PDA

View Full Version : Joris Bos - Walk my Life



JorisBos
19 september 2005, 00:08
Lang geleden, leek me weer eens tijd om iets te posten. Nummer tijdje terug opgenomen. Begint tikkeltje jazzy.

Niet geheel strak qua drums, maja, ik ben niet zo goed op m'n drum keyboard :P

Link naar het nummer (http://www.jorisbos.nl/walkmylife.mp3)

Graag op- en/of aanmerkingen!

Bouke
19 september 2005, 09:18
Hey Joris,

Ben ik weer de eerste :D

Klinkt lekker relaxed. Ik heb het idee dat het wat aan de hoge kant is voor het zingen, het klinkt soms net ietsje té op de grens of zo, dan moet je te veel knijpen. Leuke compostitie, mag van mij wel een iets sterkere wending in of meer afwisseling met drums ofzo, maar dat zal aan je keyboarddrummen liggen denk ik :D

Lekker liedje!

Bouke

Bouke
19 september 2005, 22:24
Hmm.... wat vaker geluisterd nu. Helemaal niet verkeerd, deze moet je echt gaan uitwerken, vraagt om een 'heftigere explosie' in de brug of zo, lekker stukkie man. Je klinkt een beetje als de zanger van Maroon 5 in dit liedje (bedoeld als compliment - vind ik erg gave zanger), vooral in "she's so beautifull..." mooi stukkie, lekker het bruggetje in.

Meer!

Bouke

JorisBos
20 september 2005, 09:04
He Bouke,

Thanks, zang is inderdaad wat aan de hoge kant (*schraapt keel*) Toch wil ik het graag zo houden maar wat opener proberen te zingen. Deze hoogte klinkt beter dan bijvoorbeeld in G'.

'T is wel overduidelijk dat dit een afwijkend nummer is qua forum inhoud. :)

Ik heb nog meer klaarstaan, waaronder echt een hele vette, al zeg ik het zelf.

Nogmaals bedankt voor de commentaren!

Bouke
20 september 2005, 09:19
Ik heb nog meer klaarstaan

Ehmm.... waar wacht je dan nog op?!? Hup, posten die hap :D

Bouke

erwin_ve
20 september 2005, 10:14
Hoi Joris,

Mooie solos , erg tof geluid en een retegoeie timing!
Zoals de song begint: erg mooi relaxed, dan komt de zang erbij is naar mijn idee een beetje gehaast, het heeft niet die lekkere laid back feel als je gitaarspel( je zingt wel goed). Kan me wel vinden in de opmerkingen van Bouke. Thumbs up voor je gitaarspel :dance:

Bouke
24 september 2005, 21:32
'T is wel overduidelijk dat dit een afwijkend nummer is qua forum inhoud. :)

hmmm.... tja... dus...

kickje dan maar :D

Bouke

Axl Rose
25 september 2005, 22:53
klinkt lekker! kheb niets nieuws verder toe te voegen dan wat er al gezegd is. :wink: lekker bluezz geluid man

Robs
27 september 2005, 14:53
Hey Joris,

Erg lekker man... Gewoon een heel laid-back en catchy bluesnummertje. Ook ik sluit me aan bij het bovenstaande: je gitaarspel is super, met name je vibrato maar ook je melodieuze nootkeuze. Zang is ook OK, maar toch wat minder in vergelijking met de rest van de track. Melodieus zit het wel snor, maar ik vind het ook wat knijperig en gehaast hier en daar (de tekst is trouwens ook niet echt erg hoogstaand, beetje erg veel 'she's so beautifull' etc...). Dat bruggetje met die heftige drums ben ik ook niet echt kapot van, klinkt nogal gekunsteld.

Niettemin, een heel vet nummer! Post meer dude...

Rob.

spanky_franky
27 september 2005, 17:17
Mooi hoor, vette jazzgroove, heel laidback. En de zangpartij is ook erg goed hoor!

En die bluesy tone is helemaal geweldig.. perfecte overdrive dosering (-nl heeel weinig)

JorisBos
28 september 2005, 19:13
@erwin_ve:
Bedankt man, fijn om te horen. Die zang he, ik ga hem toch maar eens anders proberen te zingen, hoor het zelf nu ook. tnx.

@Axl Rose:
Tnx!

@Robs:
Bedankt voor reactie Robs, hier heb ik wat aan. Ik ben de bridge wat verder aan het aankleden. In die zin; minder abrubt en knullig. Let wel, het is en blijft een MIDI track. Met de band speelt het een stuk fijne ;)
Nogmaals, tnx.

@spanky_franky
Tnx man, mooi te horen dat je zo'n tone vet vindt!

check www.jeebee.net voor samples van de demo-cd.