PDA

View Full Version : GSA60 + Roland cube 30.



Phoenix
17 september 2005, 09:35
Vinden jullie dit een leuk beginnerspakketje?
Is voor (uiteindelijk streven :-D ) progressive rock maar ook wat steviger.
O en wat voor een kabel zal ik halen, welke prijs bedoel ik want een vriend van me had een kabel van 5 euro en daardoor begon alles te ruizen en te storen, en nu heeft hij er een van 60 euro en die is perfect, maar wel (te?) duur.
Alvast bedankt :)

Jax
17 september 2005, 09:44
cube is altijd goed. De GSA is wel ok, maar houd er rekening mee dat de gitaar wel een dunne hals heeft waar je van moet houden. Daarnaast was het in mijn geval altijd een gekloot met de trem, maar dat schijnt nu verbeterd te zijn (?)

Phoenix
17 september 2005, 09:46
Geen idee, wat voor gekloot met de tremolo?
En die dunne half vind ik fijn :)

BassAgent
17 september 2005, 10:18
Ik ken de GSA60 een beetje, en hij klinkt best behoorlijk en zeker i.c.m. de Cube, maar de tremolo vond ik niet jofel. Doordat er geen locking systeem op die gitaar zit ontstemt je gitaar redelijk snel. Je kunt m bijvoorbeeld vastzetten of een locking systeem op je gitaar (laten) monteren.

E-J
17 september 2005, 11:47
de GSA60 is leuk ding (ik heb er een staan), er komt een aardig geluid uit. Maar voor die prijs (209 nieuw bij de Feedback) denk ik dat er wel betere alternatieven zijn. De gitaar is namelijk gemaakt van goedkoopie spul (agathis) en de elementen zijn nou ook niet echt super (daarom wil ik er een andere humbucker in zetten). Maar het is wel een erg veelzijdige gitaar. En die hals speelt erg lekker. Over de tremolo, die ontstemt de gitaar inderdaad behoorlijk snel.
Maar als ik het geld had zou ik iets anders ervoor kopen...

Speeddemon
17 september 2005, 12:30
Ga dan voor een Dean Vendetta 1.0 (€199) + Cube 30 (of als je 40 euro meer hebt, de Vox AD30VT).

Die gitaar ontstemt nauwelijks (aangezien 't een hardtail is), klinkt waanzinnig, heeft een mahonie body (en niet bullshit agathis).

Ik vind Ibanezzen goed hoor, maar hun instapmodellen laten veelal te wensen over. Van de drie groten (Fender, Gibson, Ibanez) is Ibanez ook de enige die dezelfde merknaam gebruikt voor 't topspul en flopspul.
Misschien dat ze voortaan hun gitaren onder de 350-400 als Sanchez of Rodriguez verkopen ofzo... :roll: :wink:

JvD.
17 september 2005, 12:56
Mijn vriendinnetje heeft die combi, ik heb meteen voor haar de tremolo geblokkeerd, en nu gaat het prima, zeker goed beginners setje.

Random_hero
17 september 2005, 13:37
de GSA60 is leuk ding (ik heb er een staan), er komt een aardig geluid uit. Maar voor die prijs (209 nieuw bij de Feedback) denk ik dat er wel betere alternatieven zijn. De gitaar is namelijk gemaakt van goedkoopie spul (agathis) en de elementen zijn nou ook niet echt super (daarom wil ik er een andere humbucker in zetten). Maar het is wel een erg veelzijdige gitaar. En die hals speelt erg lekker. Over de tremolo, die ontstemt de gitaar inderdaad behoorlijk snel.
Maar als ik het geld had zou ik iets anders ervoor kopen...

Niks aan toe tevoegen, ik heb er ook een en de trem is kut en de humbucker is ook niet echt je van het. De neck-pu is wel aardig (scherpe harmonics kun je er uit krijgen).

Gitaro
17 september 2005, 13:45
Juist, gewoon een Dean 1.0 nemen, die zijn ook verkrijgbaar in zwart ;). De iba is zeker wel een lekker rag gitaartje maar je moet idd de brug vastzetten... kan je net zo goed eentje kopen met een vaste brug. En een mooie headstock. Die cube 30 is trouwens een prima keuze

Bart_-
17 september 2005, 14:30
Juist, gewoon een Dean 1.0 nemen, die zijn ook verkrijgbaar in zwart ;).Ook bij Feedback?

Gitaro
17 september 2005, 14:46
Hmm, in Utrecht heb ik hem alleen in die houtkleur gezien (ook erg mooi trouwens!). Maar op internet zijn ze in het zwart te bestellen, een Amerikaanse maat van me heeft er 2 weken geleden 1 besteld en die wordt maandag geleverd! En dat zal voor Nederland dan wel uit zo'n Duitse gitarentoko moeten komen.. de jouwe kan ook bijna gekocht worden he, 19 september of niet :D?

NB, ikzelf vind de houten versie mooier (ook al ben ik een zwart-freak) maar aangezien de topicstarter een GSA 60 wou nam ik maar aan dat ie een zwarte gitaar wou.

Speeddemon
17 september 2005, 16:28
Juist, gewoon een Dean 1.0 nemen, die zijn ook verkrijgbaar in zwart ;).Ook bij Feedback?
hey Bart, effe voor de goeie orde... Feedback is maandag gesloten!

Dat je niet een zware klap krijgt te verduren op je verjaardag... :wink:

Ronald
17 september 2005, 16:47
een vriendin van mij heeft precies dezelfde gear, en die heb ik er zelf aangeraden :)

Cube 30 is prima ding, en de gsa60 is ook wel goeie gitaar, alleen wel wa slordig op de hoge snaren zelfs als ie goed gestemd staat, ow en gebruik de tremolo nie want dan raakt echt zwaar vlug uit stemming.

tis op zich een prima gitaar maar als je wa meer geld hebt dan zou ik toch eerder een wa duurdere kopen.

maar de cube 30 is voor het geld echt een superversterker, zul je geen spijt van krijgen

Bart_-
17 september 2005, 17:14
Juist, gewoon een Dean 1.0 nemen, die zijn ook verkrijgbaar in zwart ;).Ook bij Feedback?
hey Bart, effe voor de goeie orde... Feedback is maandag gesloten!

Dat je niet een zware klap krijgt te verduren op je verjaardag... :wink: :wink: Ik was toch niet van plan meteen maandag al te gaan, misschien de vrijdag erna of in het weekend :razz: Maar hebben ze bij Feedback de Dean Vendetta 1.0 ook in het zwart of niet?

Phoenix
17 september 2005, 18:39
Ik HAAT zwarte gitaren :razz:
Maar de trem vastzetten, kunnen ze dat ook in de gitaarwinkel en betekent dat dan gewoon dat hij niet rond kan draaien of zit er dan gewoon geen trem op (wat ik dan fijner zou vinden.)

FruscianteFan
17 september 2005, 18:41
Als je de trem vast zet, betekent dat (in theorie) dat de brug geen kant meer op kan. In praktijk lukt het vast nog wel als je maar hard genoeg je best doet :razz:

Phoenix
17 september 2005, 18:46
Dean's hebben ze hier trouwens nergens en om hem nu te laten bestellen via internet vind ik ook niets.
Maar over de GSA60 nog ff:
Doen of niet Doen?

*edit*
Ben er trouwens vooral in geinterreseerd of ik echt last ga krijgen van dat ontstemmen (ben wel van plan om de tremollo te laten blokeren, is het dan alleen minder of helemaal niet meer dat hij zo snel ontstemt?)

E-J
17 september 2005, 20:33
NIET doen.

Kijk even verder dan je neus lang is en geef je ogen eens goed de kost bij merken als Richwood/Dean/London City. Die hebben voor het geld kwalitatief veel betere gitaren. Mooier afgewerkt (de GSA ziet enorm goedkoop uit vergeleken met mijn London City) en betere sound.

AART
17 september 2005, 20:58
een vastgezette tremolo(mits goed gedaan) heeft dezelfde stemvastheid als een hardtail, heb zelf een gsa 60 gehade en met een astgezette brug is ie heel fijn, maar ik zou eerder voor een dean of richwood gaan als ik nu mocht kiezen, en neem mijn advies maar over wnt dat scheelt een hoop gedoe.

ik heb nu een richwood les paul custom, en die bevalt echt geweldig.

Random_hero
17 september 2005, 21:05
NIET doen.

Kijk even verder dan je neus lang is en geef je ogen eens goed de kost bij merken als Richwood/Dean/London City. Die hebben voor het geld kwalitatief veel betere gitaren. Mooier afgewerkt (de GSA ziet enorm goedkoop uit vergeleken met mijn London City) en betere sound.

Ik weet niet wat voor uitvoering jij hebt gezien v/d GSA60, maar ik heb de blauwe en die is toch wel erg mooi gelakt eerlijk gezegd. En op de looks v/d hardware is ook niets op aan te merken. De trem zuigt alleen.

Utreg
17 september 2005, 22:05
Je kan ook een 2e hands wat betere Ibanez kopen, voor 230 heb je best leuke gitaren. Een Ibanez, Jackson of een Dean ofzo

Phoenix
18 september 2005, 11:39
Hmm okay okay, maar de cube 30 is dus gewoon DE beginners versterker?

BassAgent
18 september 2005, 12:16
Voor dat geld wel ja.

