PDA

View Full Version : Boss FS-5L



Chroxy
18 september 2005, 10:09
Mijn vriendin heeft een Roland Cube 60, nu wilde ze graag van kanaal (of effect) kunnen wisselen.

Ik heb dus via internet een Boss FS-5U gekocht... de foute, dit had ik snel door, beetje stom van me, dus weer verkocht.

Hierna heb ik voor haar een Boss FS-5L gekocht, dit zou de goeie moeten zijn! Maare!, bij mij schakelt hij wel de reverb met 1 trap aan of uit.. (ik heb een Marshall DSL 401).. maar bij haar niet:

bijvoorbeeld; hij staat op clean:
trap erop: lichtje gaan branden
trap erop: Lichtje gaat uit
trap erop (Naar distortion), lichtje brand weer
trap erop, (nog steeds distortion) lichtje brand nie meer
trap erop, naar clean, lichtje brand weer..

ze moet dus 2x trappen, hoe komt dit? :S, of doen wij iets fout?

Chroxy
19 september 2005, 17:29
iemand???

Speeddemon
20 september 2005, 00:49
Dit heeft mijn zelfgebouwde Dual Footswitch (voor m'n vriendin d'r Cube 30) ook! :o :???:

2x klikken, dan pas gaat ie naar 't distortion kanaal, 2 x klikken, dan pas weer naar clean. Met de FX aan/uit idem ditto.

Hoe komt dit?

Chroxy
22 september 2005, 09:40
ligt het dan aan de cube 30..? dan zou ik bijna zeggen van wel..!

wie kan ons helpen? :(

Ronald
22 september 2005, 09:55
een vriendin van mij heeft ook een cube 30 en ik kan me nog herinenren dat we da in het begin ook hadden, check es of de kabels nie verkeerd omzetten en probeer es wat te doen met de kleine schakelaartjes aan de zijkant van de footswitch.

ik weet nie meer precies hoe het zat maar daar heeft het mee te maken

Bastin
22 september 2005, 13:40
Heb ik bij mn Boss GT-5 ook. Misschien komt het omdat het een DUAL foot switch is. en dat met een single footswitch het probleem is opgelost

Speeddemon
22 september 2005, 13:57
Heb ik bij mn Boss GT-5 ook. Misschien komt het omdat het een DUAL foot switch is. en dat met een single footswitch het probleem is opgelost
De Cube30 heeft een stereo footswitch input, waarbij 1 footswitch de kanalen kan schakelen en de andere de effecten aan en uit.

De footswitch doet dat ook wel, maar pas na 2x klikken, waarbij dus soms de LEDs uitstaan, als het effect wel aangeschakeld is.

amon
22 september 2005, 17:12
whaha, geeft iedereen zijn vriendin een cube ofzo?

Chroxy
22 september 2005, 17:41
neej!
die koopt ze zelf! :-D

Naja, het ligt idd nie aan de dual, die heb ik dus niet, de polariteit hebben we ook al tig keer verandert: ook geen effect :(.. dan de kabels maar eens omdraaien hoewel ik hier ook niet veel van verwacht..

Ronald
23 september 2005, 12:28
whaha, geeft iedereen zijn vriendin een cube ofzo?

tzijn anders ook mooie huwelijkskado's hoor :razz: