PDA

View Full Version : bassman



Gretsch6120
12 september 2002, 19:27
hoi allemaal,

Ik ben over een tijdje van plan een vintage bassman uit '61 of '62 te kopen, weet je wel, die blonde piggyback modellen zoals de tegenwoordige tonemaster. Heeft er iemand een idee of die hier in Nederland wel eens te koop staan?

Len

Matje
12 september 2002, 20:10
Op 2002-09-12 19:27, schreef Gretsch6120:
hoi allemaal,

Ik ben over een tijdje van plan een vintage bassman uit '61 of '62 te kopen, weet je wel, die blonde piggyback modellen zoals de tegenwoordige tonemaster. Heeft er iemand een idee of die hier in Nederland wel eens te koop staan?

Len


sorry ff 'n vraagje tussendoor, ben jij toevallig de Len van Lucky Lenn?

jpb
12 september 2002, 21:16
brownface fenders (+/- '60-'64) kom je nog zelden tegen in Nederland/Europa. Ik heb de laatste jaren alleen een brownface tremolux gezien op ebay UK. 5-10 jaar geleden zag je ze nog wel eens vaker. Ik denk dat je er het beste actief naar kunt gaan zoeken. verwacht wel flink hoge prijzen.
Er zijn dacht ik drie brownface bassman uitvoeringen, waarvan een met buizen-gelijkrichter. Ik geloof zelfs dat de brownfaces 4 pre-amp trappen hebben, i.p.v. 3 bij de black-/silverfaces. Moet een geweldige versterker zijn. Succes!

Rooligan
16 september 2002, 20:33
Nou, gretsch6120 is niet de gitarist van Lucky Len, maar van Lenn. Ook wel de moeite waard om te horen en te zien.

http://www.lenn.cjb.net

Frusciante
17 september 2002, 19:44
ik denk idd dat je je ze rond die tijd niet zo snel zal tegenkomen. misschien is een reissue bassman wel iets, tuurlijk voelt en klinkt net ff iets anders maar is de enige financiel gezonde optie. een jtm45 is misschien ook wel iets , geluid verscheeld zeer weinig, ietjes meer decibellen en je kan hem net wat verder opendraaien. de fender twangt net iets meer maar zonder reverb is dit verschil zeer klein.
succes