PDA

View Full Version : Fender Mexico of Epiphone Les Paul



Arts
17 september 2005, 21:07
Hallo,

Ik wil een nieuw elektrisch gitaartje kopen. Geen beginners gitaar maar een redelijk goeie. Mijn vorige gitaar was een Yahama Pacifica.
Ik ben naar de winkel gegaan en ze hadde me Fender Mexico of Epiphone Les Paul aanbevolen.
Wat is precies het verschil tussen die 2 kwa kwaliteit en geluid. Ook of ze fijn spelen enzo.
Mijn muzieksmaak ligt zo'n beetje bij Queens of the stone Age.
Zou iemand me kunnen helpen met mijn keuze :lol:

Alvast bedankt... :)

paul24
10 mei 2006, 21:18
:rockon: wat is het geworden ...ik heb ze allebei...de strat is licht(gewicht) en de les paul zwaar, maar goed geluid, ..maar mot een goede versterker hebben .. :hippie:

Reigor
10 mei 2006, 21:36
Queens of the stone Age, dan zou ik voor de Les Paul gaan..

Blijepanda
11 mei 2006, 23:23
Deze gaat naar elektrische gitaren.

RS-Rik
11 mei 2006, 23:28
nouw, epi's kunnen erg goed zijn maar je moet ze altijd testen want ze verschillen per model (dit is echt de 1000e keer dat dit op het forum wordt gepost... niet erg verder :)) en een mex-strat kan ook erg lekker klinken, een nieuw setje elementen, of een humbuckertje in de brug doet wonderen. vervang dan gelijk de pot's en bedrading en je bent helemaal de man.

Strat's komen wel in allerlei uitvoeringen en ook standaart met HB's bij Dirk Witte hebben/hadden ze een mooie hangen geloof ik (Utreg)

Orpheo
11 mei 2006, 23:28
eitje. les paul! niet omdat ik les paul fan ben (ook) maar omdat ik nu zz top luister. dat geluid krijg je er nooit uit met n strat. maar daar heeft de T.S. niets aan :chicken:

kassie
12 mei 2006, 00:15
tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat. ik had eens een cort electrisch gitaar met switchable humbuckers en single coils. maar het was niet echt een stratocaster en ook niet echt een les paul. niet echt de real deal. nu heb ik een epi les paul standard. dat vind ik voor de prijs echt een real deal hahaha. is gewoon een goede gitaar. lekkere elementen erin en hij klinkt zoals een les paul moet klinken. wat ik ook een pluspunt vind is dat de speelbaarheid met dikkere snaren ook nog steeds goed is. je kunt er nog steeds goede bends uithalen met een snaardikte van 011. ik weet niet of dat bij strats zo is. en ik weet ook niet of dat bij alle epi's zo is. kwestie van proberen. ik had ook de pots enzo veranderd. maar hij klonk er toch minder door. de originele pots zijn wel goed hoor. alleen de bedrading oogt wat goedkoop en ik heb hem geshield. maar dat is niet zo'n probleem. het helpt ook dat ik zowiezo al fan ben van les paul over het algemeen klinkt een les paul met distortion beter en heeft meer sustain maar klinkt stratocaster clean beter. ook kan je een les paul een hogere snaaractie geven volgens mij.

Luke-wannabe
12 mei 2006, 00:28
tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat. ik had eens een cort electrisch gitaar met switchable humbuckers en single coils. maar het was niet echt een stratocaster en ook niet echt een les paul. niet echt de real deal. nu heb ik een epi les paul standard. dat vind ik voor de prijs echt een real deal hahaha. is gewoon een goede gitaar. lekkere elementen erin en hij klinkt zoals een les paul moet klinken. wat ik ook een pluspunt vind is dat de speelbaarheid met dikkere snaren ook nog steeds goed is. je kunt er nog steeds goede bends uithalen met een snaardikte van 011. ik weet niet of dat bij strats zo is. en ik weet ook niet of dat bij alle epi's zo is. kwestie van proberen. ik had ook de pots enzo veranderd. maar hij klonk er toch minder door. de originele pots zijn wel goed hoor. alleen de bedrading oogt wat goedkoop en ik heb hem geshield. maar dat is niet zo'n probleem. het helpt ook dat ik zowiezo al fan ben van les paul over het algemeen klinkt een les paul met distortion beter en heeft meer sustain maar klinkt stratocaster clean beter. ook kan je een les paul een hogere snaaractie geven volgens mij.
Dat is een mening. Dat kan de TS niet vinden... Ik zou voor de strat gaan, en tegen de draad in wat iemand voor mij al zei: die elementjes dr lekker in laten zitten :D

kassie
12 mei 2006, 00:32
klopt is een mening. is helemaal een kwestie van smaak. laat ik het anders zeggen. een distortion op een les paul is over het algemeen wat voller dikker en vetter. door een dikkere houtklank en de humbuckers maar daardoor worden de clean geluiden ook vetter en misschien wel te vet. een stratocaster klinkt meer clean. en een telecaster al helemaal. of het mooier klinkt is smaak. ik vind mijn clean geluid op mijn les paul ook te gek. het verschil in strat en les paul kun je goed horen door te luisteren naar stevie ray vaughan, malmsteen en hendrix op de strats. En slash, jimmy page bijvoorbeeld op de les paul. dan kom je wel in de buurt naar wat voor sound je wil.

Wormaap
12 mei 2006, 00:37
Vreemd dat nog niemand heeft geroepen dat't topic bijna'n jaar oud is :P

En dan is er natuurlijk nog het feit dat je volgens mij geen 2 gitaren kan vinden die verder uit elkaar liggen als'n Strat en'n LP.

Luke-wannabe
12 mei 2006, 00:39
:D :D klopt is een mening. maar vind je niet dan dat een stratocaster een mooier clean geluid heeft?:D
Jawel, maar niet dat een Les Paul een mooier overdrive geluid heeft :seriousf:

kassie
12 mei 2006, 01:04
haha cool.

Dude
12 mei 2006, 10:15
Vreemd dat nog niemand heeft geroepen dat't topic bijna'n jaar oud is :P


Daarnaast heeft de topicstarter niet meer gepost sinds deze eerste ene openingspost..

hij zal dus niet komen checken wat onze adviezen zijn denk ik

paul24
13 mei 2006, 20:45
:gitarist: ik persoonlijk zou gaan voor de strat , de les paul is mij te zwaar... :rockon: :sssh: ..die gast zal wel een eendaagsvlieg zijn..uit verveling een vraag stellen.,. :cooler:

Orpheo
13 mei 2006, 21:01
:gitarist: ik persoonlijk zou gaan voor de strat , de les paul is mij te zwaar... :rockon: :sssh: ..die gast zal wel een eendaagsvlieg zijn..uit verveling een vraag stellen.,. :cooler:

de beste les pauls zijn juist de lichtere exemplaren... daarnaast, een strat kan ook LOODzwaar zijn hoor... om niet op een LP te spelen omdat ie te zwaar is, vind ik nonsens.