PDA

View Full Version : Cube 15 i.c.m. effectpedaaltjes?



Bart_-
19 september 2005, 17:10
Ik ben van plan om binnenkort de Cube 15 te gaan kopen. Nu is mijn vraag: Kan je voor de Cube 15 effectpedaaltjes zetten? Ik had namelijk ergens gelezen dat je voor modelling-versterkers beter geen effectpedaaltjes kan zetten, omdat dat niet goed klinkt. De Cube-serie is volgens mij modelling, maar de Cube 15 is anders dan de rest van de Cube's. Hoe zit dit nou precies? En welke soorten pedaaltjes kan je er e.v.t. wel of niet voorzetten?

Ralph Nuis
19 september 2005, 17:58
Je kan denk ik beter een Cube-30 hale dan een Cube-15 met pedaaltjes, maar dat is mijn mening. Qua geld zal het in ieder geval niet uitmaken.

Bl44t44p
19 september 2005, 20:30
Ikzelf heb een Cube 15 (voor nog maar even, binnenkort buizen 8-) ), en ik kan je zeggen dat dit met effectpedalen er voor prima gaat. Wat je zegt over pedalen in combinatie met modeling klopt wel, volgens mij hebben de Cube 30 en 60 COSM-modeling, dus dan zou het resultaat inderdaad wat minder zijn. Wat ik ook weet is dat het met die Line 6 Spider II al helemaal een ramp is (omdat 'clean' daar modeled is).

Maar in elk geval is het met de Cube 15 geen probleem :)

Bart_-
20 september 2005, 08:12
Kan je er ook bijvoorbeeld een delay voorzetten, als de versterker op bijv. metal staat? Of klinkt dat erg slecht?

djgitarist
20 september 2005, 08:47
Volgens mij hebben die cube's ook een delay erop.

Vampire
20 september 2005, 11:34
Ben ik even vergeten jou te feliciteren :oops:

GEFELICITEERD BART, DAT JE MAAR EEN GOEDE GITARIST MAG WORDEN!!!

Gezien dit topic, heb je je gitaar al denk ik? :)

De cube15 heeft geen delay, de cube30 en cube60 wel.

Speeddemon
20 september 2005, 11:58
Volgens mij hebben die cube's ook een delay erop.
alleen de Cube 30 en 60.

En Bart, als je een delaypedaaltje voor de Cube 15 zet, die op 'Metal' staat, reken maar dat het klote klinkt.

Vandaar ook het advies, koop die Cube 30! Klinkt voller, meer modellen, 6 effecten aan boord...
Ga maar na, als jij een Cube 15 + pedaaltje zou kopen, ben je ook bijna 200 euro kwijt. Cube 30 is 209 euro bij Feedback. (En ze maken vast wel een deal als je alles in 1 koopt, met die Dean erbij).

De enige effecten die goed zouden klinken vóór een versterker, zijn standaard:
Compressor
Wah-Wah
Boost
Overdrive
Distortion
Equalizer
(evt. Phaser en Flanger)

Effecten die ECHT in de FX-Loop zouden moeten (die een Cube 15 zeker NIET heeft!!!):
Chorus
Delay
Reverb

Bart_-
20 september 2005, 16:07
Ben ik even vergeten jou te feliciteren :oops:

GEFELICITEERD BART, DAT JE MAAR EEN GOEDE GITARIST MAG WORDEN!!!

Gezien dit topic, heb je je gitaar al denk ik? :)

De cube15 heeft geen delay, de cube30 en cube60 wel.Dank je wel :D Maar ik heb de gitaar nog niet, ik ga 'm binnenkort halen bij Feedback. Ik was gewoon benieuwd of je er e.v.t. een effectpedaaltje voor kon zetten.

Bart_-
20 september 2005, 16:14
Volgens mij hebben die cube's ook een delay erop.
alleen de Cube 30 en 60.

En Bart, als je een delaypedaaltje voor de Cube 15 zet, die op 'Metal' staat, reken maar dat het klote klinkt.