Wat je overigens niet moet doen is de 15 kopen, want daar zit niet, zoals op de 30, COSM-technologie op. Dat wil zeggen dat de effecten en versterkersimulaties op de 15 een stuk minder zijn dan op de 30.

grayfink
18 september 2005, 22:31
Cube 30 is helemaal top voor een beginner.
De GSA60 heb ik gehad, aardig gitaartje, de trem is probleemloos als je hem niet gebruikt, dat is geen punt lijkt mij. De PU's zijn ook wel goed maar niet bijzonder. Een beetje karakterloos eigenlijk.
Ik las hier dat hij een dunne hals heeft. Dat is flauwekul, die van mij was een fenderachtig C profiel. Niet overdreven dik, maar zeker ook niet dun.
Een prima beginnersgitaar, maar ik zou geloof ik ook liever een Richwood LP'tje nemen.

Nickname
18 september 2005, 23:51
Vooral wel doen zou ik zeggen.. okee.. de trem is inderdaad ronduit kut en gewoon niet gebruiken en dan is er geen probleem. Voor de rest is het een zeer veelzijdig gitaartje en die elementen zijn helemaal zo slecht nog niet :) gewoon ff proberen in de winkel en naar gelang je smaak kopen of laten staan!

Phoenix
19 september 2005, 18:49
owkiedokie.
Ben er uit, zaterdag krijg ik nog wat geld van mijn oma en dan ga ik hem kopen :)
Dus met cube 30.
Komt goed..... nu nog gitaar leren spelen :-D

Phoenix
20 september 2005, 22:18
Ey vinden jullie het een goed idee als ik het Jumpstart pakket van de feedback koop?
deze (http://feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=2732)
Er zit dus een GSA60 in + wat spulletjes (ga morgen eens bellen om te vragen wat er precies in zit.) + een versterkertje.
Nu zal de versterker wel poep zijn, maar vor 60 € meer?
Slim of niet?

vester86
20 september 2005, 22:28
Ik zou het niet doen, losse spullen zijn duidelijk beter. zo'n goeie versterker als de cube30 vind je nooit in een beginnerspakketje

Pilitev
20 september 2005, 22:33
Misschien is de versterker die in deze topics genoemd wordt iets voor je:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63278

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63336

Heb je meteen buizen i.p.v. transistor. Enige nadeel is dat er voor de rest geen effecten enzo op zitten, voor de scheur zal je dan een pedaal moeten kopen, maarja aangezien ie maar 139 kost zit je dan ongeveer op dezelfde prijs als een cube 30

Phoenix
20 september 2005, 22:57
Ja weet dat de Cube 30 veel beter is, en wil dat ding zeker ook gaan kopen.
Maar voor 60 euro meer die hele zooi er bij, dat is niet veel geld....

Neals
20 september 2005, 23:41
Als je echt perse een Ibanez wilt, en ook nog eens het SA model, neem dan alsjeblieft een SA120 of SA160.
Zelf zou ik deze gitaar ook kopen als ik opnieuw zou beginnen!

Phoenix
21 september 2005, 13:45
Nee, wil de GSA60 + Cube 30.
Klaar...

Mijn vraag is gewoon:
is het slim om dat starterspakket te kopen en later nog een cube 30.
Oftewel: is het spul in zo'n starterspakket 60 euro waard?

vester86
21 september 2005, 15:52
nee

Phoenix
21 september 2005, 16:43
okay :-D
thnx

Ronald
21 september 2005, 22:47
das het idd absoluut nie waard, zo'n starterspakket moet je gewoon nie vatten

gewoon gsa60 en cube kopen en dan zit het wel goed :) weet ik uit ervaring, en de tremolo hoef je nie eens zo zeer vast te zetten zolang je um maar nie gebruikt

Phoenix
22 september 2005, 19:32
:-D :-D :-D :-D

-= BESTELD =-

:-D :-D :-D :-D

Toch wel het jumpstarterspakket... schijt aan wat jullie zeggen :wink:
maar serieus, weet dat de versterker klote is maar goed.. ons pap betaalt 100 € en hij vond het een goed idee als ik deze pakte omdat alles er dan meteen bij zat.
Ik vind het best.. zolang ik mijn gsa maar heb,, de cube koop ik gewoon een weekje daarna :)

vester86
22 september 2005, 22:58
verwend nest, maar heel veel plezier ermee

Basseytje
23 september 2005, 00:10
je hebt m nu al gekocht maar ik wou ngo ff toevoegen dat de cube versterkers leuke dingen zijn ... kheb nu ene cube 15 en al een antal keer op de cube 30 gespeeld ik vind het een mooi ding voor omdat de cube 30 ook ngo een switch pedaal heeft en veel meer effecten...

ik vind het een eprfect beginners setje