PDA

View Full Version : stratje reliccen



Raytheman
19 september 2005, 08:15
http://www.fenderforum.com/userphotos/photo.php?id=1749

Dirk W
19 september 2005, 08:37
barbaar

olaf reijnders
19 september 2005, 10:55
Ik snap dat niet. Mensen die een nieuwe gitaar zo behandelen zodat ze een gitaar hebben die versleten is. Raytheman, je bent echt een barbaar!

Raytheman
19 september 2005, 12:05
Hohoho ( lijkt de kerstman wel..) :cool:
dit plaatje heb ik gewoon op internet gevonden hoor. Dat hele reliccen is aan mij niet besteed.. :-?

olaf reijnders
19 september 2005, 12:16
Okee, da's duidelijk. Ik snap dat ook niet. Mensen die dan een custom shop Rory Gallagher kopen omdat die lijkt op de gitaar die Rory gebruikte incl. de gebruikssporen, die dus ook kunstmatig zijn aangebracht. Op zich kan ik mij voorstellen dat de artiest zelf dit doet (nabouwen van zijn eigen gitaar) Wat ik dus helemaal niet begrijp zijn dus zulke mongolen die een strat achter hun auto hangen en de snelweg opgaan. Alsof de gitaar ineens van een '04 Squier in een '62 pre cbs strat.

Jax
19 september 2005, 13:57
Nee, dit is idd zonde, grenzend op waanzin.

Dirk W
19 september 2005, 15:22
Hoe zou jij je voelen als je achter een truck hing die door stratocasters gereden word.

Raytheman
19 september 2005, 15:31
Eigenlijk jammer dat er geen fotootje bij stond van ná het ritje..
ik denk dat die strat zo de vuilnisbak in kon. :(

olaf reijnders
19 september 2005, 15:37
Misschien een parodie op de thema relicken. Gewoon een Stagg, Keiper of een ander baggermerk achter de auto slepen en dan net doen of het een 7ender =.

vulvasonic
19 september 2005, 23:01
Okee, da's duidelijk. Ik snap dat ook niet. Mensen die dan een custom shop Rory Gallagher kopen omdat die lijkt op de gitaar die Rory gebruikte incl. de gebruikssporen, die dus ook kunstmatig zijn aangebracht. Op zich kan ik mij voorstellen dat de artiest zelf dit doet (nabouwen van zijn eigen gitaar) Wat ik dus helemaal niet begrijp zijn dus zulke mongolen die een strat achter hun auto hangen en de snelweg opgaan. Alsof de gitaar ineens van een '04 Squier in een '62 pre cbs strat.

Schijnt wel een bijzonder goede gitaar te zijn, die Rory strat.
Een niet nader te noemen gitarist heeft er eentje onlangs gekocht, puur voor de klank en de bespeelbaarheid. Het eerste wat ie ermee gaat doen is dat beetje lak eraf laten schuren en de gitaar opnieuw laten spuiten, hahaha.

Echt waar!





Bij de weg, die ouwe internetfoto laat geen serieuze poging zien een gitaar te relicen. Dat mogen we tenminste aannemen. Toch?

oknarb180
19 september 2005, 23:43
Let op, de huidige Rory-strat is een gitaar met een hele mooie sound, MAAAAAR... voordat deze strat in poductie is genomen, is ie eerst in een oplage van (ik geloof 40 stuks) uitgebracht door een single Master Builder serie, deze klinkt nog net even beter!!! :wink: Daarna is de Rory-strat pas in productie gekomen. Ik ken toevallig iemand die er eentje uit deze allereerste serie heeft.
Hij heeft onlangs ook een One Masterbuilder SRV-rellic (±€12.000,--) gekocht. Hij is de enige in NL en er zijn er waarschijnlijk maar 3 of 5 in Europa 8-) Het eerste wat ie met de gitaar heeft gedaan is de hals kaal halen en het fretboard vervangen voor een andere (dikkere) laag rosewood (o.i.d. :???: ). De SRV speelde namelijk met een andere hals dan aanvankelijk op de gitaar zat. Met deze hals heeft hij altijd zijn sound gecreëerd. Echter, deze hals is op een gegeven moment gesneuveld :???: Voordat hij een nieuwe geschikte hals voor z'n gitaar had, is hij verongelukt. Daarna is de orriginele hals op de gitaar gezet.
Kortom, wel de een exacte kopie van de gitaar, maar niet de Sound.
Inmiddels dus wel.
Voor de liefhebbers zijn de Rory-strat en Stevie-strat te bezichtigen in de Fendershop in Zuid-Scharwoude (NH) nabij Alkmaar en Heerhugowaard.
zie www.gitaar.nl

groeten Branko

PS, ik wijk wel een beetje van het onderwerp af!

