PDA

View Full Version : Iron Maiden strat



BLOK182
12 september 2002, 19:30
Ik zag dat die gitarist(en) van Iron Maiden op gewone Fender strats spelen, maarre, wat voor elementen zitten erin? Klinkt namelijk niet echt meer als een Fender vind ik, klinkt wel zeer vet.

BLOK182
12 september 2002, 19:32
lama zitten heb het al gevonden, was weer eens te lui om te googlen.

Nocki
12 september 2002, 19:36
mischien wil jeje bevindeingen met ons delen???

nocki

JV
12 september 2002, 19:39
dave: heeft SD coolrails. h-s-s
janick: little JB, vintage flat, hotrails. s-s-s
en
adrian: vintage flat s-s-s

dacht ik allemaal hoor. weet ik niet zeker. maar het meeste klopt volgens mij wel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-09-12 19:39 ]</font>

Neals
12 september 2002, 22:15
dave speelt volgens mij op die Signature, en die is SSS

Ic3gl0vE
12 september 2002, 22:16
ik hoorde dat die signature bij Jackson in Japan wordt gemaakt en dat 'ie dan naar Fender gaat zodat ze er Fender op kunnen zetten... is dat waar?

JV
12 september 2002, 22:18
Op 2002-09-12 22:15, schreef Neals:
dave speelt volgens mij op die Signature, en die is SSS


kzag hem bij de rock in rio dvd toch echt met coolrails spelen (h-s-s)

Maiden Michiel
13 september 2002, 11:21
Ja, Dave heeft Seymour Duncans, dat is het enige dat ik zeker weet...

Anders Destium
13 september 2002, 15:42
ik zag bij Dijkman in Amsterdam een heel mooie tweedehands Soloist (Jackson) voor iets van 1600 euro, en die had 1 Seymour Hum en twee hotrails, klonk heel leuk en speelde ook erg lekker, dus als je een gitaar wilt die mooi klinkt en er ook nog eens uitziet :smile:

Ditmar
13 september 2002, 21:00
Overigens wil Adrian Smith ook nog wel eens een Gibson ter hande nemen, ondanks de endorsement. Verder gebruiken ze volgens mij een soort van single coils met de karakteristieken van humbuckers, soort van actieve wazige dingen. Ik snap het in elk geval niet, maar het klinkt als humbuckers.

BLOK182
13 september 2002, 21:12
Hey iedereen bedankt voor de info.
Mij leek het namelijk ook wel vet om een "gewone" Fender strat op te voeren met dergelijke single coil (idd van die actieve dingen) en dan een EMG-81 humbucker in de brug te doen.

Anders Destium
13 september 2002, 21:12
Dat zijn toch hotrails?

signsofzodiac
14 september 2002, 10:15
Hotrails ZIJN humbuckers in het formaat van singlecoils. Dit is wat SD er zelf over zegt: "SHR-1 Hot Rails™ are one of the highest output pickups we make. It's a humbucker that fits into a normal single coil slot, so you get the noise canceling effect without cutting a large hole in your guitar. The two thin blades with powerful coil windings give you the incredible sustain and a fat, full sound that's needed for playing heavier rock music. This pickup responds to the subtlest finger movements.
Available in black or white
Four conductor cable"

michielv
16 september 2002, 10:46
Vroeger speelde een van de IM gitaristen op een standaard strat met twee Dimarzio Super Distortions (hals en brug) erin.

Adrian Smith (die andere) speelde veel op een Ibanez Destroyer, zo te zien ook met Dimarzio's.

Maar dit is wel heeeeeeeeel oude IM :wink:

Maiden Michiel
16 september 2002, 16:57
Wat kosten die hotrails? En zijn die gemakkelijk in mijn Jackson te fixen?

belfrink
16 september 2002, 21:42
Hotrails van SD zijn geloof ik rond de € 145,- per element, dus behoorlijk prijzig maar zeker het geld waard.

brookhuis4
23 september 2002, 19:41
Op 2002-09-12 19:30, schreef BLOK182:
Ik zag dat die gitarist(en) van Iron Maiden op gewone Fender strats spelen, maarre, wat voor elementen zitten erin? Klinkt namelijk niet echt meer als een Fender vind ik, klinkt wel zeer vet.

de fender waar murray het meest op ge-
speeld heeft, zaten volgens mij dimarzio
superdistortion humbuckers in. ( gelezen
in een intervieuw )

lord bean
24 september 2002, 15:03
Vroeger speelde dave op humbuckers single coils. Nu speelt dave op seymour duncan hotrails.
Bron: http://www.ironmaiden.com bij het interview met dave murray

Groove
4 oktober 2002, 23:35
Er is een signature Iron Maiden Strat, er is er laatst 1 voor mijn neus weg verkocht.
Het is een zwarte japanse Strat met spiegel slagplaat, SD elementen: 2 x hotrails en een Little JB bij de brug, een originele Floid Rose en een Basswood body. Zover ik weet worden en werden japanse Fenders in dezelfde fabriek gemaakt als waar Ibanez zijn gitaren laat bouwen. Dat verklaart gelijk de basswood body, erg populair bij IBZ.

Moonchild
5 oktober 2002, 22:45
Handige site: http://www.guitargeek.com