PDA

View Full Version : Soundclips Epiphone Jr.



Les Paul
18 september 2005, 17:37
Vanmiddag even snel wat clipjes gemaakt van de Epiphone Valve Jr.

Alle opnames gemaakt met een Beyerdynamic TG-X 58.
Als Overdrive heb ik een MXR Zakk Wylde gebruikt. Settings: drive en volume op 10u tone op 12u.
Verder geen effecten of equalizers toegepast.

Strat zonder overdrive (Valve JR bijna op half vermogen)
http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/ValvejrStrat.mp3

Strat met overdrive
http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/ValvejrStratOD.mp3

Les Paul met overdrive (Valve JR volume op een derde)
http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/ValvejrLP.mp3

DREAMMACHINE
18 september 2005, 17:56
klinkt best OK!...vooral de les paul klinkt in het riff werk best goed, de licks/solo stukken zijn met de fender wel erg ok !....

best interessant zo'n buizenampje, ga ik toch maar eens ff nader bekijken denk ik!

Daniël_san
18 september 2005, 18:36
Klink erg goed! :) Nu heb ik echt gas :-D

Baby Evil
18 september 2005, 19:40
Verkocht! Moet ik niet meer met mijn combo naar boven sleuren :D

Jan

Satriani
18 september 2005, 22:54
Kvind het best ruk klinken eigenlijk :roll: :???:

Orpheo
18 september 2005, 23:00
Kvind het best ruk klinken eigenlijk :roll: :???:

ben je een van de weinigen denk ik. ik vond t heel lekker klinken eigenlijk!!

AART
18 september 2005, 23:23
zijn er eigenlijk iets van 1 watt of 5 watt poweramps?

ik zoek namelijk nog iets om stereo te spelen en dan wil ik gewoon de voortrap van de 5150 blijven gebruiken.

Satriani
18 september 2005, 23:54
Kvind het best ruk klinken eigenlijk :roll: :???:

ben je een van de weinigen denk ik. ik vond t heel lekker klinken eigenlijk!!

Lol , dan komt er uit mijn goedkope voxje toch een heel wat beter geluid

jorrit
19 september 2005, 11:26
vind hm ook niet echt geweldig klinken hoor. niets ten nadele van de kwaliteit van de gitarist, maar k vind het gewoon als een heel klein versterkertje klinken.

LIGNUMdrummerke
19 september 2005, 11:28
misschien omdat t ook maar een heel klein versterkertje is? :lol: ding heeft enkel een volume-knop, 5watt buizen, is dus niet erg veel he... (overeenkomstig met een 30watt transistorbak ofzo?)

Mitch
19 september 2005, 12:44
In de eerste plaats: hartstikke bedankt dat je de moeite hebt genomen om voor dit zootje kritische en ondankbare honden wat clips op te nemen. Je bent één van de weinigen die het kunnen en doen.

Het geeft me een positieve indruk. Zeker met pedaaltje ervoor geeft -ie een erg goeie crunchy sound hoor, niet verkeerd.

Luke-wannabe
19 september 2005, 12:57
Jep, inderdaad, het versterkertrje klinkt heel gaaf!
Het verbaasd me ook hoe goed dat ding in balans staat qua treble's mids en lows. Ik denk maar dat ik dat een keertje moet gaan checken! Wat kosstte dat ook alweer zei je?

jozum
19 september 2005, 13:04
ho seymour, waarom is iemand een ondankbare hond als hij een negatief oordeel heeft over de samples van de versterker? Ik ben zelf blij dat les paul de samples heeft gemaakt, omdat ik nu weet dat het niets voor mij is.

