PDA

View Full Version : Caliber gitaar help!!!



mensje
17 september 2005, 14:31
hallo,
ik speel al 2jaar gitaar
en dacht........ laat ik eens een electrische kopen..
maar omdat ik met electrisch nog beginner ben dacht ik dat ik eerst maar niet zo'n duure moest kopen dus kocht ik een Caliber.
maar elke keer als ik nu speel heeft hij een heel erge overtone ik vind dit zwaar iritand ( dit hoord volgens mij namelijk niet iedergeval als ik naar andere electrische gitaren luister hebben die het niet) maar wat is er eigelijk aan de hand ?? ligt het aan de standen swich , of aan de volume of die 2 treble dingen op de gitaar ? of ligt het misschien bij mijn versterker ( QTX EG-10J (OD) 10wat) ??????

mensje
17 september 2005, 14:32
of ligt het er misschien aan daT ik nog geen efecten pendaal heb ?

Jeroenvanhulsteijn
17 september 2005, 14:34
wat bedoel je met overtone?

Jax
17 september 2005, 14:49
Niet om lullig te zijn, maar volgens mij ligt het aan de combinatie goedkope versterker en goedkope gitaar.

mensje
17 september 2005, 15:03
overdrive bedoelde ik sorry
maare dat moet toch niks uitmaken goedkoop :???:
er kan vast wel mooi geluid uitkomen maar hoe :???:

Walternativo
17 september 2005, 15:12
probeer een beetje te zooien met die standen: kijk of je t weg kan helpen.
Maar er ZIJN wel echt SLECHTE gitaren. Goedkoper betekent niet PER SE slechter, maar een gitaar van 500 euro zal over het algemeen gewoon wel een stuk beter zijn dan 1 van 100.

mensje
17 september 2005, 15:18
oke bedankt voor de tips :lol:
vertel ff dan op welke standen jullie je swichts hebben en waarop jullie je treble, gain , bass enz hebben ( op de gitaar) (en op de versterker) misschien kan ik het dan zo proberen en dat het dan wel goed klinkt

Fuhgawz
18 september 2005, 03:02
Probeer alle standen eens precies in het midden te zetten en vervolgens aan te passen aan wat je mist.

Rubenios
18 september 2005, 09:48
verwacht ook geen wereldgeluid uit een 10 watt budgetversterker hoor ;)

Gearjunkie
18 september 2005, 11:12
Om een antwoord op jouw vraag te geven:

Gitaar:

1x volume= helemaal open (rechtsom draaien)
2x tone= (deze 'snijden' de hoge tonen weg wanneer je de knop dicht draait. Bij mij staan ze vaak helemaal open, dus ook naar rechts)

Versterker:

Volume= mastervolume, zet je zo dat jij je gitaar hoort en de buren niet klagen.
Gain= oversturing, als je clean (dus zonder overdrive) wilt spelen, draai je deze naar links. Niet helemaal, want dan hoor je niets meer. Mijn Marshall staat tussen de 3 en 4 op het cleane-kanaal.


Treble en Bass: Ongeveer in het midden zetten, misschien zet je de bass bij een kleine versterker wat hoger omdat een 10 watter meestal wel schel klinkt.

Nog een tip:
Zorg voor een lange gitaarkabel, zet de versterker niet een meter voor je gitaar neer. Kans is groot dat je veel gepiep en gebrom krijgt wat je niet wilt hebben.

Johan

JER00N
18 september 2005, 19:31
Zit er niet gewoon een knopje 'Overdrive' op zoals bij mijn Kustom 10-watter :P Maar ik begrijp je ook niet helemaal. Volgens mij vind je die overdrive vervelend (maar dat is nou juist zo gaaf aan een elektrische gitaar :P), dat moet je gewoon uit kunnen zetten hoor.

Vexx
18 september 2005, 20:21
Bedoelt de topicstarter niet gewoon het fenomeen 'feedback'??

En dan bedoel ik niet die winkel :wink:

Jax
19 september 2005, 13:05
Bedoelt de topicstarter niet gewoon het fenomeen 'feedback'??

En dan bedoel ik niet die winkel :wink:

Idd, volgens mij gaat het hier niet om overdrive.

mensje
23 september 2005, 11:06
Bedoelt de topicstarter niet gewoon het fenomeen 'feedback'??

en wat is dat dan??? :razz:

Heusinkveld
27 september 2005, 16:13
Hey ik heb ook caliber gitaartje..bij mij doet ie het opzich uitstekend alleen hij ontstemd ontiegelijk snel dus ben ik van plan om een ander gitaartje te halen (nog niet een te dure ben nog maar 15 en heb natuurlijk nog niet te veel geld maar ik vind dat de caliber bij mij het uitstekend doet..ik heb dan wel 20 watt maar ik denk dat hij het op die 10 watt ook wel zal doen..puzzel ff met de versterker..kan dan denk ik wel mooier geluidje uit komen.

Heusinkveld
27 september 2005, 16:13
Hey ik heb ook caliber gitaartje..bij mij doet ie het opzich uitstekend alleen hij ontstemd ontiegelijk snel dus ben ik van plan om een ander gitaartje te halen (nog niet een te dure ben nog maar 15 en heb natuurlijk nog niet te veel geld maar ik vind dat de caliber bij mij het uitstekend doet..ik heb dan wel 20 watt maar ik denk dat hij het op die 10 watt ook wel zal doen..puzzel ff met de versterker..kan dan denk ik wel mooier geluidje uit komen.

Axelll
27 september 2005, 17:38
Hey ik heb ook caliber gitaartje..bij mij doet ie het opzich uitstekend alleen hij ontstemd ontiegelijk snel dus ben ik van plan om een ander gitaartje te halen (nog niet een te dure ben nog maar 15 en heb natuurlijk nog niet te veel geld maar ik vind dat de caliber bij mij het uitstekend doet..ik heb dan wel 20 watt maar ik denk dat hij het op die 10 watt ook wel zal doen..puzzel ff met de versterker..kan dan denk ik wel mooier geluidje uit komen.

Dude ga werken en sparen dan kan je een mooie gitaar kopen :-D

Heusinkveld
29 september 2005, 08:41
ik verdien nog niet zowveel als jullie :razz: ben nog maar bij 250 dus..maja offtopic sorry

mensje
2 oktober 2005, 11:58
mijn caliber doet het al weer goed :lol:
ik ben ook 15 en had ook niet zoveel geld :razz:
vandaar caliber :razz: