PDA

View Full Version : X V-amp versterking



*mav11*
18 september 2005, 10:10
Hallo,

Ik speel nu al even over een Behringer X v-amp die ik aansluit op 'n behringer mengpaneel (UB802) > versterker van JB Systems (AX 200: 2* 100W) aangesloten op 'n JB Systems speaker van 150 watt. Deze hele setup had ik al voor ik mijn V-amp en m'n gitaar had, toen gebruikte ik het enkel voor zangversterking > ik sloot m'n microfoon aan op m'n mengpaneel, dit doe ik nog steeds. Maar nu had ik samen met een paar vrienden het idee om samen te komen en te repeteren enzo. Maar aangezien we gaan repeteren bij de drummer is het niet mogelijk om al mijn spullen wekelijks op en af te vervoeren. Daarom zou ik gewoon al m'n spullen daar willen laten behalve m'n gitaar en m'n v-amp. Maar is er een mogelijkheid dat ik thuis m'n v-amp kan aansluiten op 'n monitor ofzo, zodat ik thuis ook nog zou kunnen spelen? Wat zou jullie oplossing zijn?

Bedankt bij voorbaat.

Koen

harrie-beton
18 september 2005, 11:10
ik gebruik ook modeling (podxt) en je kunt meerdere dingen doen.

-Koop een extra versterker (keyboard versterker / basversterker)
-Speel over de zang installatie in die oefenruimte
-In ear gaan oefenen

*mav11*
18 september 2005, 11:15
ik gebruik ook modeling (podxt) en je kunt meerdere dingen doen.

-Koop een extra versterker (keyboard versterker / basversterker)
-Speel over de zang installatie in die oefenruimte
-In ear gaan oefenen

In de oefenruimte ga ik inderdaad over de zanginstallatie met m'n mengpaneel spelen, maar dan zou ik thuis moeten kunnen oefenen, een extra versterker is inderdaad een goed idee, maar wat voor type zou ik dan het beste kunnen nemen, en wat zou de prijs hiervan kunnen zijn, want ik wil toch niet te hoog in de kosten gaan. Ik had ook eens gehoord om de V-amp aan te sluiten op 'n monitor, is dat ook een goede optie?

Koen

harrie-beton
18 september 2005, 11:18
Ik speel in 3 groepen en sleep nooit versterkers heen en weer.

Thuis speel ik het meest over een goede koptelefoon en over de stereo achter mijn computer. Ik heb daar near field monitors staan, zeg maar "studio boxen". Dat klinkt erg goed.

Waarom oefenen je thuis met 150 watt, ben je slecht horend ofzo?

*mav11*
18 september 2005, 11:57
Nee hoor, ik zet de 150 watt nooit voluit, maar kan je gewoon een v-amp aansluiten op monitors, want dat zou een goede oplossing zijn.

BlackSun
18 september 2005, 13:05
Alleen op powered monitors, geen passieve. Dan kan het ja. En anders gewoon op je hifi set ofzo.

zjanke
18 september 2005, 13:31
koptelefoon is in dit geval de beste oplossing volgens mij.

Monitors kan maar is weer een dure oplossing (actief), of veel apparatuur (passief). Een goede koptelefoon is een goed alternatief, in ear is een veel te dure oplossing. Verder heb je nooit last van andere geluiden en (ook wel prettig) anderen niet van jou.


Waar je wel rekening mee moet houden is dat een koptelefoon je geluid anders kleurt, geluiden die je instelt met een koptelefoon op (zelfs een goeie, ik gebruik zelf thuis een sennheiser HD570) klinken anders op een installatie.
Kwestie van altijd je geluiden instellen op de apparatuur waarmee je live speelt of repeteert.

pikasso
18 september 2005, 16:21
Ik sluit thuis op mijn Tonelab een setje PC luidsprekers aan van 6 euro. Klinkt natuurlijk niet optimaal, maar voor thuis goed genoeg

Bins
18 september 2005, 16:46
Je kan die v-amp overal aan hangen. Ik zou iig geen extra geld eraan uitgeven. Ik heb em thuis an mn pc hangen (logitech 2.1 speakers) of aan mn crappy-ass el cheapo surround sound dvd geval. Of natuurlijk met de ouwerwetse koptelefoon. Klinkt wmb prima voor thuisgebruik. Er zitten toch wel cabsims op de x v-amp? Ik heb zelf een V-amp2

*mav11*
18 september 2005, 19:35
ah bedankt voor de reacties, ja een koptelefoon zou een goede oplossing zijn, maar ik wil thuis ook wel eens vrij en met gewoon geluid willen spelen. Ik zou hem inderdaad op m'n computer kunnen aansluiten, ik zal eens proberen of dat goed gaat. Alvast bedankt

*mav11*
20 september 2005, 17:43
Ik heb m'n X v-amp zojuist aangesloten op de luidsprekertjes van m'n computer, maar hij gaf geen geluid. Toen ik hem terug aansloot op het mengpaneel gaf hij al helemaal geen geluid meer. Mijn presets zijn helemaal veranderd en als ik m'n gitaar aanzet en erop speel komt er geen geluid uit m'n box. Het pedaal werkt ook al niet meer juist en de ingebouwde Tuner ook niet. Het mengpaneel werkte wel, want ik kon mijn microfoon wel versterken. Zou het kunnen dat m'n V-amp kapot is gegaan door aan de phones-uitgang de luidsprekers van mijn computer te hangen?

Bins
20 september 2005, 18:08
Nee, dat zou wel heel gek zijn.

*mav11*
20 september 2005, 18:12
ja, dat dacht ik ook al.
Heeft iemand het misschien ook al aan de hand gehad, want ik vind het wel erg stom dat m'n opgeslagen presets wegzijn.

Bins
20 september 2005, 18:44
Ja, dat heb ik wel eens gehad. Er zit een batterijtje in, die was op. Verder heb ik ook wel eens iets met midi zitten klooien, en toen was ie ook een beetje "de weg kwijt" ineens, moest ik resetten. Maar dat de tuner niet meer werkt vind ik wel raar. Die zou het in principe altijd moeten doen. Heb je al gecheckt of je snoer en of gitaarinput nog goed zijn?

*mav11*
20 september 2005, 19:07
ja ik heb al een andere kabel van mijn gitaar naar de V-amp gebracht, maar nog kreeg ik geen geluid. Ook werkte de V-amp niet zoals die zou moeten. Maar in mijn V-amp zit geen batterijtje, hij werkt gewoon met een adapter.

harrie-beton
20 september 2005, 19:18
mogelijk dat door een piekspanning het geheugen is beschadigd.
Kun je de V amp resetten? Staat in de manual als het mogelijk is.

Verder moet hij naar de maker!
Hij onthoudt zijn presets mogelijk wel met een batterij? Of is dat flash geheugen tegenwoordig

*mav11*
20 september 2005, 19:21
Ja, ik wou hem sowieso morgen ofzo terugbrengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht. Want 'k heb er nog steeds garantie op, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Hopelijk kunnen ze het verhelpen.

Koen

*mav11*
21 september 2005, 12:46
Nu start ik hem juist op en doet hij het terug, omdat alle presets toch veranderd waren heb 'k hem terug gereset naar de fabrieksinstellingen. Maar het enige probleem is dat het expressionpedaal niet meer juist werkt. Normaal kan ik er m'n volume mee regelen dus als ik het induw of terugduw, dan verandert de led van plaats. Maar als ik nu m'n volume probeer te regelen dan zet hij hem vol open als ik het pedaal aanraak en wanneer ik het terug probeer te krijgen met het pedaal blijft hij staan. Weet iemand wat er nu aan de hand is?

harrie-beton
21 september 2005, 13:00
het pedaal moet ge-callibreerd worden, in de manual staat hoe dat moet


of hij is nog steeds stuk

*mav11*
21 september 2005, 13:19
ja kzal eens gaan kijken hoe of ik het kan calibreren.

P.S. Gefeliciteerd Harrie :D

harrie-beton
21 september 2005, 13:59
dank u dank u

speel nu 21 jaar gitaar (ben op mn 16e verjaardag ooit begonnen)

*mav11*
21 september 2005, 16:00
ja, ik kan het pedaal blijkbaar niet calibreren, ik denk dat ik vrijdag ofzo nog eens naar de winkel ga ermee.

Koen

crapton
23 september 2005, 19:43
In een V-Amp2 en V-Amp Pro zit wel een batterijtje, nl om het geheugen vast te houden als de stroom eraf is. De X-VAmp is op dezelfde techniek gebaseerd en heeft volgens mij ook zoiets. Overigens staat er volgens mij niets over in de manual, dat is zwaar verneukeratief. Ook heeft Behringer dat ding nogal rot in het binnenste gestopt, als je niet technisch bent gaat dat niet goed. Nou ja, het is niet duur moet je maar denken.

Bins
23 september 2005, 19:57
Valt wel mee hoor, paar schroefjes los en je ziet em zo zitten. Maar volgens mij is het probleem van topicstarter iets meer dan alleen een batterijtje.

*mav11*
27 september 2005, 17:56
Hallo, ik ben net terug van de muziekzaak. De V-amp viel nog onder garantie, maar het probleem was dat Behringer geen garantie geeft op het pedaal van de V-amp, dus het zou mij zeer veel kosten om het door hen te laten maken. Ik kon hem ook daar laten en door hun laten bekijken, maar dat zou mij ook teveel kosten, aangezien de V-amp zelf ook nog niet zoveel kost. Enkel het pedaal werkt niet meer dus ik kan nog door. Maar aangezien ik toch iets beters wil als versterker, ik kan de V-amp ook gewoon voor de effecten gebruiken op mijn microfoon voor wat vreemde geluiden of door de andere gitarist ofzo, was ik aan het twijfelen tussen een Pod 2 te kopen (199 euro in die zaak), modeling bevalt mij wel en als de pod zijn geld waard is, zou het handig zijn aangezien ik dan over de zanginstalatie kan spelen, of door te sparen voor een goede 'gewone' versterker, geen modeling. Wat raden jullie aan?

Koen

harrie-beton
27 september 2005, 19:40
Ik heb een vamp gehad in 2001, daarna een pod en nu een podxt.


v amp2 is net als de pod 2.0 alleen de pod net ietsje beter. Iets minder ruis enzo.
Pod 2.0 199 euro - tja let wel die dingen zijn dan ZONDER voetpedaal.
Een v amp 2 heeft wel een pedaal met schakelknoppen maar geen volume of wah wah

Misschien moet je gewoon een v amp2 doen? 100 euro ofzo

*mav11*
27 september 2005, 21:18
ja dat is idd een optie, maar ik zou liever overstappen op Line 6 als ik verder ga met modeling omdat Behringer toch niet dezelfde kwaliteit heeft en dezelfde garantievoorwaarden als Line 6.

Maar is het niet mogelijk om nog een volumepedaal erbij te gebruiken, dus apart te kopen?

Of is het misschien beter om over te stappen op 'n gewone versterker en de V-amp dan te gebruiken voor de effecten? Het budget is nu 'n 350 euro, maar ik kan nog even wachten en sparen natuurlijk.

Wat zouden jullie doen?

*mav11*
30 september 2005, 11:10
ja dat is idd een optie, maar ik zou liever overstappen op Line 6 als ik verder ga met modeling omdat Behringer toch niet dezelfde kwaliteit heeft en dezelfde garantievoorwaarden als Line 6.

Maar is het niet mogelijk om nog een volumepedaal erbij te gebruiken, dus apart te kopen?

Of is het misschien beter om over te stappen op 'n gewone versterker en de V-amp dan te gebruiken voor de effecten? Het budget is nu 'n 350 euro, maar ik kan nog even wachten en sparen natuurlijk.

Wat zouden jullie doen?

Niemand?

*mav11*
1 oktober 2005, 10:33
Als ik op voor gewone versterking zou gaan, bv. een combo is dan de Peavey Bandit 112 misschien geen goed idee? Hij kost 322 euro bij musicstore Keulen. Ik zou een goed clean kanaal willen hebben en een goede overdrive en dan zou ik er misschien nog een Big Muff voor willen zetten. Hij moet hard genoeg gaan voor repetities en later voor optredens, ik zou er wel even mee door willen kunnen.

Als ik voor deze versterker zou gaan, zou ik dan veel vooruit gaan na het geluid van m'n X V-amp?

Alvast bedankt,

Koen

wytz
1 oktober 2005, 11:26
zou ik niet doen...

er zijn veel fans van de bandit, maar ik ben er persoonlijk niet zo weg van. ook gaat het een aardige stap terug zijn in flexibiliteit, kan ff wennen zijn.
ik zou kijken naar die vox valvetronix series, klinken erg goed voor het geld en zijn modeling dus aardig veelzijdig...

*mav11*
1 oktober 2005, 18:42
Maar zou ik dan moeten blijven bij modeling of zzou ik overstappen op 'n gewone combo en dan de V-amp enkel voor de effecten gebruiken?

Wat zouden jullie doen en wat voor combo zouden jullie dan aanraden?

harrie-beton
2 oktober 2005, 11:10
je stelt een beetje de moeilijkste vraag op het forum.
Wij kunnen niet bepalen wat jij mooi gaat vinden.

In theorie zijn modeling kasten alternatieven voor gewone versterkers. Er zijn gewoon teveel mogelijkheden als je wilt overstappen op gewone versterkers.
Sommige mensen combineren een v amp of pod 2 met een gewone gitaar versterker en bereiken leuke resultaten.

Het is wel zo dat zelfs een v amp (die niet zo goed klinkt als de duurdere line6) ideaal is voor THUIS vanwege de goede klank op lage volumes.

