PDA

View Full Version : Welke van de twee Jacksons?



Utreg
17 september 2005, 19:07
Ik ben toe aan een nieuwe gitaar, en ik heb twee nominaties. De Jackson Performer en de Jackson Dinky DX10. Welke vinden jullie de beste, veel mensen zullen reageren "probeer ze uit", maar welke is beter qua brug enz.. Een Ibanez RG550 is eventueel ook een optie

Bij voorbaat Dank,

Utreg

Walternativo
17 september 2005, 20:48
hm ik kan nu de jackson site niet zien. Die ibanez lijkt me wel dik in orde.

(ps: uitproberen is echt WEL belangrijk want gitaren van eenzelfde type verschillen ook onderling)

Utreg
17 september 2005, 20:54
Ja, weet ik, maar dan zie je veel dingen niet die op den duur plaats vinden, vervormen van brug door slechte materiaal ed.

Orpheo
17 september 2005, 22:23
Ja, weet ik, maar dan zie je veel dingen niet die op den duur plaats vinden, vervormen van brug door slechte materiaal ed.

ga er maar van uit, dat trems die niet in het onderstaande lijstje staan, dat die eigenlijk bagger zijn. als ik er eentje (niet) noem die er (niet) in hoort, moet men ff een gil geven, al denk ik dat t wel gaat kloppen:

kahler (mijn favo)
OFR
Schaller
hipshot
wilkinson
Ibanez Edge (pro) (maar alle edge trems met een II zijn weer bagger).
Gotoh trems (ik dacht dat ze trems maakten maar weer, i am not sure)

alle trems die Licencend under floyd rose patents zijn, zijn bagger, maar weer op schaller en edge na. kahler is totaal anders dan Floyd, hoewel je daar ook weer mee kunt divebomben.

AART
17 september 2005, 22:28
Ja, weet ik, maar dan zie je veel dingen niet die op den duur plaats vinden, vervormen van brug door slechte materiaal ed.

ga er maar van uit, dat trems die niet in het onderstaande lijstje staan, dat die eigenlijk bagger zijn. als ik er eentje (niet) noem die er (niet) in hoort, moet men ff een gil geven, al denk ik dat t wel gaat kloppen:

kahler (mijn favo)
OFR
Schaller
hipshot
wilkinson
Ibanez Edge (pro) (maar alle edge trems met een II zijn weer bagger).
Gotoh trems (ik dacht dat ze trems maakten maar weer, i am not sure)

alle trems die Licencend under floyd rose patents zijn, zijn bagger, maar weer op schaller en edge na. kahler is totaal anders dan Floyd, hoewel je daar ook weer mee kunt divebomben.


ibanez ZR(met kogellagers) is ook zeer ok.

verder:
+1

Orpheo
17 september 2005, 22:55
jep, mee eens AART. de zr is ook heel goed. beetje de kruising tussen kahler en edge, hoewel ik kahler nog altijd beter vind :)

Jax
18 september 2005, 09:07
Maar om even terug te komen op je vraag, volgens mij ben je het beste af met een rg550. De Jacksons zijn kwalitatief niet erg goed, met name de performer.

Vampire
18 september 2005, 11:47
Maar om even terug te komen op je vraag, volgens mij ben je het beste af met een rg550. De Jacksons zijn kwalitatief niet erg goed, met name de performer.

De Jackson DX serie is wel heel goed hoor. De Performer is idd niks, maar ik zou toch de dx boven de ibanez kiezen zelf...

Jax
18 september 2005, 11:55
De DX is idd een stuk beter dan de performer, ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn reply.

robert-gitarist
18 september 2005, 12:01
Maar om even terug te komen op je vraag, volgens mij ben je het beste af met een rg550. De Jacksons zijn kwalitatief niet erg goed, met name de performer.