Vandaar ook het advies, koop die Cube 30! Klinkt voller, meer modellen, 6 effecten aan boord...
Ga maar na, als jij een Cube 15 + pedaaltje zou kopen, ben je ook bijna 200 euro kwijt. Cube 30 is 209 euro bij Feedback. (En ze maken vast wel een deal als je alles in 1 koopt, met die Dean erbij).

De enige effecten die goed zouden klinken vóór een versterker, zijn standaard:
Compressor
Wah-Wah
Boost
Overdrive
Distortion
Equalizer
(evt. Phaser en Flanger)

Effecten die ECHT in de FX-Loop zouden moeten (die een Cube 15 zeker NIET heeft!!!):
Chorus
Delay
ReverbErg bedankt voor het advies, ik zal er over nadenken :)

djgitarist
20 september 2005, 16:58
Sorry verkeerd gelezen, ik bedoelde de micro cube, maar dat is niet dezelfde als de cube15.

Bart_-
22 september 2005, 18:18
en hoe zijn de Cube 15 en Cube 30 vergeleken met de Vox AD15VT, als je kijkt naar ingebouwde effecten, geluidskwaliteit en hoe effectpedaaltjes ervóór klinken? Ik weet dat het eigenlijk in Versterkers thuishoort, maar nu ik hier toch een topic open heb...

Speeddemon
22 september 2005, 18:49
en hoe zijn de Cube 15 en Cube 30 vergeleken met de Vox AD15VT, als je kijkt naar ingebouwde effecten, geluidskwaliteit en hoe effectpedaaltjes ervóór klinken? Ik weet dat het eigenlijk in Versterkers thuishoort, maar nu ik hier toch een topic open heb...
Ik heb geen effecten ervoor getest, maar in z'n algemeenheid vond ik de Vox AD15VT iets veelzijdiger, met betere effecten dan beide Cube's. Het beste zou je natuurlijk een AD30VT kunnen hebben, maar dat moet wel binnen je budget liggen.

Bart_-
22 september 2005, 20:45
en hoe zijn de Cube 15 en Cube 30 vergeleken met de Vox AD15VT, als je kijkt naar ingebouwde effecten, geluidskwaliteit en hoe effectpedaaltjes ervóór klinken? Ik weet dat het eigenlijk in Versterkers thuishoort, maar nu ik hier toch een topic open heb...
Ik heb geen effecten ervoor getest, maar in z'n algemeenheid vond ik de Vox AD15VT iets veelzijdiger, met betere effecten dan beide Cube's. Het beste zou je natuurlijk een AD30VT kunnen hebben, maar dat moet wel binnen je budget liggen.Een AD15VT zal misschien nèt lukken, maar een AD30VT ligt echt buiten het bereik :) . Heeft de AD15VT trouwens:Footswitchable channels?
Een FX-loop?
Een Line-out?
En, als ik moest kiezen tussen de Cube 30 en de Vox AD15VT (=ongeveer even duur), welke moet ik dan kiezen? M'n muzieksmaak is vooral hardrock/metal (Linkin Park, System of a Down, maar ook Green Day)?

Ralph Nuis
22 september 2005, 21:20
Footswitch is mogelijk dacht ik, FX-loop weet ik niet en een line-out heeft hij wel (tenminste je kan er een koptelefono op aansluiten, geen extra cabinet).

Persoonlijk zal ik voor de cube 30 gaan dan (ik vond dit een hele fjine amp), de Vox heeft wel wat meer opties, maar ik denk niet dat jij deze zal gebruiken en voor hetzelfde geld heeft de Cube toch net dat extra beetje power. Misschien moet je ze beiden even proberen als je je gitaar gaat kopen.

Bart_-
22 september 2005, 22:03
Footswitch is mogelijk dacht ik, FX-loop weet ik niet en een line-out heeft hij wel (tenminste je kan er een koptelefono op aansluiten, geen extra cabinet).

