PDA

View Full Version : Ibanez Concord voorzien van electronica?



zjanke
16 september 2005, 21:20
Ik zit in dubio :???:

Ik twijfel tussen een nieuwe semi-acoustische gitaar (nog geen budget, merk of type in gedachten) of mijn huidige Ibanez concord uit '77 laten fretten, nieuwe topkam erop, barst in de lak laten bijwerken en electronica erin.

Ik heb dit type gitaren op ebay zien gaan voor $500+ , maar gemiddeld zitten ze op 350$

http://img.photobucket.com/albums/v12/Dorien/Jan%20junk/PICT0039.jpg

Hummingbird kopietje van voor de lawsuit periode 8-)

http://img.photobucket.com/albums/v12/Dorien/Jan%20junk/PICT0042.jpg

Barst die NIET in het hout zit

Is deze gitaar het bedrag wat ik eraan moet uitgeven waard, of kan ik beter voor een nieuwe gaan :???:
En eventuele tips voor electronica zijn ook welkom :D

Squier4ever
18 september 2005, 19:52
weet nie hoe emotioneel de band met je gitaar is maar dat zou ik ook zeker meenemen in de overweging....

zjanke
18 september 2005, 20:06
Dat valt wel mee, ik heb hem gekregen van de gitarist van de band waar ik roadie was met de mededeling: "oefenen, dat hebben we allemaal gemoeten" en een jaar of 6-7 daarna ben ik pas echt gaan spelen.

Het geluid is goed, dus ik wil hetzelfde geluid versterkt hebben en dat is eigenlijk een belangrijkere overweging. Als ik er 200-300 insteek om alles te hebben zoals omschreven en het geluid is vervolgens niet wat ik wil dan zou ik dat jammer vinden en is een nieuwe dus gewoon een betere keus. (en dan geef ik er wel meer aan uit dan 300)

BamBuFan1
18 september 2005, 22:04
Ik zit in dubio :???:

Ik twijfel tussen een nieuwe semi-acoustische gitaar (nog geen budget, merk of type in gedachten) of mijn huidige Ibanez concord uit '77 laten fretten, nieuwe topkam erop, barst in de lak laten bijwerken en electronica erin.


Is herfretten echt nodig? Normaal gesproken kun je met het vlakken van de fretten een heel end komen. Probeer trouwens eens een messing topkam. Dat gaf mijn eigen Concord een nog wat voller en toch scherper geluid.

Ik zou de mijne dan ook niet snel voor een moderne gitaar ruilen (of het zou een Landola oid moeten zijn). (Persoonlijke mening) Oud hout rules en met een semi-akoest lever je qua geluid al snel in (/Persoonlijke mening).

Een andere optie is natuurlijk om gewoon een opzetelement in het klankgat te zetten als je versterkt wilt spelen.

zjanke
18 september 2005, 22:14
Ik heb nog geen opzetelementen gehoord waar ik tevreden over was, dus vraag ik mezelf af of inbouw een idee is.
Ik wil live ook acoustisch gaan spelen en wil niet aan een microfoon gebonden zijn, ik kan nogal slecht stilzitten :D

Als ik geen echt positieve reakties krijg ga ik toch voor een nieuwe, dan moet ik me daar maar wat meer in verdiepen.

grayfink
19 september 2005, 00:14
Als je versterkt hetzelfde wil klinken als acoustisch, zul je toch met een microfoon moeten werken. Een piëzo element klinkt echt heel anders. Maar als je een DI gebruikt heb je wel een goede bruikbare livesound met een piëzo. Ik heb zelf ook een elektrisch/ac gitaartje. Een Ibanez V70CE, vrij goed en belachelijk goedkoop. (Lang leve de Chinese kinderarbeid :roll: )