Das gelul.
Ik heb een Ibanez RG550 gehad en heb nu een jackson PS-1...
Ik vind die PS-1 100x beter dan die hele RG..het model,de bespeelbaarheid,het model..kortom alles...ook het geluid..
Jackson spreekt mij meer aan dan Ibanez...Ik heb ook die Ibanez ingeruild op die Jackson...ik ben dr blij mee...
En jatis gewoon kwestie van smaak...voor iedereen is dit anders..iedereen
ik ken bijvoorbeeld een jongen en die heeft een Richwood stratje van 150 euro...hij vind die beter spelen dan een Fender usa van 1500 euro...
kortom het verschilt per persoon.

Topic starter: Gewoon beide uitproberen...wij kenne wel gaan roepen van die Ibanez of die Jackson moet je nemen,gewoon zelf proberen want ze spelen en klinken allebei anders...

Jax
18 september 2005, 13:15
Ik vind die PS-1 100x beter dan die hele RG..het model,de bespeelbaarheid,het model..kortom alles...



:)





ik ken bijvoorbeeld een jongen en die heeft een Richwood stratje van 150 euro...hij vind die beter spelen dan een Fender usa van 1500 euro...
kortom het verschilt per persoon.



Het kan wel zo zijn dat hij dat zo vond, maar over het algemeen vindt men een Fender van 1500 euro kwalitatief beter dan een Richwood. Zo zeg ik dat het mij lijkt dat een Ibanez RG550 over het algemeen als kwalitatief beter wordt gezien.

Utreg
18 september 2005, 13:24
Dank jullie wel voor al de reacties, ik zal ze allemaal nog eens onder de loep nemen, maar ik denk dat in de Ibanez neem, heb het altijd al een goed merk gevonden *Jackson eigenlijk ook*. En de RG550 is ook wat mooier denk ik. Welke nek is eigenlijk smaller, de Jackson of de Wizard II van Ibanez

Wormaap
18 september 2005, 14:11
In mijn handen voelt een Ibanez hals smaller aan, maar eigenlijk is Jackson smaller, maar die is platter, waardoor'ie breder aanvoelt.

Maiden Michiel
19 september 2005, 07:54
Maar om even terug te komen op je vraag, volgens mij ben je het beste af met een rg550. De Jacksons zijn kwalitatief niet erg goed, met name de performer.

De Jackson DX serie is wel heel goed hoor. De Performer is idd niks, maar ik zou toch de dx boven de ibanez kiezen zelf...

Vind ik fucking onzin. Ik heb jaren op een Performer gespeeld en ik vind het nog steeds een superding.

Nickname
19 september 2005, 12:07
Gewoon proberen, zijn allebei kwalitatief goede gitaren, heb zelf ookk verscheidene jacksons vastgehad een paar maanden geleden toen ik op zoek was naar een nieuwe gitaar maar kwam erachter dat ibanez me gewoon wat lekkerder ligt.. voor anderen is jackson dan weer fijner.. Dus gewoon proberen :)

Noot Muskaat
19 september 2005, 12:11
Ibanez is altijd beter, Steve Vai speelt erop dus is het gewoonweg het beste merk wat er is, dacht je dat Steve Vai ( beste gitaarspeler ooit) hetzelfde kon met een ander merk? dacht het niet!!!

Groeten, Noot

Swan
19 september 2005, 12:21
Ibanez is altijd beter, Steve Vai speelt erop dus is het gewoonweg het beste merk wat er is, dacht je dat Steve Vai ( beste gitaarspeler ooit) hetzelfde kon met een ander merk? dacht het niet!!!

Groeten, Noot


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

olaf reijnders
19 september 2005, 12:28
Ibanez is altijd beter, Steve Vai speelt erop dus is het gewoonweg het beste merk wat er is, dacht je dat Steve Vai ( beste gitaarspeler ooit) hetzelfde kon met een ander merk? dacht het niet!!!

Groeten, Noot

Sorrie hoor, Noot. Maar ik vind dit de grootste bullshit wat ik ooit heb gehoord! Gitaarspel zit in je vingers, niet in een gitaar. De reden dat hij Ibanez is omdat hij een endorsement heeft bij Ibanez. Persoonlijk heb ik een zwak voor Ibanez, maar om nu gelijk zo kort door de bocht te gaan door te zeggen dat Steve Vai niks is zonder zijn Ibbi.........

Orpheo
19 september 2005, 12:35
Vai begon op charvels..... en laat ik zijn ouder werk nu beter vinden dan zn nieuwe! zou ik dus net zo makkelijk kunnen zeggen dat door die ibbies hij juist slechter is geworden. bullshit natuurlijk. en dat ibanez de beste gitaren van de wereld maakt, of dat vai de beste gitarist is, is echt je reinste BULLSHIT. hij is wellicht de beste in zijn genre, maar laat hem maar eens blueslicks spelen, dan brengt ie er niks van terrecht (vermoedelijk) of beter, laat hem maar wat flamenco spelen; lukt m voor geen meter, net zo min als dat segovia die snelle licks van Vai kan.

en ibanez maakt goed spul, zeker, maar niet de beste. want dat is er niet. er is niet " het beste dit" of "de beste dat". voor mij is een les paul de beste gitaar ever, maar dat verschilt dus OOK weer per persoon.....

Orpheo
19 september 2005, 12:36
Vai begon op charvels..... en laat ik zijn ouder werk nu beter vinden dan zn nieuwe! zou ik dus net zo makkelijk kunnen zeggen dat door die ibbies hij juist slechter is geworden. bullshit natuurlijk. en dat ibanez de beste gitaren van de wereld maakt, of dat vai de beste gitarist is, is echt je reinste BULLSHIT. hij is wellicht de beste in zijn genre, maar laat hem maar eens blueslicks spelen, dan brengt ie er niks van terrecht (vermoedelijk) of beter, laat hem maar wat flamenco spelen; lukt m voor geen meter, net zo min als dat segovia die snelle licks van Vai kan.

en ibanez maakt goed spul, zeker, maar niet de beste. want dat is er niet. er is niet " het beste dit" of "de beste dat". voor mij is een les paul de beste gitaar ever, maar dat verschilt dus OOK weer per persoon.....

Jax
19 september 2005, 12:39
Laat dit aub niet in zo'n "wie is de beste gitarist?" topic veranderen...

Noot Muskaat
19 september 2005, 12:44
Ok,jullie je zin, het heeft voor mij toch weinig zin om weer iets terug te zeggen want ik wordt hier constant aangevallen.
Ik bedoel alleen maar...kijk eens verder dan je neus lang is, er is meer op deze wereld dan Gibson en Fender, en waarom die twee zo'n "grote"naam hebben...omdat er vroeger niets anders was!

En denk je nou echt dat Vai geld krijgt om op een Ibanez te spelen, die man is schatrijk die heeft dat echt niet nodig hoor, die speelt gewoon op een gitaar die hij het beste vind.

Groeten, Noot

FruscianteFan
19 september 2005, 12:44
en laat de mensen hier de heer Noot M. eens niet zo serieus nemen...

olaf reijnders
19 september 2005, 12:59
Ok,jullie je zin, het heeft voor mij toch weinig zin om weer iets terug te zeggen want ik wordt hier constant aangevallen.
Ik bedoel alleen maar...kijk eens verder dan je neus lang is, er is meer op deze wereld dan Gibson en Fender, en waarom die twee zo'n "grote"naam hebben...omdat er vroeger niets anders was!

En denk je nou echt dat Vai geld krijgt om op een Ibanez te spelen, die man is schatrijk die heeft dat echt niet nodig hoor, die speelt gewoon op een gitaar die hij het beste vind.

Groeten, Noot

Het eerste gedeelte ben ik wel met je eens. Ik weet niet hoe de contrakt van de heer Vai met Ibanez eruit ziet, maar waarschijnlijk is het wel gemakkelijk dat je, als gitarist, een gitaarbouwer achter je hebt die al je ideeen realiseren. En begrijp mij niet verkeerd maar de gitaren die de heer Vai mag kietelen komen volgens mij allen uit de custom shop in de U.S.A. (Hiermee wil ik niet zeggen dat de Japanse versie slecht is.)