Het ligt er denk ik ook aan waar je vandaan komt, als je alleen transistor hebt gespeeld is dit misschien heel leuk. Daarbij zijn de prijs en het formaat/watts heel aantrekkelijk. Het is niet mijn ding, maar inderdaad veel dank voor het opnemen.

jozum

Satriani
19 september 2005, 13:06
maar inderdaad veel dank voor het opnemen.

jozum

+1

Mitch
19 september 2005, 13:34
ho seymour, waarom is iemand een ondankbare hond als hij een negatief oordeel heeft over de samples van de versterker? Ik ben zelf blij dat les paul de samples heeft gemaakt, omdat ik nu weet dat het niets voor mij is.


Forum-etiquette :wink:
Eerst vriendelijk bedanken voor de genomen moeite, dan pas opinies spuien komt een stuk leuker over.

Jax
19 september 2005, 14:34
Ik vind het zeker niet ruk klinken, maar het is wel een bepaalde sound die je aan moet spreken.

Satriani
19 september 2005, 14:37
Vox klinkt wel een stukje beter jax of niet :wink:

Jax
19 september 2005, 14:50
Hehe, het hangt er maar net van af voor wat voor doel je de amp wilt. Kijk, de vox is zeker goed voor veel verschillende sounds, waarbij ik met name de hi-gain sound ok vind. Maar zo'n klein buizenampje is gewoon andere koek. Zo'n organische crunch krijg je niet uit een modeling-versterker.

Conclusie: Ieder zijn ding. :)

Satriani
19 september 2005, 15:40
Ik vind juist het linker rijtje ampmodels weer beter klinken, komt miss omdat ik niet zo fukin hard kan spelen meestal en hard zullen ze beter klinken :wink:

Les Paul
19 september 2005, 16:41
In de eerste plaats: hartstikke bedankt dat je de moeite hebt genomen om voor dit zootje kritische en ondankbare honden wat clips op te nemen. Je bent één van de weinigen die het kunnen en doen.

Het geeft me een positieve indruk. Zeker met pedaaltje ervoor geeft -ie een erg goeie crunchy sound hoor, niet verkeerd.

Graag gedaan. Er zijn gelukkig genoeg mensen die positief reageren.
Helaas wordt de Valve Jr. door een aantal mensen verkeerd beoordeeld. Het is geen boutique versterker van 2000 euro of meer. Het is geen modeling versterker, die van alles wat kan, maar niets heel goed kan (Ik heb een Vox Tonelab en een Pod gehad, dus ik denk dat ik weet waar ik het over heb). Het is zeker ook geen high-gain amp.
De Valve Jr. Is een heel simpel 5 watt buizenversterkertje met een 8" speaker voor 139 euro. Ik denk dat ik de buizen en de speaker nog wel ga vervangen voor betere exemplaren. Al is het niet echt nodig. Zoals Luke-wannabe al terecht opmerkte is de balans tussen hoog, midden en laag al erg goed.

jorrit
19 september 2005, 19:58
hey das wel weer waar, eerst bedanken is wel zo vriendelijk (normaal).
tuurlijk vet dat je t opneemt, altijd interresant, maar vind het gewoon niet echt goed klinken. mss komt dat wel door mijn speakers als jullie allemaal zo enthousiast zijn :wink:

Mitch
19 september 2005, 20:28
Ik schoot misschien een beetje uit, maar mijn bedoeling is duidelijk hè ? :)

Ben wel nieuwsgierig naar die iets uitgebreidere versies en hoe die zich prijstechnisch gaan verhouden. De Ibanez is ook meteen een leuke concurrent. Interesaante ontwikkelingen allemaal hoor.....

Ik zie zo'n ding echt helemaal zitten voor thuis, vraag me alleen af hoe de katten 'm gaan vinden in de woonkamer ...
"Wauw, leuke nieuwe krabpaal !"
:-?
Ik denk er nog even over na...

Les Paul
19 september 2005, 21:10
Ik heb de grotere versies van de Epi (nog) niet geprobeerd. Ze hebben een grotere speaker en wat digitale effecten aan boord. Juist dat laatste maakt mij een beetje huiverig, omdat ik nog nergens heb gevonden of je deze volledig kan omzeilen. Als het signaal door de (goedkope) AD/DA-converters gaat, kon dat wel eens erg slecht voor je sound zijn. Maar misschien heb ik het verkeerd en zijn het ook prima amps.

De Ibanez ziet er ook erg leuk uit. Veel mogelijkheden. Als de klank net zo OK is als de Epi, dan denk ik dat ik mij wederom niet kan inhouden :-D

hoofd
19 september 2005, 21:25
Vandaag expres mijn pinpas thuis gelaten, en morgen de hele dag dusdanig volgepland dat een omweggetje langs Dirk Witte er niet in zit...maar ergens deze week zal ik er toch aan moeten geloven :(

Heb je nog een clipje van de epi helemaal open, zonder pedaaltje ervoor? Ben erg benieuwd hoe dat klinkt :)
Ik heb ook een beetje de reviews gelezen op harmony central, daar werd vrij vaak gezegd dat het verwisselen van de buisjes, en evt. de speaker, veel uitmaakt voor het geluid...het is volgens mij sowieso wel een leuk knutselbakje.

Les Paul
19 september 2005, 21:30
Helemaal opendraaien is nog steeds te hard voor thuis.
In de winkel heb ik hem op 3/4 gehad. Je krijgt dan een heerlijke eindbuisoversturing. Maar eh....hoofd, misschien kan jij eind deze week zo'n clipje posten... :-D

Ik heb al een beetje gekeken naar een andere speaker, maar ik heb nog niet gevonden wat ik zoek. De buizen zullen wat sneller vervangen worden....

BartL
20 september 2005, 00:33
...is die kleine niet op een lekker cabinet aan te sluiten?
Lijkt me helemaal geweldig voor mij namelijk :-?

Edit:
Ik zie het al...4 ohm uitgang.

Zou zo een dingetje het aankunnen om 2,5 uur lang op 3 kwart open te kunnen staan? :)

hoofd
20 september 2005, 16:38
dus, toen was ik vandaag opeens tussen de colleges door bij Dirk Witte......maar ze hadden 'm niet :dontgeti:

Jeroenvanhulsteijn
20 september 2005, 20:06
Echt een leuk ding! Jammer dattie nu alleen nog maar in Almere te krijgen is.

Pilitev
20 september 2005, 23:49
Is ie nog nergens in een of andere online shop te krijgen?? Ik wil 'm ook wel hebbe :-D

Les Paul
21 september 2005, 08:27
Ik weet niet of de Epi al ergens anders dan in Almere te krijgen is. Ik weet wel dat Nederland Muziek ook verstuurt.

Orpheo
21 september 2005, 16:44
140 fuckin euro??? das alles??????? hmm....wellicht ga ik ook eventjes langs nederland muziek! mag die nieuwe les paul ff wachten....en die nieuwe pups ook.....

Jeroenvanhulsteijn
21 september 2005, 17:11
nog meer uit de randstad eo naar Almere? Dan kunnen we die winkel ontdoen van al zn Valve Juniors.

Daniël_san
23 september 2005, 14:13
Ik ga er morgen ook 1 halen :) Ik ben alleen wel een na-aaper :roll:

Dude
23 september 2005, 14:14
Beste Bart,

Bedankt voor je mail! De Epiphone Valve Junior hebben wij inderdaad ruimschoots
op voorraad (als enige winkel in Nederland overigens). Uiteraard is het mogelijk
om er een naar je op te sturen. We kunnen dat onder rembours doen (dus betaling
aan de postbode) of je kunt het geld van te voren overmaken en zodra wij dit
binnen hebben, sturen we de versterker op. De versterker kost momenteel ˆ139,-
in de aanbieding. De verzendkosten bedragen ˆ8,- (rembourskosten zijn ˆ14,-). We
hebben uiteraard wel wat meer gegevens van je nodig. Ik hoor graag van je!
Groeten,

Frank Zijlmans
Gitaarafdeling Nederland Muziek BV



netjes mailtje van nederland muziek !

Nog een dag of 3 dan is het weer salaris tijd :D

Mitch
23 september 2005, 16:56
8 Euro verzenden ?!?!?!?! Da's wel bizar weinig.

Vanuit de dealers gezien vind ik het wel een beetje een matennaaiersstreek van NL Muziek. Die zijn importeur van Gibson/Epihone en behouden zich nu even het recht voor om te wachten met distributie naar de andere Nederlandse dealers zodat ze zelf de eerste 'golf' verkoop kunnen doen.
Slim hoor !

ieme
23 september 2005, 17:17
ah, t word tijd dat ik er 1 bestel!

Les Paul
23 september 2005, 17:21
8 Euro verzenden ?!?!?!?! Da's wel bizar weinig.

Vanuit de dealers gezien vind ik het wel een beetje een matennaaiersstreek van NL Muziek. Die zijn importeur van Gibson/Epihone en behouden zich nu even het recht voor om te wachten met distributie naar de andere Nederlandse dealers zodat ze zelf de eerste 'golf' verkoop kunnen doen.
Slim hoor !

NL Muziek is niet de importeur van Gibson/Epiphone. Dat is Electric Sound. Ze zitten wel in hetzelfde gebouw, maar het zijn 2 verschillende bedrijven. Als een andere dealer sneller was geweest dan NL Muziek, dan waren ze elders ook te koop geweest.

ieme
23 september 2005, 17:23
maar eh, bevalt de amp nog een beetje na een week?

Les Paul
23 september 2005, 18:24
Hij bevalt nog prima. Ik gebruik hem vaak in een stereo opstelling met m'n Studio 15. Er zit wel een redelijke hoeveelheid ruis in, maar dat versterkt het vintage effect alleen maar :)
Inmiddels de 12AX7 vervangen door een JJ. Eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil.

Stiekem denk ik er over om een 2e te kopen en die in een 1x12 kastje in te bouwen met bijv een V30 of een Greenback. Volgens mij heb je dan een echt gave combo.

Mitch
23 september 2005, 18:54
Normaal gesproken houden importeurs dealers op de hoogte als er nieuwe producten zijn en ik weet dat dat niet is gebeurd. Ze zijn dus goede buren :wink:

Maar wat een geil dingetje hè....

@ieme: misschien gemist, maar ik heb je gemaild ?

ieme
23 september 2005, 19:45
@ieme: misschien gemist, maar ik heb je gemaild ?

????

Mitch
23 september 2005, 19:54
Iets misgegaan dus.....ik had 't naar je hotmail-adres gestuurd.
Heb jij dan wel de laatste Pedalendag-nieuwtjes gekregen ?

Ik ga je zo effe PM'en.

ieme
23 september 2005, 19:59
Iets misgegaan dus.....ik had 't naar je hotmail-adres gestuurd.
Heb jij dan wel de laatste Pedalendag-nieuwtjes gekregen ?

Ik ga je zo effe PM'en.

nee niets ontvangen

Punt
11 november 2005, 18:05
De thread is zo goed als dood, maar ik kreeg de Valve Junior vanmiddag binnen :)

Meteen wat pre-amp buizen geprobeerd.
Een oude Mullard klonk het beste, gaat al lekker vroeg mooi vervormen.
Bluesy soundje.
Of ik die buis erin laat weet ik nog niet, beetje dure buis voor zo'n goedkoop ampje, maja aan de andere kant hij klinkt wel het best zo.

Ik vind de amp wel wat donker gevoiced, er komt hoog bij als je op hoger volume gaat.
Ding is idd hard zeg :)

svokke
11 november 2005, 18:46
Ik vind de amp wel wat donker gevoiced, er komt hoog bij als je op hoger volume gaat.


één condensatortje kan dat oplossen. Als de mijne binnenkomt zal ik eens wat experimenteren :cool:
Ik ben benieuwd hoeveel epiphone junior er zal overblijven als ik klaar ben met verbouwen. :lol:

...rock...
11 november 2005, 18:57
Als je bv. zo'n klein versterktje hebt hoe zet je dat op de computer ( de clips dan he) :???: :-?

Pilitev
11 november 2005, 19:00
Uhh, met een microfoon misschien??

Punt
11 november 2005, 22:56
Ik vind de amp wel wat donker gevoiced, er komt hoog bij als je op hoger volume gaat.


één condensatortje kan dat oplossen. Als de mijne binnenkomt zal ik eens wat experimenteren :cool:
Ik ben benieuwd hoeveel epiphone junior er zal overblijven als ik klaar ben met verbouwen. :lol:

Tja, helaas, ik heb wel goede oren en kan dus buizen kiezen, maar heb twee linkerhanden :(

Mitch
12 november 2005, 12:20
Voor de geïnteresseerden: een pagina met Epi VJ mods
http://www.euthymia.org/DIY/VJmods.html

Punt
12 november 2005, 13:49
Hier nog een:

http://www.coolpick.com/way/cool/about/valvejunior.html

Negative K3 fan
12 november 2005, 19:14
Hier nog een:

http://www.coolpick.com/way/cool/about/valvejunior.html

die is wel interessant maar ik heb er ook vraagtekens bij.

Punt
12 november 2005, 21:42
Hier nog een:

http://www.coolpick.com/way/cool/about/valvejunior.html

die is wel interessant maar ik heb er ook vraagtekens bij.

Eh, ja?

Dude
12 november 2005, 22:32
Hier nog een:

http://www.coolpick.com/way/cool/about/valvejunior.html

die is wel interessant maar ik heb er ook vraagtekens bij.

heb je dr al over gespeelt ? heb je hem al open gemaakt ? of is dit WEER gelezen totaal niet uit eigen ervarin opgedane info van lennart,

geef dan op zn minst reactie

Negative K3 fan
12 november 2005, 23:43
als voorbeeld kan ik de gelijkrichting van de gloeispanning geven... als je die gelijkrichtigt kom dat onmogelijk op de nodige 6,3 volt. dus ik vraag me af wat voor theorie daarachter zit dat het wél kan. dat soort vraagtekens

svokke
13 november 2005, 00:18
Dat gelijkrichten van de gloeispanning lijkt me inderdaad ook nogal verdacht. Je moet echt wel geluk hebben om zo op de juiste spanning te geraken. De keren dat ik het probeerde kwam ik aan een te lage spanning. Anderzijds is een iets hogere/lagere spanning niet echt een probleem, je lamp sterft dan gewoon iets vroeger....
Voor een versterkertje met zo weinig gain zou brom geen probleem mogen zijn. Ik heb echter gelezen dat men een foutje met de routing op de PCB gemaakt heeft. Als dit het geval is kun je toch gewoon zelf netjes draden voor de heaters ineendraaien en op enige afstand boven de print laten lopen. Een goede DC voeding voor de gloeispanning maken is een beetje over the top.
Extra filter elco's zettenvoor de hoogspanning zou ik ook mee voorzichtig zijn. De hoeveelheid capaciteit beïnvloed wel eens de klank en "feel" van de versterker. Dat kan natuurlijk ook positief zijn :cool: . Volgens mij is er nog een andere manier om betere filtering te bekomen: een weerstand van +/- 100 ohm tussen de gelijkrichter en de eerste diode te zetten. Eventueel in combinatie met meer capaciteit.

Voor degenen die al an het knutselen zijn, nog een paar dingen waar ik bij het zien van het schema aan denk: bright cap over volumeregelaar, lagere cathodeweerstanden, hogere anodeweerstand in eerste trap, condensator cathode tweede trap verkleinen, referentie heaters aan kathode EL84 en volume regelaar vervangen door een met een schakelaartje in. Mooi lijstje, zal even duren voor ik alles eens geprobeerd heb :-D

Het wordt echt tijd dat mijn ampje binnenkomt, dan kan ik zelf eens luisteren en horen wat er aan gedaan moet worden.

