PDA

View Full Version : Dean, een vraag :)



X-Rated
16 september 2005, 20:22
Ik zal wel weer met m'n neus hebben gekeken in de search maar ik kon er weinig nuttigs uithalen.

Mijn vraag:

Ik heb gekoekeloerd naar een Dean Hardtail Select en deze gitaren bevallen mij heel erg en ik wil er voor gaan sparen, maar ik ben LINKSHANDIG. Voert Dean deze modellen ook linkshandig uit? En is er (volgens de Dean site) meer dan één dean dealer in NL?

X-Rated
17 september 2005, 09:35
Niemand iets te vertellen? :( :???:

Philippe
17 september 2005, 09:59
Forget it. Supermoeilijk aan te komen. En ja, ik spreek uit ervaring.
Als ik jou was zou ik voor een leuk alternatief gaan rondzoeken. Ibanez, Gibson, Jackson. Ik weet niet wat je budget is?

X-Rated
17 september 2005, 10:34
Ik wil dus gaan sparen voor een tweede gitaar. En die deans vond ik zwaar mooi en ik vond ze tussen de 250~500 euro gitaren in het topic hierboven :P

Kan ik ze zelfs niet gewoon uit de USA laten overkomen? Of gaat me dit zodanig veel kosten dat hij al buiten dat budget valt?

Het is voornamelijk de uitvoering van de body en de supergave headstock die me zo aantrekken. En ik heb goede verhalen gezien over deze gitaartjes.
Kan altijd nog doorsparen voor een PRS (not??? :P)

Philippe
17 september 2005, 10:49
En over welke Dean-headstock heb je het dan? ML, Z-achtig of Vendetta-achtig. Ik weet wel dat aan een linkshandige Vendetta 1.0 of goedkopere ML, V nog wel te komen is. Z kun je vergeten.

X-Rated
17 september 2005, 10:56
Ik geloof dat het de vendetta headstock is. Hij heeft erg veel weg van de PRS headstock iig.

linkje: http://www.deanguitars.com/hs_bsb.htm

*keeps fingers crossed*

Ik gooi er ff een lijntje uit naar Dean zelf. En de nederlandse leverancier van dean

SDMF_Lispel
17 september 2005, 12:02
volgens mij is Feedback de NL leverancier, zouden veel meer shops Deans moeten dealen :evil:

H.Manback
17 september 2005, 12:10
Yep feedback is de importeur. Maar dat moet toch geen probleem zijn om er een te bestellen? Volgens mij doen ze ook niet zo moeilijk bij zo een gitaar want het lijkt me dat ze er ook wel vanaf komen als hij je niet bevalt, wel vooraf duidelijk maken uiteraard dat je niet aan een koop vast wil zitten (tenzij je dat wel wil uiteraard).

X-Rated
17 september 2005, 12:14
Ik moet dus eerst een hoop sparen :P EN ik moet er zeker van zijn dat deze schatjes weldegelijk linkshandig gemaakt worden :)

SDMF_Lispel
17 september 2005, 14:11
Hopelijk krijgen ze die Dean Black gold V binnen . Lijkt me een erg relax gitaartje !

Wormaap
17 september 2005, 15:17
Lezen mensen ;) Hij heeft't over een Hardtail Select, dus niet over een V, Z, Vendetta of whatever :)
Of ze ook in lefty verkrijgbaar zijn zou ik verder helaas niet weten trouwens, bel anders Feedback eens op?

Philippe
17 september 2005, 19:08
Waarvan ik al zei dat ie het kan vergeten en beter op zoek kan gaan naar alternatieven.

d'oh
17 september 2005, 19:37
ik dacht dat feedback de hardtail select in zijn krantje had staan van afgelopen keer

ik zal eens kijken of die nog ergens op mijn kamer rondzweefd, zoja dan zal ik het nog wel even melden

X-Rated
18 september 2005, 16:52
Ik heb inmiddels een lijntje eruit gegooid naar Dean, de leverancier in Nederland die op de Deansite staat aangegeven EN nu ook Feedback.

