PDA

View Full Version : multi effect (korg ax 1500g)



metallic
18 september 2005, 14:06
eejz mensen
ik ben van plan een multieffect te kope, en de korgax1500g leek me wel wat..kan iemand me wat informatie geven wat ie kan en uitleg erbij en dat pedaal, kan ik dat gebruiken als wa-pedaal?

thnx

greetz metallic

Vampire
18 september 2005, 17:07
ik denk dat je beter even de zoekfunctie kunt gebruiken, aangezien hij al heel vaak voorbij is gekomen, hij is nogal populair...

en anders kun je genoeg via google vinden... of hier, de specs en demo:

http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=AX1500G&category_id=6

Oh what the hell ook, ik verveel me. Ja, er zit een Wah op en een autowah, kijk maar helemaal onderaan bij die link. De demo is trouwens best leuk, zorgt ervoor dat ik ook zo'n ding wil, terwijl ik er eigenlijk helemaal niet een wil, begrijp je wat ik snap? :razz:

BlackSun
18 september 2005, 18:28
Je kan hem als wah gebruiken, maar de Wah is heel slecht bij de Korg. De rest van de effecten/ distortion allemaal zeer goed! alleen de wah is teleurstellend, dus koop hem niet alleen voor de wah.

Vampire
18 september 2005, 19:01
Je kan hem als wah gebruiken, maar de Wah is heel slecht bij de Korg. De rest van de effecten/ distortion allemaal zeer goed! alleen de wah is teleurstellend, dus koop hem niet alleen voor de wah.

volgens de site is het een heuse vox wah... :roll: :???:

sebass
18 september 2005, 20:29
Leuk dingetje hoor. Voor de wah zou ik het niet doen dat is niet echt geweldig. Verder laat het wel goed het geluid van je gitaar door in tegenstelling tot zoom. Na wat tweaken kun je er echt mooie geluiden uithalen. Zoals bij elke multi fx zijn de fabrieksgeluiden niets.
Misschien heb ik nog wle ergens een geluidsfile. Als je wilt kan ik je die wel sturen.

BlackSun
19 september 2005, 10:27
Je kan hem als wah gebruiken, maar de Wah is heel slecht bij de Korg. De rest van de effecten/ distortion allemaal zeer goed! alleen de wah is teleurstellend, dus koop hem niet alleen voor de wah.

volgens de site is het een heuse vox wah... :roll: :???:

Geloof jij altijd verkooppraatjes? :)

Hij is gemodeleerd naar een Vox wah ja, hij klinkt alleen absoluut niet zo :P
Als je me niet geloof wil ik van de wah best eens een clipje opnemen hoor..
De rest van het pedaal is echt van goeie kwaliteit, ik vind de amp models sowieso stukken beter klinken dan bij een Boss Gt3 bijvoorbeeld, alleen die wah hadden ze er van mij wel uit mogen laten.

Vampire
19 september 2005, 15:34
Je kan hem als wah gebruiken, maar de Wah is heel slecht bij de Korg. De rest van de effecten/ distortion allemaal zeer goed! alleen de wah is teleurstellend, dus koop hem niet alleen voor de wah.

volgens de site is het een heuse vox wah... :roll: :???:

Geloof jij altijd verkooppraatjes? :)

Hij is gemodeleerd naar een Vox wah ja, hij klinkt alleen absoluut niet zo :P
Als je me niet geloof wil ik van de wah best eens een clipje opnemen hoor..
De rest van het pedaal is echt van goeie kwaliteit, ik vind de amp models sowieso stukken beter klinken dan bij een Boss Gt3 bijvoorbeeld, alleen die wah hadden ze er van mij wel uit mogen laten.

Ik was sarcastisch :)

Vampire
19 september 2005, 15:34
Je kan hem als wah gebruiken, maar de Wah is heel slecht bij de Korg. De rest van de effecten/ distortion allemaal zeer goed! alleen de wah is teleurstellend, dus koop hem niet alleen voor de wah.

volgens de site is het een heuse vox wah... :roll: :???:

Geloof jij altijd verkooppraatjes? :)

Hij is gemodeleerd naar een Vox wah ja, hij klinkt alleen absoluut niet zo :P
Als je me niet geloof wil ik van de wah best eens een clipje opnemen hoor..
De rest van het pedaal is echt van goeie kwaliteit, ik vind de amp models sowieso stukken beter klinken dan bij een Boss Gt3 bijvoorbeeld, alleen die wah hadden ze er van mij wel uit mogen laten.

