PDA

View Full Version : Speedy gaat jullie iets heel ergs vertellen...



Speeddemon
17 september 2005, 13:12
spanning stijgt...

Speeddemon
17 september 2005, 13:17
Ik heb dus van de week m'n Ibanez TS9 (RI, met JRC4558D) binnen gekregen...













en ik vond 'm eigenlijk best leuk. :o :o :o :oops:
Uiteraard de bekende symptomen die ik al eerder in een overdrive test had vastgesteld:
-te weinig bas
-drive range zou aan beide kanten groter moeten
-vreemd 'parallel' geluid, alsof je je cleane signaal NAAST de overdrive hoort

maar niettemin was ie eigenlijk erg o.k. als lichte boost voor m'n Tubefactor! Dat verlies aan laag maakt 'm voor 80's metal juist strakker.

Heb 'm nu openliggen voor een aantal mods. Gat aan de zijkant geboord voor een toggleswitch (die gaat of de bas-boost switchen of tussen diodes schakelen), drive-range gaat vergroot worden, TS-808 conversie uiteraard en de input resistor wordt groter (eigenlijk grotendeels Keeley's TS Mod Plus, met nog wat kleine extra's).

Dus ja, best wel erg dat ik 'm bruikbaar vind. :wink:
Binnenkort: goedkope TS9 mods door Hot Wire Audio. :cool:

dunnoaname
17 september 2005, 13:21
maar het is en blijft een ts9.
bweh.
:wink:

Speeddemon
17 september 2005, 13:27
maar het is en blijft een ts9.
bweh.
:wink:
true, daarom blijf ik m'n Boss BD-2 en OD-3 beide afzonderlijk veelzijdiger en beter vinden.

Echt, iedereen die een TS9 overweegt, doet er goed aan eerst een OD-3 uitvoerig aan de tand te voelen. Die heeft meer EN minder drive mogelijk, meer boost, meer laag, meer tube-sound. En Boss pedalen hebben door de historie heen wel bewezen iets betrouwbaarder te zijn dan de Ibanez 9 serie (flaky switches, verbroken verbindingen bij 9V input).

Nou las ik trouwens op geofex.com dat er nauwelijks aan die minipots te komen is (om bijv. de drive-range of tone-control te vergroten). Het zijn gewoon 16mm Alpha-STYLE pots! 't is dat ik er geen met geribbelde as heb, anders had ik daar ook effe mee gekloot.

Quink
17 september 2005, 13:35
Ik heb dus van de week m'n Ibanez TS9 (RI, met JRC4558D) binnen gekregen...

en ik vond 'm eigenlijk best leuk. :o :o :o :oops:

Oh, the horror, the horror...... Waaaaaar gaat het naar toe met den Wereld...http://www.click-smilies.de/sammlung0304/traurig/sad-smiley-002.gifhttp://www.click-smilies.de/sammlung0304/traurig/sad-smiley-002.gif

Nee, cool hoor. Wanneer ga je ook beginnen aan de BD-2 mod's? :wink:

Enne, WAAR BLIJFT GDVRDEGDVR "THE DON"?????

:D

Speeddemon
17 september 2005, 13:49
Nee, cool hoor. Wanneer ga je ook beginnen aan de BD-2 mod's? :wink:

Enne, WAAR BLIJFT GDVRDEGDVR "THE DON"?????

:D
heb je links naar de BD-2 mods? Ik heb me hier nooit in verdiept, aangezien ik de BD-2 al best o.k. vond stock. Misschien ietsje meer laag, of een wat minder krasserige sound, maar that's about it.

Wat de 'Don' betreft, he's still 'sleeping with the fishes for now'. :wink:

fullorder
17 september 2005, 17:52
Enne, WAAR BLIJFT GDVRDEGDVR "THE DON"?????

:D

:D :D
ja! en waar blijft gdvrdegdvr "the sanchez" en de "mig"????
:D :D

Speeddemon
17 september 2005, 18:07
op z'n tijd... :wink:
Tja, onze vriend D_H had me afgelopen week Sanchez-printjes beloofd... :oops: :cry:

terug naar de TS9: hij is gemod, maar wat een HEL ben ik door gegaan.

Alles netjes gesoldeerd, pedaal aangesloten, totaal geen geluid. kut. :x

opengemaakt, aha, ik had 1 verkeerde weerstand vervangen. weliswaar een 510k, alleen ééntje aan de output sectie, ipv bedoelde inputsectie.

pedaal aangesloten, af en toe geluid, geen vervorming, en wanneer ik de drive op 0 draai, hoor ik een klik en een knalletje,. kut #2. :evil:

pedaal opengemaakt, blijkt de drive pot tegen de behuizing te komen met 1 van de lugs. goed gezet, alles aangesloten, ZONDER bodemplaat,
YES! hij doet het!

bodemplaat erop, aangesloten. Niks. KUT! #3 :evil: :evil:
Opengemaakt, -AHA- paar weerstanden die normaal ruimte hadden, komen tegen het metalen zijgedeelte van de DPDT switch (die de bas-boost toggelt) aan, en worden dus geaard. Stukje schuimrubber op DPDT, alles aangesloten. Niks. KUT! #4!! :evil: :evil: :evil:

Blijken die eerder genoemde weerstanden zelf ook opzij geduwd te worden tegen de behuizing en dus geaard. krimpkousjes eroverheen, pedaal dicht.
alles aangesloten. Niks. KUT! #5!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

ALLE WEERSTANDEN AAN DE RAND VAN KRIMPKOUS VOORZIEN, soldeerconnecties gecheckt...

let wel, ik begon hier rond 12:00 mee, en 't was ondertussen 17:30 (met een pauze van 30 minuten, om m'n wijffie van 't station op te pikken).

ja hoor, hij doet 't. :-?

Nou, Speedy's mod gaat dus ook 45 euro kosten op deze manier... :roll:

(overigens wel redelijk uitgebreid: more/less drive mod, TS-808 conversie, switchable basboost, ingangsimpedantie verhoogd voor betere bypass en de LED vervangen met een gele clearlense (is ietsje feller en erg mooi).

Die basboost is erg praktisch, al zet ik 'm voor metal-toepassingen nog steeds vaak op 'stock' (0.047uF) en bij minder overdrive (of met singlecoils) op BASS + (0.22uF).

Jerre
17 september 2005, 19:03
Hehe, dat kan iedereen overkomen.
Maar het werkt dus dat maakt alles goed, niet ?

Kan je misschien een soundsampletje plaatsen van je verschillende modjes ?
Kben wel nieuwsgierig naar hoe het klinkt ...

Speeddemon
17 september 2005, 21:03
Hehe, dat kan iedereen overkomen.
Maar het werkt dus dat maakt alles goed, niet ?

Kan je misschien een soundsampletje plaatsen van je verschillende modjes ?
Kben wel nieuwsgierig naar hoe het klinkt ...
ik heb alleen geen 'before' opnames, en afgezien van die bassboost, is de rest niet schakelbaar ofzo.

Dirtypool
17 september 2005, 22:44
BD2, beetje lange link maar deze gozer verkoopt een mod
http://cgi.ebay.com/Boss-BD2-BD-2-Blues-Driver-Mod-Kit-TS9-Emulation-mp3s_W0QQitemZ7350375063QQcategoryZ64417QQssPageNa meZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Dirtypool
17 september 2005, 22:55
en hier http://www.monteallums.com/BD2_Mod_Pic_IDs_eBay.jpg zie jij waarschijnlijk wel wat je nodig hebt

Quink
18 september 2005, 00:41
heb je links naar de BD-2 mods? Ik heb me hier nooit in verdiept,

Neej, ik ook niet. Om maar Blackadder te quoten (nou ja, beetje vrije interpretatie) "I wouldn't recognize a BD-2 mod if it was dancing naked on a harpsicord singing "BD-2 mods are here again"... :D

Viel me gewoon op dat o.a. Keeley en Analogman m.n. de TS en de BD-2 upgraden. En ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of het nou echt een grote verbetering oplevert.


Wat de 'Don' betreft, he's still 'sleeping with the fishes for now'. :wink:

Weelllllll, maybe I will have to make-a you an offer you canna refuse... :razz:

Harry
18 september 2005, 11:10
okee, je zou ons nog iets ergs vertellen?

djgitarist
20 september 2005, 08:50
Ik heb ooit een groene ibanez tubescreamer gehad, maar die heb ik dezelfde dag nog ingeruild voor een boss hm-2.

LordRiffenstein
20 september 2005, 09:10
Ik heb ooit een groene ibanez tubescreamer gehad, maar die heb ik dezelfde dag nog ingeruild voor een boss hm-2.

Das dan heel dom van je :razz:

Dirtypool
20 september 2005, 12:16
:-D

djgitarist
20 september 2005, 17:01
Die tubescreamer klonk voor geen meter als ik hem voor mijn fender vibrochamp buizen versterker aan sloot.

Ik kreeg zo'n zoemende wesp in een jampot distortion zonder lage tonen erin.

DREAMMACHINE
20 september 2005, 17:09
.... :-D ....waarom denk je dat er al 1000 en 1 mods voor een tubescreamer bedacht zijn?

Droffie
22 september 2005, 12:51
Echt, iedereen die een TS9 overweegt, doet er goed aan eerst een OD-3 uitvoerig aan de tand te voelen. Die heeft meer EN minder drive mogelijk, meer boost, meer laag, meer tube-sound. En Boss pedalen hebben door de historie heen wel bewezen iets betrouwbaarder te zijn dan de Ibanez 9 serie (flaky switches, verbroken verbindingen bij 9V input).


Hey Speed, ik ben ook onwijs content met mijn OD-3. Ik had bij Dirk Witte vorig jaar een mini shootout gehouden en de OD-3 was met stip de beste. Uiteraard had ik 'm niet met de boetiek pedalen vergeleken.
Wat mij ook opviel is dat bijna alle overdrives zo'n steriel bass geluidje hebben. De OD-3 is het gewoon super.

Waar kan dat aan liggen? Zo'n duur pedaal is nou ook niet. Zelfs de TS808 voor ruim 100 Euro duurder had niet zoveel bass geluid :-?