PDA

View Full Version : Atomic getest voor POD2.0.teleurstelling. Iemand anders ook?



rupke
19 september 2005, 12:42
Hoi,

Ik dacht op zaterdagochtend. Weet je wat ik ga vandaag naar musicstore en guitar cetre in Keulen. Vanuit den bosch is dat een goede 180 km dus goed te doen dacht ik. Goed 4,5 uur later stond ik in de parkeer garage bij music store. klote files en nog meer irritante verkeersophoudende voetbalhooligans. Daar liep ik dan tussen met mijn koffertje en pod 2.0 niet erg relaxt. Goed ik helemaal hyper en klaar om de atomic te testen en a 2 minuten was ik er al uit. Thuis had ik een paar mooie voorinstellingen gedaan om het beestje eens goe daan de tand te voelen. patches die mijn buizenbak goed konden verdragen bleken het niet zo lekekr te doen op de atomic. wat me opviel is dat bij de wat hogere volumes het zakkje modderig ging klinken en t eklapperen. die Atomic kon geen vet laag aan. ik heb wat aan de patches gesleteld maar ik had geen vette sound meer toen.

Clean klonk eie erg goe half open en overstuurd ook maar wild je je harder (op repetitievolume) dan kon ik het schuddne laat staan op podium volume (alhoewel dat vaak niet veel verschilt bij mij)

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of ander gitaristen hier de Atomic wel een sgeprobeerd hebben en wat hun ervaring is.

ik hoor het graag

Groetjes Rupke

harrie-beton
19 september 2005, 12:46
ik wil het graag eens proberen zo'n atomic, heb een podxt en hoop dat die beter presteert dan je pod 2.0

veel goeds belooft het niet -

Mitch
19 september 2005, 12:51
Line6 enthousiasteling en forumlid vettaville heeft er één dacht ik, maar ja, die opent vaker topics dan dat -ie inhoudelijk reageert. :( Misschien nu wel.

rupke
19 september 2005, 12:51
He die Harry,

zodra je getest hebt laat het maar even weten hier op het formu, want dan staop ik achtermekaar over op de xt want het conept spreekt me enorm aan dat wel.

Greetz Rupke

harrie-beton
19 september 2005, 14:38
Het hele concept van de podxt is prima maar het is lastig als het echt heel hard moet en/of het heel goed moet klinken in een oefenruimte.

Gewone gitaar amps zijn er al 60 jaar en de modeling is er nog maar net dus het is nog veel innovatie mogelijk.
En als we het niet voor elkaar krijgen koop ik gewoon een threadplate, 5150, plus een bodgner en een vox ac, want die bevallen me als modeling het beste 8-)

geld spielt keine rolle

vettavillenl
19 september 2005, 17:45
Naar mijn mening is juist een van de eigenschappen van de Atomic dat ie juist (relatief) veel laag produceert. (let wel het is 18 Watt geen versterker van 50 Watt, die versie moet je nog ff op wachten).

Compleet opgengraaid (op je modeler) zal ie niet trekken, om alles goed weer te geven. Mijn output op de PODxt staat zelden hoger dan 10.00 uur. Per patch er natuurlijk wel verschil in waargenomen volume

Ik heb er niet op gespeelt met een POD 2.0 maar ik heb er zelf een PODxt in zitten en heb tevens kort een Tonelab erop gehad. Beiden voldoen prima (Tonelab slechts een half uurtje geprobeert dus geen gefundeerd antwoord mogelijk).

Het grappige is dat toen ik bij een winkel e.e.a. aan het uitproberen was het laag juist hetgeen was dat de binnengstapte muzikanten opviel.
Wat wel gebeurt is dat als je de Atomic wat hoger plaatst je meer waargenomen laag 'kwijt' bent dan gewoon op de grond.

Inmiddels neem ik hem vaak mee naar repetities (Vetta is nogal sjouwen) en daar prima voldoet (Oke wij maken er ook een sport van om juist relatief zacht te spelen).

Wat anders ter info, in de POD xt zitten verschillende schakelingen (Studio/ Direct, Amp, PS1 etc) die je bij de POD 2.0 niet hebt. Ik gebruik hem met de Studio Direct modus en heb de patches van Andy Z (ION) als start. Errug fijn, die combinatie.

Zoals met elke modeler / amp combinatie je zult moeten 'tweaken' tot je je geluid hebt gevonden, elke combinatie klint anders als de versterker waar je je POD (of welke modeler dan ook) voorheen op hebt afgesteld.

Een voorbeeld daarbij; Ik heb voor mijn Vetta een Flextone cab erbij gekocht. Die speakers klinken dus gewoon anders en vragen evt. aanpassing van de instellingen die ik voorheen (als ik alleen de combo gebruik) als prima ervaar.

Neemt niet weg dat wat voor de een prima klinkt voor de ander minder geslaagd is. Goed dat er veel keuze is.

Voor mij is het een aanvulling waarbij ik wellicht nog eens een tweede koop, kan ik weer stereo.

jorrit
19 september 2005, 19:55
gekocht? jij bent bijna line 6 en dan geeneens gesponsord? :razz:

kokeleko
19 september 2005, 20:01
Nou dat is toevallig, ik heb net een Velocity 100 gehaald bij een medeforumlid.
Aangesloten op mijn PODPRO, tering wat een soundje zeg, echt stukken beter dan met mijn Marshall 8008, vooral de cleane sounds zijn echt strak nu.
Heb dan wel 2x12's met V-30 , maar goed het klinkt als reserve set boven verwachting.

harrie-beton
19 september 2005, 22:35
vettaville heeft wel ondergoed aan met line6 erop denk ik maar hij moet het zelf kopen net als wij.
Hij is gewoon een liefhebber - dat is duidelijk.