Ik was sarcastisch :)

BlackSun
19 september 2005, 22:18
Haha ok sorry, was me ff ontgaan :)

Ronaldd
24 september 2005, 21:25
[quote="Vampire"][quote=BlackSun]
Als je me niet geloof wil ik van de wah best eens een clipje opnemen hoor..

Hey... Kun je mij miss een paar toffe stukjes opsturen== Lijkt me wel+ leuk om te horen,
ik hoor t wel.

BlackSun
25 september 2005, 12:41
Zal vanmiddag ff kijken wat ik kan doen :razz:

Zoek je clips van AX als recording(dus rechtstreeks comp in) of via versterker en dan met mic opnemen? En alleen van de wah? of gewoon wat algemene dingen?

Ronaldd
25 september 2005, 14:41
MMM,, Ja wat klinkt tof?? Volgens mij als je een microfoon voor je amp hangt krijg je wel een tof geluid om wat toffe dingen te kunnne horen..

Okey,

Greetsz, Ronald.

BlackSun
25 september 2005, 16:13
Mijn Mic is een simpel pc microfoontje van 2 euro, dus goed zal de kwaliteit niet zijn :D

Zal zo ff wat aanklooien...

Fumi SG
25 september 2005, 16:21
Door de Randall?? :) :razz:

Vampire
25 september 2005, 16:33
Mijn Mic is een simpel pc microfoontje van 2 euro, dus goed zal de kwaliteit niet zijn :D

Zal zo ff wat aanklooien...

Niet telkens van die smoesjes maken hoor, we horen het verschil toch wel tussen slecht spel en een slechte microfoon :D :razz:

Ronaldd
25 september 2005, 20:17
hahaha,, nah ik wacht t af, en ik kijk wel door die cheep microfoon heen hoor..

BlackSun
25 september 2005, 22:15
Het wordt morgen pas, ik ben nu eeh...te onder invloed :D

PsychedelicBass
25 september 2005, 23:17
Ik weet het niet zo met multi-effect bakken. Ben meer van de losse pedaaltjes...Maar wellicht ben ik gewoon ouderwets....

BlackSun
26 september 2005, 18:25
Eeeh Ronaldd, ik kijk net in rack-forum, en ik zie daar een topic van jou, met op je fotos een ax1500G....
why the fuck zou ik clips gaan maken als je er zelf al een hebt? :???:

Vampire
26 september 2005, 19:42
Eeeh Ronaldd, ik kijk net in rack-forum, en ik zie daar een topic van jou, met op je fotos een ax1500G....
why the fuck zou ik clips gaan maken als je er zelf al een hebt? :???:

Whahaha, je wordt geflest waar je bij staat hier! :lol:

Ronaldd
26 september 2005, 19:49
Wattttt????????
Het ging mij niet perse om de korg, maar om jouw wah technische spel. Maar vermoeden dat jij veel met wah had gespeeld. Dus ik wou eigenlijk ff een paar toffe dingen horen cq technieken. Daar ging het mij om!! Weet idd zelf wel hoe dat ding klinkt. Je had het er zelf over om iets in te spelen.. Vandaar dat ik op je bericht reageerde!

Greetszz. Ronald.

BlackSun
26 september 2005, 20:49
eeh..ik kan me niet herrinneren dat ik gezegd heb dat ik goed ben met wah? :P

Ik zei dat de wah op de Korg zwaar ruk klinkt, nou, ik ga er dan echt niet veel mee wah-en hoor :D Klinkt gewoon niet ...

Maargoed, misverstand...

Ronaldd
26 september 2005, 20:52
haha,, ohw okey. NEe ding klinkt idd voor gen meter..
Maar goed!!
Filmpje van mij zien? Check "sounds" "filmpje posten lukt niet"

Greetsz