PDA

View Full Version : Caliber gitaar help!!!



mensje
17 september 2005, 14:31
hallo,
ik speel al 2jaar gitaar
en dacht........ laat ik eens een electrische kopen..
maar omdat ik met electrisch nog beginner ben dacht ik dat ik eerst maar niet zo'n duure moest kopen dus kocht ik een Caliber.
maar elke keer als ik nu speel heeft hij een heel erge overtone ik vind dit zwaar iritand ( dit hoord volgens mij namelijk niet iedergeval als ik naar andere electrische gitaren luister hebben die het niet) maar wat is er eigelijk aan de hand ?? ligt het aan de standen swich , of aan de volume of die 2 treble dingen op de gitaar ? of ligt het misschien bij mijn versterker ( QTX EG-10J (OD) 10wat) ??????

mensje
17 september 2005, 14:32
of ligt het er misschien aan daT ik nog geen efecten pendaal heb ?

Jeroenvanhulsteijn
17 september 2005, 14:34
wat bedoel je met overtone?

Jax
17 september 2005, 14:49
Niet om lullig te zijn, maar volgens mij ligt het aan de combinatie goedkope versterker en goedkope gitaar.

mensje
17 september 2005, 15:03
overdrive bedoelde ik sorry
maare dat moet toch niks uitmaken goedkoop :???:
er kan vast wel mooi geluid uitkomen maar hoe :???:

Walternativo
17 september 2005, 15:12
probeer een beetje te zooien met die standen: kijk of je t weg kan helpen.
Maar er ZIJN wel echt SLECHTE gitaren. Goedkoper betekent niet PER SE slechter, maar een gitaar van 500 euro zal over het algemeen gewoon wel een stuk beter zijn dan 1 van 100.

mensje
17 september 2005, 15:18
oke bedankt voor de tips :lol:
vertel ff dan op welke standen jullie je swichts hebben en waarop jullie je treble, gain , bass enz hebben ( op de gitaar) (en op de versterker) misschien kan ik het dan zo proberen en dat het dan wel goed klinkt

Fuhgawz
18 september 2005, 03:02
Probeer alle standen eens precies in het midden te zetten en vervolgens aan te passen aan wat je mist.

Rubenios
18 september 2005, 09:48
verwacht ook geen wereldgeluid uit een 10 watt budgetversterker hoor ;)

Gearjunkie