PDA

View Full Version : ebay



Gretsch6120
12 september 2002, 16:32
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een gretsch te kopen op ebay.com. De prijzen zijn daar minimaal 2x zo goedkoop als hier in Nederland. Alleen praat ik dan nog over prijzen rond de $2000.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, vooral op het gebied van de risico's die ik hierbij kan lopen. Is het veilig? hoe weet je of iemand zich aan zijn woord houd e.d.?

Len

Harry
12 september 2002, 16:58
hoi, even verderop is er al een topic met dit onderwerp. De discussie is in volle gang.



Op 2002-09-12 16:32, schreef Gretsch6120:
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een gretsch te kopen op ebay.com. De prijzen zijn daar minimaal 2x zo goedkoop als hier in Nederland. Alleen praat ik dan nog over prijzen rond de $2000.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, vooral op het gebied van de risico's die ik hierbij kan lopen. Is het veilig? hoe weet je of iemand zich aan zijn woord houd e.d.?

Len

Gretsch6120
12 september 2002, 19:15
Ik weet dat er een ander onderwerp over is, maar dat gaat vooral over de invoerprijzen e.d. Ik zou graag wat meer over andere zaken willen weten, dus over de risico's die eraan vast zitten

dungekste
12 september 2002, 21:16
Ik zou voor dat geld geen gitaar kopen die ik niet zelf gezien & vastgehouden heb. Wat als hij dadelijk een echt kromme hals heeft of andere gebruiken? Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets voorkomt.

Moonchild
12 september 2002, 23:27
http://www.edroman.com/

Ergens staat er een rubriekje over ebay horror stories etc, en de top 10 ebay scams ofzo

Ik vermijd ebay gewoon, dan kom ik tenminste ook niet in de verleiding

Dionyios
12 september 2002, 23:48
Ja ok, maar over Ed Roman gaan ook al niet zo beste verhalen rond. Dus of je dat dan weer moet geloven... :eek:

En als je voor zulke bedragen een gitaar zou gaan kopen (wat ook bij mij in de planning staat, alleen nu nog niet :razz: ) zou ik toch in Nederland kopen. Al is het alleen maar voor de garantie en de zekerheid dat je naar een winkel terug kan gaan als er iets mee is...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-09-12 23:51 ]</font>

srv-man
13 september 2002, 00:57
Via ebay Duitsland heb ik al een aantal malen spulletjes gekocht voor zeer aantrekkelijke prijzen. Vooruit betaald en op laten sturen. Er zit natuurlijk een zeker risico aan, maar wanneer iemand een positief profiel heeft blijk je hem/haar in de praktijk toch wel te kunnen vertrouwen en komt men de afspraken na. Natuurlijk heb je geen garantie, maar het prijsverschil is dusdanig dat ik dat op de koop toe heb genomen.