Ik post ook veel over line6 (ben ook liefhebber) maar ik werk er ook niet.

Vriend van mij heeft een audi site - die gaat alleen over audi's
www.coupegt.nl
hij werkt niet bij audi

Op internet heb je gewoon een hoop leuke mensen met aparte hobbie's.
Wie gaat nu op een forum over gitaren meer dan 600.000 berichten bijelkaar houden?

Swan
20 september 2005, 09:14
(Oke wij maken er ook een sport van om juist relatief zacht te spelen).


moet ook wel met al dat digitale spul :lol:

harrie-beton
20 september 2005, 09:49
ik draai een cd heel hard hoor


en mijn podje ook - 150 watt 15 inch tot aan de "overload"

harrie-beton
20 september 2005, 09:57
http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/line6_oefenruimte.jpg


links naast de drummer - voor de kijkers rechts, beetje donker gestalte.
Onze drummer versterkt zijn drums in de oefenruimte!

Ik heb oordoppen - hij maakt er een sport van om hard te spelen.

pol
20 september 2005, 11:40
Wat een mietje van een drummer dan, de onze mept gewoon hard.

on topic dan maar, ik heb laatst ook een pod xt gekocht, en voor stil te oefenen en wat opnames op pc te maken is het fijn speelgoed, maar om live te gebruiken zie ik het niet echt zitten. nu ja, maakt niet uit ,daar heb ik ook niet voor gekocht.

guhlenn
20 september 2005, 11:56
HUH? drums versterken? damn!

harrie-beton
20 september 2005, 13:09
ik heb al zoveel geprobeerd maar hij kan gewoon niet zacht spelen én grooven tegelijk

ik speel wel eens met drummers met diploma's en die kunnen het wel...

vettavillenl
20 september 2005, 17:29
(Oke wij maken er ook een sport van om juist relatief zacht te spelen).


moet ook wel met al dat digitale spul :lol:

Het voordeel van modeling is inderdaad dat je op lage volumes je klank kunt bereiken die je met 'normale' versterkers pas op hogere volumes bereikt. :lol: En hoewel je opmerking als humor is bedoeld hangt het af van de manier hoe je het uitversterkt dat kan dus ook een gewone buizenversterker zijn...

---

Hetgeen het gemakkelijkst schade ondervindt zijn je oren bij constante hoge volumes. Let wel ook ik vindt het soms lekker om te blazen (wie niet) maar de controle over wat er in de band gebeurt (wie doet wat en merk je het op?) gaat beter op lagere volumes dan op hoge.

Is eenmaal je gehoor beschadigd dan is dat niet echt meer te repareren...

Wormaap
20 september 2005, 18:11
Even quasi-offtopic: Je oren ondervinden juist de meeste schade van het eerste tijdje in hard volume staan. Daarom moet je ook oordoppen indoen VOORDAT je het lawaai ingaat. Mijn bron is de audiciën die mij m'n doppen heeft aangemeten.

vettavillenl
20 september 2005, 18:26
nog meer off topic.

Ik heb een jaartje of twee met in ear gespeeld, om overbelasting juist nog verder te voorkomen. En ja, speciaal laten aanmeten, 't'is ff wennen maar je hoort veel.

Missing Act
13 oktober 2005, 11:44
Ik hoor juist niet zulke goede berichten over in-ear spelen, er valt veel laag weg. Voor zang is het ideaal, maar gitaar? Ben ook een beetje aan het experimenteren. Tegenwoordig laat ik het geluid van mijn podxtpro alleen over de monitor komen. Op zich geen slechte optie (lekker weinig sjouwwerk), maar je bent erg afhankelijk van de geluidsman en de kwaliteit is gewoon minder.

Met de zachte volumes ben ik het ook niet helemaal eens. Ik stuur de PodXtPro in een peavey 50/50 eindtrap en die klinkt vrij steriel als ik de pod zacht zet. Ik zet de pod altijd helemaal voluit en regel het volume met de eindtrap (helemaal voluit :-D ). Klinkt lekker. Heb er momenteel 2 1x12 Marshall kastjes bij, maar zit te denken aan een 4x12.

Jeroen

Missing Act
13 oktober 2005, 11:45
Ik hoor juist niet zulke goede berichten over in-ear spelen, er valt veel laag weg. Voor zang is het ideaal, maar gitaar? Ben ook een beetje aan het experimenteren. Tegenwoordig laat ik het geluid van mijn podxtpro alleen over de monitor komen. Op zich geen slechte optie (lekker weinig sjouwwerk), maar je bent erg afhankelijk van de geluidsman en de kwaliteit is gewoon minder.

Met de zachte volumes ben ik het ook niet helemaal eens. Ik stuur de PodXtPro in een peavey 50/50 eindtrap en die klinkt vrij steriel als ik de pod zacht zet. Ik zet de pod altijd helemaal voluit en regel het volume met de eindtrap (helemaal voluit :-D ). Klinkt lekker. Heb er momenteel 2 1x12 Marshall kastjes bij, maar zit te denken aan een 4x12.

Jeroen