*mav11*
7 oktober 2005, 18:43
Wat is eigenlijk de kwaliteit van de Fender FM 65 R, Fender Frontman FM 210 Combo,.... op deze site staan er enkele : www.kelkoo.de/b/a/ss_fender_fm_65_r.html.
Kan iemand mij hier iets meer van vertellen?

Koen

spanky_franky
7 oktober 2005, 18:51
ja dat is idd een optie, maar ik zou liever overstappen op Line 6 als ik verder ga met modeling omdat Behringer toch niet dezelfde kwaliteit heeft en dezelfde garantievoorwaarden als Line 6.

Maar is het niet mogelijk om nog een volumepedaal erbij te gebruiken, dus apart te kopen?

Of is het misschien beter om over te stappen op 'n gewone versterker en de V-amp dan te gebruiken voor de effecten? Het budget is nu 'n 350 euro, maar ik kan nog even wachten en sparen natuurlijk.

Wat zouden jullie doen?

Niemand?
Verkoop je V-amp (heb je een groter budget), koop een PODxt (E 325 nieuw) en een goede koptelefoon.. dan heb jij thuis een supergoed geluid alsook in de oefenruimte, veel beter dan met je v-amp!

*mav11*
12 oktober 2005, 12:35
Kost een PODxt niet meer dan 325 Euro nieuw?

harrie-beton
12 oktober 2005, 18:42
zonder voetpedaal inderdaad

*mav11*
12 oktober 2005, 18:56
bij musicstore kost de PodXT toch veel meer, nl. 358 euro http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_15_G_0_GIT0004638-000/0/0/0/detail/musicstore.html ?

spanky_franky
12 oktober 2005, 19:04
ja hallo.... ik ga hier niet liegen.. €325 bij feedback. En zoals harrie-beton zegt, idd zonder voetpedaal.. maar áls je dan een voetpedaal hebt zit je ook gebakken, onverglijkbaar met een vamp.

*mav11*
12 oktober 2005, 19:39
Dus ik neem aan dat bij feedback het voetpedaal er niet bij zit, maar hoeveel kost dat dan ongeveer, want dan zou 'k het er later nog bij kunnen kopen.

Het is natuurlijk redelijk veel geld, en misschien zou ik later toch liever een buizenversterker kopen, dat weet ik nu nog niet. Is het het echt waard om er zoveel geld voor over te hebben, want dan ga ik er toch eens goed over nadenken?

*mav11*
15 oktober 2005, 16:44
...?

*mav11*
15 oktober 2005, 16:45
...?

thefox
15 oktober 2005, 23:35
Je kunt beter gelijk de Pod XT Live kopen, dan heb je veel meer voor je geld. € 200 meer, maar zeker de moeite waard. (zeker als je gaat kijken naar de prijzen voor line6 floorboards etc)

*mav11*
17 oktober 2005, 17:17
Misschien is een Vox valvetronix versterker een goed idee. Maar kun je er pedalen enzo voor zetten? Welke van de serie zou ik dan kopen, het budget is ongeveer 300 euro maar ik kan wel doorsparen tot 400 euro of meer? En hebben deze versterkers een line out zodat ik ze op mijn mengpaneel kan inpluggen en nogharder kan laten gaan?

Bart_-
17 oktober 2005, 18:42
Misschien is een Vox valvetronix versterker een goed idee. Maar kun je er pedalen enzo voor zetten?Dat wilde ik ook graag weten
En hebben deze versterkers een line out zodat ik ze op mijn mengpaneel kan inpluggen en nogharder kan laten gaan? Yep die hebben ze, ik heb de AD15VT en die sluit ik met de line-out ook aan op m'n versterker.

*mav11*
18 oktober 2005, 17:43
Is het enige verschil tussen de Vox ad 50 VT en de vox AD 100 VT het wattage?

Is de AD 50 VT sterk genoeg om op te treden en te repeteren?

vosarnout
19 oktober 2005, 20:03
Misschien kun je eens op de site van Vox gaan kijken....Daar staan alle verschillen etc. (uit mijn hoofd is er simulaties geen verschil, volgens mij is de 50 mon en de 100(2x50) stereo. Die 50 gaat hard zat, icm met een PA. Anders heb je meer aan de 100.

Maar nogmaals kijk eens op de site van vox heb je ook wat geluidsamples(alleen voor een indruk, niet enkel daarop afgaan...) en staan alle modellen etc. Zelfde geld voor de site van Line6

Reviews van de versterkers kan je ook volop op het internet vinden, gewoon even googlen.

*mav11*
20 oktober 2005, 17:58
...