PDA

View Full Version : Bedrading LesPaul Humbucker



Enterprice
19 september 2005, 12:12
Uit elke spoel komen twee draden, een witte en een zwarte.
Weet iemand welke kleur draad de Hot aansluiting is (wit of zwart)

Agent_Smith
19 september 2005, 12:16
Waarschijnlijk de witte.

Noot Muskaat
19 september 2005, 12:19
Even doormeten en je weet het zeker.

Enterprice
19 september 2005, 13:45
Hoe te meten want alle draden liggens los tov elkaar en de behuizing.
Ik kan natuurlijk wel de weerstand meten maar dan weet ik nog niet welke draad de Hot aansluiting is.

Antoon
19 september 2005, 14:47
wit

Enterprice
19 september 2005, 17:02
Had de boel inmiddels al gesoldeerd en Wit aangehouden als Hot en het werkt.
(gelukkig maar) gezien de reakties voor Wit, nog bedankt jongens.

Noot Muskaat
19 september 2005, 18:30
Het is voor 99% de zwarte draad, het werkt wel met de witte, even, op een gegeven moment zal alles zo warm worden dat de gitaar in brand zal vliegen!

Orpheo
19 september 2005, 18:47
Het is voor 99% de zwarte draad, het werkt wel met de witte, even, op een gegeven moment zal alles zo warm worden dat de gitaar in brand zal vliegen!\


lijkt me stug. er komt zo weinig stroom uit een element, en dus ook een laag ampere.

het voltage dat eruit komt is 0.5 volt (de maximale die ik ken van de x2n dus), de weerstand is 7200 ohm (volgens o.a. de seymour duncan site),

U/R=I

dus: 0.5/7200=0.00006944= 7x10^-5 ampere. 7 milliampere dus. ga er dan voor het " gemak" van uit dat 60 mA dodelijk is (tis eigenlijk 80, maar ok), dan gaat van 7 mA je gitaar echt niet fikken hoor.... alhoewel!!

he! ik heb nog een gitaar over, wat brandhout letterlijk dus, en ik heb nog wat ouwe pups over. ff omsolderen, testen. ik hou je op de hoogte.

Agent_Smith
19 september 2005, 23:04
Het is voor 99% de zwarte draad, het werkt wel met de witte, even, op een gegeven moment zal alles zo warm worden dat de gitaar in brand zal vliegen!\


lijkt me stug. er komt zo weinig stroom uit een element, en dus ook een laag ampere.

het voltage dat eruit komt is 0.5 volt (de maximale die ik ken van de x2n dus), de weerstand is 7200 ohm (volgens o.a. de seymour duncan site),

U/R=I

dus: 0.5/7200=0.00006944= 7x10^-5 ampere. 7 milliampere dus. ga er dan voor het " gemak" van uit dat 60 mA dodelijk is (tis eigenlijk 80, maar ok), dan gaat van 7 mA je gitaar echt niet fikken hoor.... alhoewel!!

he! ik heb nog een gitaar over, wat brandhout letterlijk dus, en ik heb nog wat ouwe pups over. ff omsolderen, testen. ik hou je op de hoogte.

Was een grapje, denk ik :roll:

Enterprice
19 september 2005, 23:08
In de brand vliegen zal wel meevallen, wat er volgens mij wel gebeurd als je de hot aansluitingen andersom aansluit is dat het element uit fase gaat werken.
Je krijgt dan zo'n blikkerig geluidje en het volume daalt ook.
Misschien probeer ik morgen toch ook maar eens de zwarte draad, want het volume is een stuk zachter dan een Dimarzio Paf in de bridge positie.

Wormaap
20 september 2005, 01:20
Omdraaien maakt totaal niks uit. Een element dat uit fase staat boeit alleen wat als je 2 (of meer :razz: ) elementen tegelijk gebruikt. Als je wil kan ik ook nog wel uitleggen waarom, maar daar ben ik nu te lui voor :-D

Enterprice
20 september 2005, 09:28
Juist Wormaap, dat had ik vergeten erbij te zetten, is natuurlijk alleen van belang als je beide elementen gelijktijdig gebruikt.
Het geluid wordt dan een stuk zachter en dunner dus waarschijnlijk toch uit faze gesoldeerd.
Maar zal vandaag de draden eens andersom proberen.

Walternativo
20 september 2005, 15:01
houd op de nederlandse taal te verkrachten aub.
"In de brand vliegen" is GEEN uitdrukken. "In brand vliegen" en "in de fik vliegen" wel... bedankt voor je medewerking.

Carpe Diem
20 september 2005, 16:26
houd op de nederlandse taal te verkrachten aub.
"In de brand vliegen" is GEEN uitdrukken. "In brand vliegen" en "in de fik vliegen" wel... bedankt voor je medewerking.

:o

Anders_Destium
20 september 2005, 16:32
Wat is een uitdrukken?

Wormaap
20 september 2005, 18:01
Wat is een uitdrukken?
xD

Enterprice
20 september 2005, 18:02
Een peuk uitdrukken ken ik wel, maar zijn we hier om gitaar te spelen of om taalfoutjes te ondekken :roll:
Maar ik heb inmiddels de zwarte draad als hot gebruikt en de magneet 180graden gedraaid (horizontaal) en de sound is weer ok.