Punt
13 november 2005, 00:48
@svokke: Post je bevindingen hier aub :)

fullorder
25 november 2005, 16:04
De thread is zo goed als dood, maar ik kreeg de Valve Junior vanmiddag binnen :)

Meteen wat pre-amp buizen geprobeerd.
Een oude Mullard klonk het beste, gaat al lekker vroeg mooi vervormen.
Bluesy soundje.
Of ik die buis erin laat weet ik nog niet, beetje dure buis voor zo'n goedkoop ampje, maja aan de andere kant hij klinkt wel het best zo.

Ik vind de amp wel wat donker gevoiced, er komt hoog bij als je op hoger volume gaat.
Ding is idd hard zeg :)

buisje vervangen, gaat dat makkelijk bij zo'n junior?

episua
26 november 2005, 16:07
Heel gaaf hoor die soundclips, klinkt ook erg o.k.
Weet iemand trouwens waar je die Epiphone valve standard en die andere kan krijgen, dus niet de jr. maar die twee groteren?
En wat zullen die ongeveer kosten?

Daniël_san
26 november 2005, 16:19
ook nederland muziek. 269 en de ander ietsje duurder. Als je ze een mail stuurt weet je exacte prijzen. (www.nederlandmuziek.com)

Punt
26 november 2005, 17:47
buisje vervangen, gaat dat makkelijk bij zo'n junior?

Ja even de achterkant eraf schroeven clipje met veer verwijderen en je trekt de voorbuis er zo uit.

Ik heb er nu een JJ in zitten, de eindbuis heb ik vervangen door een Mullard. Hij klinkt nu iets ronder van toon, minder kartonnig ofzo.

Ik laat de achterkant eraf, klinkt iets opener.

Heeft iemand er al een andere speaker ingezet en wat was het resultaat?

Ik heb die duurdere modellen ook geprobeerd, maar ik vond ze een stuk minder kllinken. Minder direct.

Daniël_san
27 november 2005, 13:22
Kan je eigenlijk gewoon een preamp in de input van de epi junior pluggen? Of kan dat niet?

(denk aan een V-twin rack e.d.)

Les Paul
27 november 2005, 13:43
[Ik heb die duurdere modellen ook geprobeerd, maar ik vond ze een stuk minder kllinken. Minder direct.

Ik heb ze niet geprobeerd, maar ik verwachtte dat al. De duurdere modellen hebben een digitale effectbak aan boord. Het signaal gaat dus altijd door die effectbak heen, wat betekent dat het signaal door een AD-converter en door een DA-converter heen gaat. Gezien de prijs kan de kwaliteit van die converters nooit goed genoeg zijn om het lekkere buizensignaal te houden. En een bypass van de effecten kost natuurlijk ook teveel voor zo'n goedkoop versterkertje.

episua
27 november 2005, 15:19
Ik ben van plan een valve standard te kopen maar heb nog een paar twijfels zoals: Is 15 buizen genoeg voor optredens?
Natuurlijk weet ik dat deze vraag moeilijk te beantwoorden is maar toch hoop ik van een paar antwoorden één te kunnen maken.
Verder lijkt me de versterker ontzettend gaaf, iemand ervaring mee of een andere tip?

Punt
27 november 2005, 18:15
Ik ben van plan een valve standard te kopen maar heb nog een paar twijfels zoals: Is 15 buizen genoeg voor optredens?
Natuurlijk weet ik dat deze vraag moeilijk te beantwoorden is maar toch hoop ik van een paar antwoorden één te kunnen maken.
Verder lijkt me de versterker ontzettend gaaf, iemand ervaring mee of een andere tip?

