PDA

View Full Version : "TIMMY" is home!



jpb
19 september 2005, 16:14
Vandaag met de post. Heeft een paar weken bij de douane gelegen (totaal Euro 76 + 19 douane + telefoonkosten Paul Cochrane :D :wink: ).
Meteen ingeplugd (tele => bf tremolux) en klinkt errug lekker. Kort ge-A/B-ed met de Blues Devil en die klonk veel vlakker en ronder. De Timmy spettert met een lekkere crunch (beetje Marshall-achtig) en is perfect voor het accoordenwerk (daar heb ik hem ook voor gekocht). Drive op 0 en hij geeft perfecte clean boost waarbij je de bass en treble op 9 uur moet zetten. Drive omhoog geeft een behoorlijke portie gain die sprankelt en spettert zonder scherp te klinken. De bass- en trebleknoppen zijn "reversed" , zodat je met de klok mee bass en treble er uit draait. Verlies van laag bij (lichte) crunch is nu verleden tijd (zoals bij Blues Devil en andere TS-en). Het is erg prettig om de bass en treble apart te kunnen regelen. Ik ben geen tweaker, maar dit vind ik wel zinvol, vooral bij hogere (band-)volumes
Binnenin zitten twee dipswitches die beide omhoog een lekkere compressie toevoegen en met een omhoog een wat fellere a-symetrische clipping (N.B. stock staan de dipswitches beiden omlaag).
Eerste indruk is dus: geweldig en veelzijdig pedaal! :) :) :)

Wormaap
19 september 2005, 17:46
En nu de soundclips nog :-D

Les Paul
19 september 2005, 17:50
En nu de soundclips nog :-D

+1 :-D

jpb
19 september 2005, 19:19
En nu de soundclips nog :-D
Ik heb niks met soundclips; kom maar naar de pedalendag...

Mitch
19 september 2005, 20:18
Grapje uit het Versterkers forum hans :wink:

Ben zéér benieuwd ! Ben vooral benieuwd hoe -ie op andere amps reageert. Als ik me zo die geweldige sound van je tremolux voor de geest haal en er komt dan een mooie, niet te veel gecomprimeerds sound uit....poeh ! Lekker hoor !

Robbert
19 september 2005, 23:40
Yay!! :D

Ik ga hem graag horen!

jpb
21 september 2005, 19:31
Lukratief handeltje, meer dan 100% winst! :o :o :o
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7352388825&ssPageName=ADME:B:SS:US:1

jpb
23 september 2005, 10:08
[...]
Ben vooral benieuwd hoe -ie op andere amps reageert. [...]
Ik ook. Er si geen sprake van een mid-hump tenzij je de treble en bass helemaal wegdraait (=CW); dan iets. Toch klinkt 'ie erg goed op mijn fenders; mengt heel natuurlijk met de amp. De timmy schijnt erg goed te combineren met EL84's en EL34's. Dat laatste kan ik me zeker voorstellen want TS-achtigen klinken daar vaak te neuzig op. We zullen zien op de pedalendag...

Tujuh
25 september 2005, 15:28
Gefeliciteerd met je aankoop jpb! Erg mooie prijs ook! Bij mijn weten kost hij $110 shipped. Maar dan is het nog steeds een erg goede prijs vind ik.
Bevalt hij bijna een week na je aankoop nog steeds? Ga je er steeds meer van houden of.. :razz:
En zijn er nog foto's beschikbaar? :-D

Misschien ga ik er ook wel eentje bestellen, maar Paul is erg moeilijk bereikbaar heb ik gehoord.

jpb
25 september 2005, 19:05
Gefeliciteerd met je aankoop jpb! Erg mooie prijs ook! Bij mijn weten kost hij $110 shipped. Maar dan is het nog steeds een erg goede prijs vind ik.
Bevalt hij bijna een week na je aankoop nog steeds? Ga je er steeds meer van houden of.. :razz:
En zijn er nog foto's beschikbaar? :-D

