PDA

View Full Version : Tape Echo



dejohan
19 september 2005, 10:02
Heb op een rommelmarkt een ouwe tape echo gescoord voor een prikje, een Dynacord Echocord mini, blijkbaar een courant model. Is jammer goeg geen buizen, maar ja..
De tape is in orde (was volgens de marktkramer nieuw), maar heb hem nog niet kunnen aansluiten, want er zitten van die oude din connectoren op.
Weet er iemand hoe dit best omzet naar jack?
En naar het schijnt zou het mogelijk zijn om deze bak footswitchable te maken, ook via deze connectoren. Iemand een idee hoe je dit doet?
alvast bedankt

Lucluc
19 september 2005, 10:53
Er zit toch een footswicth aansluiting op? De gene die ik ooit had ook met jackaansluiting, maar weet niet of dat origineel was. Leuke, goede en betrouwbare apparaten.

dejohan
19 september 2005, 11:19
Heb je er ook een gehad? Cool! Jou echo met jackaansluiting zal waarschijnlijk een aangepaste zijn, gezien ik het de info die ik vind op het net altijd over die din connectoren gaat.
Weet je nog of de footswitch aansluiting van voor of van achter zat?


Ik had trouwens nog een twee vragen:
Voor de mods:
Kan dit topic naar de werkbank verhuisd worden, ik denk dat die daar beter op z'n plaats is.

Voor de anderen: apparaat is zonder aarding, hoe los ik dit op? Heb nog niet gezien of er een chassis aan zit, maar kan ik er op de een of andere manier een aarding bij aansluiten?

Lucluc
19 september 2005, 13:06
Weet je nog of de footswitch aansluiting van voor of van achter zat?

achterkant


apparaat is zonder aarding, hoe los ik dit op? Heb nog niet gezien of er een chassis aan zit, maar kan ik er op de een of andere manier een aarding bij aansluiten?

waarom wil je dat?

dejohan
19 september 2005, 13:22
apparaat is zonder aarding, hoe los ik dit op? Heb nog niet gezien of er een chassis aan zit, maar kan ik er op de een of andere manier een aarding bij aansluiten?

waarom wil je dat?[/quote]

Om te voorkomen dat ik een punk kapsel krijg :-).

Nuja, die aarding is mijn laatste zorg, eerst het ding aan de praat krijgen.

dejohan
20 september 2005, 11:39
Niemand?

Lucluc
20 september 2005, 13:07
Er zitten drie draadjes aan de 5 pinnige din stekker en die kan je omzetten naar een gewone jack stekker. Ik geloof dat mijn vander dat destijds voor me had gedaan. Je kan ongetwijfeld stekkertjes in een muziekwinkel kopen en zelf gaan solderen, of kant en klare snoeren kopen.

dejohan
20 september 2005, 14:37
Bedankt, dat lukt me wel. Maar heb je ook een idee hoe ik de footswitch functie kan installeren?

Lucluc
20 september 2005, 14:41
Gewoon met eenzelfde stekkertje, toch? Ik had er echt een footswitch bij, volgens mij een standard channelswitch van Marshall. Moet je wel steeds het motortje laten lopen en dat geeft vrij veel lawaai als je op slaapkamervolume speelt.

dejohan
20 september 2005, 17:57
Ja, zou een gelijkaardig stekkertje moeten zijn, maar naast de twee inputs bevat de echo twee outputs: een gewone voor een versterker, en een rode output voor een Dynacord versterker die bij dit apparaat zou moeten horen. Geen speciale output voor footswitch ofzo.
Ik hoop dat die rode output ergens een 'switch' functie bevat, zodat men met die Dynacord versterker dit apparaat kon aan en uitzetten. Maar ik weet nog niet hoe het in elkaar zou zitten, elke output heeft drie draadjes.

Lucluc
20 september 2005, 19:56
Volgens mij zit er een footswitch aansluiting aan de achterkant.