rock/punk.. of is het een k*t cabinet?
ik heb natuurlijk wle liever een 4x12.. maar die cabinets zijn zooo duur :(

Bins
24 september 2005, 15:48
Er is veel geschreven over de jcm 900, gebruik de zoekfunctie even. Sommigen vinden het helemaal de shit, anderen vinden hem waardeloos (ik behoor tot de laatste categorie).

Maar even tussendoor gast: Ga je deze set alleen maar thuis gebruiken? Want dan hoop ik dat je lieve buren hebt, of een heeeel groot huis.

aadbilnaad
24 september 2005, 18:15
uhm over de jcm900 heb ik idd veel gelezen, en mijn vraag was ook of die cabinet kut is of niet, en of die cabinet goed bij de jcm900 pastte..
ennuh.. ja ik heb een groot vrijstaand huis :D

AART
25 september 2005, 21:44
de cab past er prima bij.
ik raad de 4100 modellen echter af(high gain dual reverb omdat deze erg schel/dun klinken.
De SL-X echter is een zeer zwaar scheurbeest, met een boss eq pedaaltje erbij nog beter, zeer bruut.