PDA

View Full Version : Fender deluxe reverb van begin jaren ’70 (silverface)



Jeanken
19 september 2005, 14:26
Kheb geprobeerd maar de zoekfunctie laat weer afweten.
Ik kan een Deluxe Reverb uit die jaren plus cash ruilen tegen mijn Gibson, wat mag die Deluxe van de waarde in beslag nemen?
Gaat hij luid genoeg voor repetities en kleinere gigs en blijft hij daar ook clean op of overstuurt hij snel?
Is hij vergelijkbaar met een Twin Reverb want die blijft toch door mijn hoofd spoken van sound en hoewel hij uit de 'mindere jaren' komt, hoe 'slecht' maakt hem dat?

Lucluc
19 september 2005, 17:03
Kheb geprobeerd maar de zoekfunctie laat weer afweten.
Ik kan een Deluxe Reverb uit die jaren plus cash ruilen tegen mijn Gibson, wat mag die Deluxe van de waarde in beslag nemen?
Gaat hij luid genoeg voor repetities en kleinere gigs en blijft hij daar ook clean op of overstuurt hij snel?
Is hij vergelijkbaar met een Twin Reverb want die blijft toch door mijn hoofd spoken van sound en hoewel hij uit de 'mindere jaren' komt, hoe 'slecht' maakt hem dat?

Een sf in uitstekende staat mag 1000 euro kosten. Dus cosmetisch en electronisch tiptop in orde.

Persoonlijk vind ik het een leuke versterker, maar voor mij heeft ie te weinig vermogen voor repetities en kleine gigs. Met een tremolux (35w uit twee 6L6) en 2 speakers heb ik precies genoeg. De dlx rev heeft maar 1 speaker en 22w uit twee 6V6. Lang clean zal ie niet blijven en het lijkt in de verste verte niet op een Twin Reverb. Het mooie aan een dlx rev is het vloeiende dynamische karakter met een randje. Ik hoor wel eens klachten over de betrouwbaarheid van een amp dat zoveel vermogen perst uit die kleine 6V6jes.

Mischa den Haring
20 september 2005, 23:17
Ben het helemaal eens met LucLuc, al heb ik zelf nooit last gehad van dat laatste en hangt het er een beetje van af hoe hard je speelt. DLXR zijn leuk voor kleine zaaltjes/kroegen als je niet al te luid wilt spelen. Ze breken zoals LucLuc al zegt vrij snel op wat bovendien een erg prettige gecompreste sound oplevert vind ik. De mijne komt in het laag wat in de problemen bij hogere volumes maar mid en hoog zijn prachtig (maar kan aan de Eminence speaker liggen die ik er ooit in heb gezet, was al wel een stuk beter dan de originele Oxford). Voor thuis misschien net weer wat te luid of je moet geen buren hebben. Op een laag volume klinkt een DLXR ook prachtig maar heeft dan niet dat kenmerkende vuige randje wat de amp zo karakteristiek maakt.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij is er aan de Deluxe Reverb nooit iets verandert qua schema maar zal hooguit het verschil in kwaliteit van de parts iets uitmaken tussen een 60-er en begin 70-er DLRX. Als je m voor een leuke prijs kunt krijgen zou ik het zeker doen. Maar wat voor Gibson wil je inruilen dan?

Mr.Jay
21 september 2005, 13:34
Persoonlijk vind ik het een leuke versterker, maar voor mij heeft ie te weinig vermogen voor repetities en kleine gigs. Met een tremolux (35w uit twee 6L6) en 2 speakers heb ik precies genoeg. De dlx rev heeft maar 1 speaker en 22w uit twee 6V6. Lang clean zal ie niet blijven en het lijkt in de verste verte niet op een Twin Reverb. Het mooie aan een dlx rev is het vloeiende dynamische karakter met een randje. Ik hoor wel eens klachten over de betrouwbaarheid van een amp dat zoveel vermogen perst uit die kleine 6V6jes.

het is vaak de hogere spanning in die ampjes waardoor de "moderne" buisjes stuk gaan.
Maar een leuke optie en soundverbetering voor een DR is de baffle/speakerconfig. vervangen voor een 2x10" en een andere OT plaatsen en dan evengoed de 2x6V6's.

JaY