PDA

View Full Version : eerste Stereo X recordings



StereoX
18 september 2005, 20:22
yo mensen,

vorig weekend hebben wij (Stereo X) onze eerste demo opgenomen in de waterfront studio in rotterdam.

het zijn geen supertechnische gitaarmeesterwerken. gewoon rechttoe rechtaan rocknummers met wat metalinvloeden. 2 nummers van de demo zijn te beluisteren op onze Myspace site. laat weten wat je ervan vind!!!

http://www.myspace.com/stereoxband

StereoX
19 september 2005, 16:17
niemand commentaar?

Basseytje
20 september 2005, 16:50
ik vind het superklinken living in a lie vind ik beter dan die andere
laat me wete als jullie cd uitkomt :wink:

btw: de zang moet iets harder je hoort t niet egt goed

koella
20 september 2005, 23:49
Ik vind het saai. Het zoveelste rustige intro'tje wat overgaat in een heftig nummer.
Het intro vind ik trouwens wel mooi, had daar maar op verder gegaan.
Wat daarna komt is een vette gitaar met dito drums, maar zonder variatie en een o zo Hollandse zanger.

Nee soms ben ik als Hollander blij dat ik alleen maar in een coverband hoef te spelen. En niet aan de bak hoef met eigen muziek :)

De vergelijking met de "real thing"(=amerikaans of engels)is meestal niet te doorstaan.

Predator
21 september 2005, 09:12
Hey gasten!

Ik oefen ook in Waterfront met mijn band(s), heb jullie nog nooit gehoord in de hallen. Dit klinkt best lekker, maar zoals eerder gezegd, de zang had er iets helderder in gekund, misschien wat meer compressie of iets dergelijks. In dat intro kun je de zang ook mooi EQen, zodra de hel losbarst moet je natuurlijk weghalen wat niet meer nodig is, des te krachtiger wordt de mix.

Voor een Waterfront studios opname is dit geen slechte! De songwriting is niet heel erg origineel, maar zoals jullie zelf zeiden, recht toe recht aan. Gewoon lekkere headbang-rock!

StereoX
21 september 2005, 16:08
mensen bedankt voor de reacties tot nu toe.

en ja, we hebben een echte hollandse zanger (blond haar, blauwe ogen :razz: ) ik denk idd dat veel bands met het probleem lopen dat dat de zang te nederlands klinkt. valt weinig aan te doen vrees ik.

en predator, we oefenen op zondagmiddag. val gerust eens binnen als je niks te doen hebt.

spanky_franky
21 september 2005, 18:00
rockt lekker.. ik stoor me niet aan het 'hollandse'