Persoonlijk zal ik voor de cube 30 gaan dan (ik vond dit een hele fjine amp), de Vox heeft wel wat meer opties, maar ik denk niet dat jij deze zal gebruiken en voor hetzelfde geld heeft de Cube toch net dat extra beetje power. Misschien moet je ze beiden even proberen als je je gitaar gaat kopen.Dat zal ik ook doen :wink: Ik vind het niet zo belangrijk dat 'ie hard kan, veel mogelijkheden (en goede geluidskwaliteit) vind ik belangrijker. Vooral veel knopjes zijn leuk :D Maar dat over die Footswitchable Channels vroeg ik omdat het op de site van Vox zo vaag staat aangegeven.

Satriani
22 september 2005, 22:20
en hoe zijn de Cube 15 en Cube 30 vergeleken met de Vox AD15VT, als je kijkt naar ingebouwde effecten, geluidskwaliteit en hoe effectpedaaltjes ervóór klinken? Ik weet dat het eigenlijk in Versterkers thuishoort, maar nu ik hier toch een topic open heb...
Ik heb geen effecten ervoor getest, maar in z'n algemeenheid vond ik de Vox AD15VT iets veelzijdiger, met betere effecten dan beide Cube's. Het beste zou je natuurlijk een AD30VT kunnen hebben, maar dat moet wel binnen je budget liggen.Een AD15VT zal misschien nèt lukken, maar een AD30VT ligt echt buiten het bereik :) . Heeft de AD15VT trouwens:Footswitchable channels?
Een FX-loop?
Een Line-out?
En, als ik moest kiezen tussen de Cube 30 en de Vox AD15VT (=ongeveer even duur), welke moet ik dan kiezen? M'n muzieksmaak is vooral hardrock/metal (Linkin Park, System of a Down, maar ook Green Day)?

For fucks sake spaar die 50 euro ff door

Satriani
22 september 2005, 22:20
en hoe zijn de Cube 15 en Cube 30 vergeleken met de Vox AD15VT, als je kijkt naar ingebouwde effecten, geluidskwaliteit en hoe effectpedaaltjes ervóór klinken? Ik weet dat het eigenlijk in Versterkers thuishoort, maar nu ik hier toch een topic open heb...
Ik heb geen effecten ervoor getest, maar in z'n algemeenheid vond ik de Vox AD15VT iets veelzijdiger, met betere effecten dan beide Cube's. Het beste zou je natuurlijk een AD30VT kunnen hebben, maar dat moet wel binnen je budget liggen.Een AD15VT zal misschien nèt lukken, maar een AD30VT ligt echt buiten het bereik :) . Heeft de AD15VT trouwens:Footswitchable channels?
Een FX-loop?
Een Line-out?
En, als ik moest kiezen tussen de Cube 30 en de Vox AD15VT (=ongeveer even duur), welke moet ik dan kiezen? M'n muzieksmaak is vooral hardrock/metal (Linkin Park, System of a Down, maar ook Green Day)?

For fucks sake spaar die 50 euro ff door

Vampire
22 september 2005, 23:02
Dat is makkelijk praten als je al allemaal zooi hebt en je wilt wat nieuws, als je nog niks hebt is dat lastiger...

Bart_-
23 september 2005, 12:51
Dat is makkelijk praten als je al allemaal zooi hebt en je wilt wat nieuws, als je nog niks hebt is dat lastiger...Klopt. Dus welke is het beste, Vox AD15VT of Cube 30?

Speeddemon
23 september 2005, 13:10
Dat is makkelijk praten als je al allemaal zooi hebt en je wilt wat nieuws, als je nog niks hebt is dat lastiger...Klopt. Dus welke is het beste, Vox AD15VT of Cube 30?
zelf testen. 't is namelijk een keuze die hangt naar 'zeer realistisch geluid, maar een beetje dunne basweergave, vanwege kleinere speaker' of 'iets meer 'processed' geluid, maar wel lekker vet'.

De effecten zijn sowieso beter in de Vox, aangezien je per effect 4 parameters kan aanpassen, en verder kan je 2 presets opslaan in de Vox. Dit houdt in dat je bijv. zou kunnen schakelen (met footswitch) tussen 2 verschillende distortionklanken. Dit kan bij de Cube 30 NIET, aangezien 't ene kanaal ALLEEN maar de JC Clean is.