PDA

View Full Version : gibson smartwood



vally
18 september 2005, 12:23
ik ben al lange tijd opzoek naar een goede gitaar, ze moet hard klinken in distortion maar vooral goed clean. mijn budget bedraagt 1000€
ik kwam nu laatst deze gitaar tegenhttp://img.2dehands.be/f/normal/91958901.jpg
een gibson lespaul smartwood. zijn dit goede gitaren? is hij zijn 900 euro waardig?verder heb ik ook nog een fernandes monterey op het oog.
of hebben julie andere voorstellen?

Me_bigboy
18 september 2005, 12:49
Wat een geile gitaar! maar srr ik zou het niet weten...

Nocki
18 september 2005, 13:39
Hoi. zelf speel ik al lang op een smartwood ambay guasu


http://people.zeelandnet.nl/nocki/s5/instrument_bestanden/image001.png

heele fijne gitaar. lekkere hals lekkere frets klinkt goedmet overdrives en high gain en is niet zo zwaar. kan er ene hele avond mee spelen. en speelt gewoon goed. en is goed af te stellen.

Nocki

Axelll
18 september 2005, 22:03
Als het goed is hangt er zo'n een bij de Spanjaard in alkmaar

hoe die speelt zou ik niet weten mijn portemonnee is te leeg om hem aan te kunnen raken :(

vulvasonic
18 september 2005, 23:14
Ik ben er altijd nieuwsgierig naar geweest. Het idee achter deze gitaren vind ik namelijk wel zo sympathiek, maar ik heb er nooit een recensie over gelezen. Aangezien ik vrijwel alle info uit het blad 'GITARIST' haal, waarvan ik weet dat ze vrijwel alleen maar spullen recenseren die ze goed vinden, heb ik altijd gedacht dat deze gitaren waarschijnlijk niet zo goed zouden zijn. Maar ik heb er nooit op gespeeld en ik zou het dus ook niet weten.

Klopt het trouwens dat ze dunner zijn dan de standards en soortgelijke?

AART
18 september 2005, 23:26
ik heb er ooit een bespeeld, zo een als nocki heeft volgens mij aan het houyt te zien, ik ik vond em beter dan een normale les paul std. qua bespeelbaarheid enzo, dus 900 euro is een mooie prijs als het een goede is.
Klank was iets feller en strakker dan de std.

sonic_sam
27 oktober 2006, 18:57
zijn die gitaren goed te vinden, ik vind ze namelijk ongeloofelijk mooi

ACSlater
27 oktober 2006, 19:10
Ik ben er altijd nieuwsgierig naar geweest. Het idee achter deze gitaren vind ik namelijk wel zo sympathiek, maar ik heb er nooit een recensie over gelezen. Aangezien ik vrijwel alle info uit het blad 'GITARIST' haal, waarvan ik weet dat ze vrijwel alleen maar spullen recenseren die ze goed vinden, heb ik altijd gedacht dat deze gitaren waarschijnlijk niet zo goed zouden zijn. Maar ik heb er nooit op gespeeld en ik zou het dus ook niet weten.

Klopt het trouwens dat ze dunner zijn dan de standards en soortgelijke?

In de Music Maker stond eens een test toen deze serie net uitgebracht werd. Veel kan ik me er niet meer van herinneren maar het was wel positief.

petpas
27 oktober 2006, 21:03
Ze zijn dunner dan de normale gibsons. En een stuk lichter wat fijner is voor je nek.

Bij Huijgens in Hengelo heb ik er vorige week nog een zien staan.

sonic_sam
29 oktober 2006, 11:39
hoeveel is de nieuwprijs ongeveer? ik kan ze bijna nergens vinden (niet musicstore,...)