Misschien ga ik er ook wel eentje bestellen, maar Paul is erg moeilijk bereikbaar heb ik gehoord.
Paul Cochrane heeft $90 gerekend en de shipping betaald omdat hij me niet goed op de wachtlist had gezet. Goeie vent, is niet op geld uit maar maakt goeie spullen en dan vergeet hij vaak wie aan de beurt is. Ik kan daar wel waardering voor hebben, al heb ik drie keer moeten bellen en had ik in mei al besteld. Maakt het allen maar meer een collectors-item over 20 jaar :D
Bevalt nog erg goed; niet te vergelijken met welke CB/OD die ik ooit bespeeld heb. Gaat nooit meer weg, dat is zeker!!!!
Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken, maar dit pedaal ziet er vrij onopvallend uit; maar daar gaat het ook niet om.

jpb
26 september 2005, 10:52
[quote="Tujuh"].........En zijn er nog foto's beschikbaar? :-D

...........quote]
http://i10.photobucket.com/albums/a144/jeepeebee/Afbeelding115.jpg
http://i10.photobucket.com/albums/a144/jeepeebee/Afbeelding116.jpg

Tujuh
27 september 2005, 18:54
Gefeliciteerd met je aankoop jpb! Erg mooie prijs ook! Bij mijn weten kost hij $110 shipped. Maar dan is het nog steeds een erg goede prijs vind ik.
Bevalt hij bijna een week na je aankoop nog steeds? Ga je er steeds meer van houden of.. :razz:
En zijn er nog foto's beschikbaar? :-D

Misschien ga ik er ook wel eentje bestellen, maar Paul is erg moeilijk bereikbaar heb ik gehoord.
Paul Cochrane heeft $90 gerekend en de shipping betaald omdat hij me niet goed op de wachtlist had gezet. Goeie vent, is niet op geld uit maar maakt goeie spullen en dan vergeet hij vaak wie aan de beurt is. Ik kan daar wel waardering voor hebben, al heb ik drie keer moeten bellen en had ik in mei al besteld. Maakt het allen maar meer een collectors-item over 20 jaar :D
Bevalt nog erg goed; niet te vergelijken met welke CB/OD die ik ooit bespeeld heb. Gaat nooit meer weg, dat is zeker!!!!
Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken, maar dit pedaal ziet er vrij onopvallend uit; maar daar gaat het ook niet om.

Goed om te horen dat je er nog steeds blij mee bent. Ze zijn op dit moment erg in trek en de mensen op die Amerikaanse forums zijn er helemaal wild van. Het lijkt wel op een soort hype, maar voor mijn gevoel zijn dit gewoon echt goede pedalen die vanwege hun uitstekende kwaliteit alle aandacht krijgen. Paul zal denk ik niet eeuwig die pedaaltjes blijven maken en vooral omdat ze erg moeilijk te verkrijgen zijn (zelfs in de VS) is het uniek om zo'n pedaaltje hier in ons kleine landje te kunnen bemachtigen. :)
Hij ziet er in mijn ogen ook erg leuk uit! Iedere keer verbaast het me weer hoe weinig elektronica er in zo'n pedaaltje zit... paar weerstandjes, wat condensators, een paar draadjes, potmetertjes ..maar ik heb daar verder ook weinig verstand van :-D

jpb
28 september 2005, 00:29
De Timmy is eerder een verlengstuk van je versterker dan een effect, zelfs met de gain verder open. Het laag moet je goed instellen als de gain omhoog gaat, want dan kan het rasperig klinken (=logisch). Er is altijd een goede instelling te vinden van de bass die past bij de gain. Timmy => Soul-Bender is "meer Soul-Bender"; geen mid-/compressie-blurr zoals bij combinatie met TS-stijl pedalen. Absolute topklasse die Timmy!!! Enige nadeel is dat het geluid van een Vox 847 in een MJM Blues Devil niet te evenaren is (SRV); maar je kunt niet alles hebben........