olaf reijnders
20 september 2005, 00:15
Okee, da's duidelijk. Ik snap dat ook niet. Mensen die dan een custom shop Rory Gallagher kopen omdat die lijkt op de gitaar die Rory gebruikte incl. de gebruikssporen, die dus ook kunstmatig zijn aangebracht. Op zich kan ik mij voorstellen dat de artiest zelf dit doet (nabouwen van zijn eigen gitaar) Wat ik dus helemaal niet begrijp zijn dus zulke mongolen die een strat achter hun auto hangen en de snelweg opgaan. Alsof de gitaar ineens van een '04 Squier in een '62 pre cbs strat.

Schijnt wel een bijzonder goede gitaar te zijn, die Rory strat.
Een niet nader te noemen gitarist heeft er eentje onlangs gekocht, puur voor de klank en de bespeelbaarheid. Het eerste wat ie ermee gaat doen is dat beetje lak eraf laten schuren en de gitaar opnieuw laten spuiten, hahaha.

Echt waar!

Mag ook wel voor bijna 4000 Dollar me dunkt. Ik heb wel veel positieve commentaren gehoord over de Custom Shop modellen. Is trouwens ook het duurste van alle Custom Shop gitaren. Waarschijnlijk komt dit omdat dit model een preciese kopie is van de gitaar van Rory. Zit waarschijnlijk veel tijd (en dus geld) in. Ik kan mij wel voorstellen dat een Rory fan met een dikke portomonee zo'n gitaar laat bouwen.

Raytheman
20 september 2005, 13:23
ik denk dat Rory helemaal krom ligt van het lachen als hij kad kunnen bevroeden..
Voor hem was het gewoon een stuk gereedschap :-D
Net zoals een timmerman een favoriete hamer heeft...

Marcel2
20 september 2005, 13:31
Okee, da's duidelijk. Ik snap dat ook niet. Mensen die dan een custom shop Rory Gallagher kopen omdat die lijkt op de gitaar die Rory gebruikte incl. de gebruikssporen, die dus ook kunstmatig zijn aangebracht. Op zich kan ik mij voorstellen dat de artiest zelf dit doet (nabouwen van zijn eigen gitaar) Wat ik dus helemaal niet begrijp zijn dus zulke mongolen die een strat achter hun auto hangen en de snelweg opgaan. Alsof de gitaar ineens van een '04 Squier in een '62 pre cbs strat.

Schijnt wel een bijzonder goede gitaar te zijn, die Rory strat.
Een niet nader te noemen gitarist heeft er eentje onlangs gekocht, puur voor de klank en de bespeelbaarheid. Het eerste wat ie ermee gaat doen is dat beetje lak eraf laten schuren en de gitaar opnieuw laten spuiten, hahaha.

Echt waar!

Mag ook wel voor bijna 4000 Dollar me dunkt. Ik heb wel veel positieve commentaren gehoord over de Custom Shop modellen. Is trouwens ook het duurste van alle Custom Shop gitaren. Waarschijnlijk komt dit omdat dit model een preciese kopie is van de gitaar van Rory. Zit waarschijnlijk veel tijd (en dus geld) in. Ik kan mij wel voorstellen dat een Rory fan met een dikke portomonee zo'n gitaar laat bouwen.

Wanneer je 4000 dollar betaalt om een opzettelijk vernaggelde Fender te kopen heb je naar mijn bescheiden mening behalve een gat in je hand er ook een in je hoofd.

vulvasonic
20 september 2005, 22:21
Wanneer je 4000 dollar betaalt om een opzettelijk vernaggelde Fender te kopen heb je naar mijn bescheiden mening behalve een gat in je hand er ook een in je hoofd.

Nou ja, het instrument was echt geweldig hoor. Echt een superklank. En daar heeft ie 'm ook voor gekocht, niet voor de lak.

Die zogenaamde vernaggelde lak ziet er trouwens behoorlijk stupide uit. De paar plaatsen waar de lak nog zichtbaar is, glimmen als een nieuwe. Het lijken net plakplaatjes.

nopster
21 september 2005, 10:54
Ooit koop ik zo'n Rory-strat, en dan hang ik hem gewoon aan de muur in mijn salon. :o