Ik vind de Junior een hele leuke amp om thuis een beetje clean met een randje op te spelen. Ik vind hem persoonlijk absoluut niet geschikt om mee op te treden. Als je alleen dat clean nodig hebt zou je het kunnen overwegen, maar het is wel een behoorlijk vintage geluid. Niet het moderne volle laag tot sprankelend hoog. Meer laag gevoiced mid.
Ook met de andere buizen die ik erin gezet heb.
Als dat nou net de sound is die je zoekt .....

Als je hem opendraait gaat hij wel vervormen, maar dat is niet prettig om te horen. Veel compressie en het lijkt of de speaker gaat scheuren :)

Ik vind hem ook niet goed reageren op OD pedalen. Een beetje delay klinkt wel lekker. Ik heb een reverb pedaal besteld, ik vermoed dat hij daar ook wel goed op reageert.

Het mooie van deze amp is de manier waarop hij reageert op je spel. Buizen zonder fratsen voor kleine ruimte.

De standard vond ik minder klinken dan de junior.
15 watt is best hard.

episua
28 november 2005, 00:52
bedankt voor de reactie.
Maar is het niet zo dat zowel de special als de standard goed moeten klinken met effecten/losse bakjes ivm hun eigen ingebouwde effecten?

Mitch
28 november 2005, 13:53
... De duurdere modellen hebben een digitale effectbak aan boord. Het signaal gaat dus altijd door die effectbak heen, wat betekent dat het signaal door een AD-converter en door een DA-converter heen gaat. Gezien de prijs kan de kwaliteit van die converters nooit goed genoeg zijn om het lekkere buizensignaal te houden. ...

Snappez vous ?

Punt
28 november 2005, 20:18
bedankt voor de reactie.
Maar is het niet zo dat zowel de special als de standard goed moeten klinken met effecten/losse bakjes ivm hun eigen ingebouwde effecten?

zie wat ik daarover schreef bij de Junior.

episua
28 november 2005, 22:21
inderdaad, heb er over heen gelezen

Mienmachine
29 november 2005, 14:00
Gaaf die Epiphone Valve Junior,

Les Paul, in het eerste sample ga je aan het eind over naar een bijna Little Wing-Hendrix sound, hoe kreeg je dat geluid?

TX

Les Paul
29 november 2005, 15:15
Gaaf die Epiphone Valve Junior,

Les Paul, in het eerste sample ga je aan het eind over naar een bijna Little Wing-Hendrix sound, hoe kreeg je dat geluid?

TX

De opname is gemaakt met een Strat uit 1990. Elementen zijn vervangen door de Abigail Ybarra's. Laatste stukje is op het halselement. Valve Jr half open en verder niets.

Mienmachine
2 december 2005, 19:47
Les Paul

Heb je ook een sample met een blues sound pedaaltje , denk ik vraag het gewoon even.

Dat Abbi Abba element is ook niet verkeerd trouwens!

Thanx :wink:

Les Paul
2 december 2005, 21:53
De 2e sample is met een MXR Zakk Wylde overdrive. Dat is niet zo'n heftig pedaaltje als je zou denken. Die kan wel wat meer bluesy ingesteld worden, maar als je in die richting iets zoekt, denk ik dat je het beste zelf op onderzoek uit kan gaan.

Abigail Ybarra was de persoon die vroeger (in de jaren 50 en 60) de elementen bij Fender wikkelde. Ze is nu over de 80, maar heeft een aantal jaren geleden nog 300 setjes gewikkeld op de manier zoals ze het vroeger deed. Ze kan het dus nog steeds :). Het zijn dus zeker erg goede elementen in deze Strat en ik ben er ook erg blij mee.

Mienmachine
3 december 2005, 14:50
Net gebeld, echt hollands, (ook van mij) prijs verhoogd naar 169,00 euro..met verzendkosten erbij wordt dat 180,00.

dan maar weer bij guitar24 kopen voor 129,00 over een paar weken :wink: