PDA

View Full Version : Vox AC30



Mike McCready
16 september 2005, 17:35
Ik ben op zoek naar een Vox AC30. Door al die modellen zie ik echter de bomen door het bos niet meer.
Ik wi in ieder geval reverb erop hebben. Master volume is niet noodzakelijk.
Wie weet welke modellen hieraan voldoen (de nieuwere mag ook)?
Graag had ik ook een prijsindicatie (wil er maximaal 1500 euro aan uitgeven 2e hands.

Negative K3 fan
16 september 2005, 17:39
die nieuwere vox custom classics hebben in ieder geval reverb....

Antoon
16 september 2005, 21:33
Die zou ik ook nemen. Overweeg de extra cash voor de Celestion "Blue's" speakers

Mike McCready
17 september 2005, 12:29
Zijn er ook oude modellen met reverb standaard erop? Ik weet nog niet helemaal wat ik van die Chinese modellen moet denken...

mayniac
17 september 2005, 13:50
Zijn er ook oude modellen met reverb standaard erop?

Nee. De Vox AC15 RI's hebben dat overigens wel.

beus
18 september 2005, 15:55
Er zijn wel een aantal oudere modellen met reverb: Zo rond '70-'71 heeft de AC30 reverb. Deze zijn te herkennen aan de cilindrische knoppen ipv van de bekende pointerknoppen. Op de duitse ebay komen ze wel eens voorbij. En eind '90 heeft is er een handwired model met reverb (ook master volume trouwens)
Inderdaad de huidige AC30CC's hebben reverb en een master.

...... maar eigenlijk hoort er op een AC30 geen reverb

Aart

Mike McCready
19 september 2005, 12:40
Er zijn wel een aantal oudere modellen met reverb: Zo rond '70-'71 heeft de AC30 reverb. Deze zijn te herkennen aan de cilindrische knoppen ipv van de bekende pointerknoppen. Op de duitse ebay komen ze wel eens voorbij. En eind '90 heeft is er een handwired model met reverb (ook master volume trouwens)
Inderdaad de huidige AC30CC's hebben reverb en een master.

...... maar eigenlijk hoort er op een AC30 geen reverb

Aart
Liggen die prijzen dan erg hoog voor die '70-'71 modellen?
Ik heb op mijn huidige versterker de reverb altijd op 50% staan. Dat is oko de reden dat ik hem op een Vox ook zoek. Of halen Vox-gebruikers het uit een pedaal?

vulvasonic
19 september 2005, 14:05
Er zijn wel een aantal oudere modellen met reverb: Zo rond '70-'71 heeft de AC30 reverb. Deze zijn te herkennen aan de cilindrische knoppen ipv van de bekende pointerknoppen. Op de duitse ebay komen ze wel eens voorbij. En eind '90 heeft is er een handwired model met reverb (ook master volume trouwens)
Inderdaad de huidige AC30CC's hebben reverb en een master.

...... maar eigenlijk hoort er op een AC30 geen reverb

Aart
Liggen die prijzen dan erg hoog voor die '70-'71 modellen?
Ik heb op mijn huidige versterker de reverb altijd op 50% staan. Dat is oko de reden dat ik hem op een Vox ook zoek. Of halen Vox-gebruikers het uit een pedaal?

Ons aller Hank Marvin had er een aparte unit voor. Daar is hier ook een vrij uitgebreid topic over te vinden.

Koekje
19 september 2005, 18:15
...... maar eigenlijk hoort er op een AC30 geen reverb
Aart

+1 :-D

wodkatonic
21 september 2005, 17:26
Er bestaan ook vintage Vox reverbunits.

Ikzelf heb een AC30 uit 1969 of 70/71 (ben ik nog niet helemaal achter..)
daar zit geen reverb op. Ik gebruik the Holy Grail van Electro Harmonix voor reverb. Maar ik gebruik niet bij alle nummers reverb. Ik merk wel dat als het pedaal aanstaat, er een lichte suis bij het geluid bijkomt (niet heel erg, maar het is er wel).

Als je dus standaard reverb wilt in je sound, zou zo'n reverb unit kunnen proberen te krijgen. Ik weet niet of ze relaxed zijn, ik heb ze nog nooit gehoord.

http://www.voxshowroom.com/uk/misc/reverb.html
Lijkt op top, maar is dus reverb-unit.