Ik hoop dat ze me meer kunnen vertellen en dat het niet zo is, zoals Philippe zegt, dat ze heel moeilijk tot niet te krijgen zijn.

Ik moet gewoon een van die gitaren hebben.

Voor het geval het echt niet gaat werken:

Hebben mensen suggesties over modellen die er net zo mooi uitzien en ook in dezelfde prijsklasse vallen? (Toch erg zonde van die headstock :))

LIGNUMdrummerke
18 september 2005, 16:57
LC hurricane II anders? ook leuke PRS kloon, ook iets van 450euro toch?

X-Rated
18 september 2005, 17:13
Dat ziet er idd uit als een mooi alternatief. Ik had eigenlijk liever wel gesloten humbuckers erop. Of ik moet nog verder doorsparen en er meteen een set EMG inhangen?

Het is toch wel de bedoeling dat ik met deze gitaar "metal" ga spelen (ik durf mijn muziek niet eens in een hokje te drukken). Is zo'n gitaar daar wel geschikt voor?

Ik heb op dat moment overigens ook totaal geen ervaring met vervangen van een stukje hardware aan een gitaar. Is een nieuwe set humbuckers inbouwen lastig om te doen?

LIGNUMdrummerke
18 september 2005, 18:02
metal is die zeker wel geschikt voor, weet niet hoe t zit met de output van de elementen overigens, maar ik denk zelfs als de elemeten nog een relatief lage output hebben dat ze nog wel mooi oversturen, de reviews over de LC hurricane zijn toch zeker positief! ik geloof dat ier nog ergens een topic over de LC hurricaneII op het forum rondhangt inclusief review van een forummer.

edit:klikkerdeklik (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43836&highlight=london+city+hurricane/)

Joop M
19 september 2005, 06:46
Kijk even op de site van music produktive,daar staan erg veel Deans ook linkshandige maar volgens mij niet het type wat jij zoekt.
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!18121995/ob_id/34/nur_lieferbare/nein/seite/7&#marke_312
Grz Joop

X-Rated
19 september 2005, 15:01
Ik heb intussen ook het Dean forum afgescheumd en daar hebben ze het over dat er weldegelijk Hardtails voor lefties bestaan. Het gaat in dat geval vast over de USA en die is mijn ietsje te duur :) Ik heb ook nog eens gekeken naar de prijsklasse van de beestjes, maar de Hardtail Selects liggen boven de 500 euro en volgens de FAQ hierboven moeten ze tussen de 250 en 500 liggen :P

Heb nog geen bericht teruggehad van Feedback. Ook om de een of andere reden trekt die LC Hurricane me veel minder dan de Dean. Ook met name de knoppen layout op de LC lijkt me niet fijn (de layout op de Dean is namelijk ong hetzelfde als op mijn Epi LP :))

Ben benieuwd of het nog iets wordt.

vester86
19 september 2005, 16:33
ik heb hier thuis een LC Hurricane II liggen, net als een les paul model. ik vind de layout op de LC toch wel stukken fijner werken dan op de lp, vooral omdat je maar 1 (master) volumeknop hebt, en ik nooit 2 toonknoppen onafhankelijk gebruik (sterker nog, mn LP heb ik al omgesoldeerd naar 1 volume 1 tone)

Wormaap
19 september 2005, 17:44
Geloof me, het subtiele verschil tussen de layout op'n LP en op'n Hardtail is KLOTE als je d'r niet aan gewend bent. Ik heb té vaak m'n hals-volume vastgehad terwijl ik m'n brugvolume moest hebben, omdat die op een LP het meest naar de hals ligt.

vester86
19 september 2005, 21:33
fijn he, 2 volumeknoppen :roll:

X-Rated
20 september 2005, 17:19
Feedback heeft teruggemaild en ze zijn niet leverbaar, oftewel, ze zullen wel helemaal niet gemaakt worden.

Jammer. Dan moet ik nog maar even vooruit met mijn LP.