PDA

View Full Version : ernie ball .10



timbo
17 september 2005, 15:22
deze snaren heb ik net gekocht en wil zometeen erop zetten waar moet ik op letten voor ik de snare er op zet en hoe kan ik het beste snaren er op zetten

VooDoo
17 september 2005, 15:37
Dit is al 1000 keer langsgekomen:P
mjah

ik weet niet waar je op letten voor je ze erop zet?, behalve dat je de andre er eerst af haalt :-D
Sommige mensen zeggen dat je de snaren 1 voor 1 moet verwisselen en sommige halen gewoon alles eraf, en dan de andre erop.(heeft te maken met de spanning op de hals) moet je zelf maar kijken wat je wilt doen

Verder, gewoon de juiste snaar achter in het gaatje steken, beetje peuteren en dan van boven eruit trekken en naar de hals trekken, daar stop je em in het mechaniekje en draaien, 3 of 4 keer ofzo weenie meer:P

Oowja! voor je ze erop legt moet je erop letten welke kant je snaren eerst gedraait waren door het mechaniekje, draai je de verkeerde kant op, want weetik niet wat er gebeurd:P maar niet veel goeds!

Succes

timbo
17 september 2005, 16:13
ik heb de snaar alweeer verneukt godver het lukt nie
toen ik um erop zette zat ie al helemaal naast me halsen nu sitte er kreukels in

FruscianteFan
17 september 2005, 16:15
Is er iemand in je buurt die het voor kan doen? Scheelt een hoop.

StereoX
17 september 2005, 16:21
gewoon zelf proberen. anders blijf je bij iemand anders aankloppen om een snaar te vervangen. en zo'n wereldingreep is het nou nie echt (behalve als je een floyd hebt natuurlijk)

Pierz
17 september 2005, 17:03
gewoon zelf proberen. anders blijf je bij iemand anders aankloppen om een snaar te vervangen. en zo'n wereldingreep is het nou nie echt (behalve als je een floyd hebt natuurlijk)

Inderdaad, dat moet de jostiband nog lukken...

Let er wel op dat je de snaren aan de goede tuner vast maakt en dat je hem de goede kant op draait. Hierbij moet de hoek die de snaar na de topkam maakt zo klein mogelijk zijn. Ik heb ooit eens iemand gezien die zijn G en D snaar aan de tuners naast de topkam had vastgemaakt (bij een LP-achtige headstock), gruwelijk...

FruscianteFan
17 september 2005, 18:48
gewoon zelf proberen. anders blijf je bij iemand anders aankloppen om een snaar te vervangen. en zo'n wereldingreep is het nou nie echt (behalve als je een floyd hebt natuurlijk)En toch is het handig om het eerst van iemand anders te zien... scheelt best een hele hoop als je geen idee hebt hoe gitaren en snaren in elkaar zitten.

bon_jovi
17 september 2005, 18:53
er moet toch een website zijn waarbij je met illustratie's, e.d ziet hoe je het moet doen (er staat zoveel rotzooi op het net :) )
ik zal eens op pad gaan :cool:

cowboy on his way

have a nice day
www.geocities.com/bonjovibelgium

bon_jovi
17 september 2005, 18:57
...Cowboy back from track.

http://www.artichokemusic.com/tutorials/stringchange/

zolang duurt da .. gewoon effe googlen.
Veel geluk en zeg nu ni da ge geen engels kent hé
:lol:

bon_jovi
17 september 2005, 19:00
meer van da

http://www.gtrdan.com/tools/strings.php

PS: Vergis u niet van string 8-)

Lune-a-tic
18 september 2005, 09:26
http://www.artichokemusic.com/tutorials/stringchange/

zolang duurt da ..
En eindelijk eens een correcte methode, waarbij de snaar zichzelf klem zet bij het aandraaien.
Soms zie je dat men tot 5 windingen doet, niet nodig zolang de snaar zich klemt, zoals aangeduid, tegen de richting weer omhoog brengen.
In tekst komt dat niet goed over, maar deze foto's zijn duidelijk.