PDA

View Full Version : Goedkope gitaar opknappen???



Peet beginnertje
12 september 2002, 16:07
Ik zit met een probleem. Ik heb een heel goedkoop strat kopietje. Alleen speelt hij waanzinnig. Ik heb al heel veel andere nieuwe gitaren in mijn handen gehad, maar niks speelt zo lekker als mijn goedkopie! Nou wil ik hem eigenlijk upgraden door de elementen te vervangen (de pickups zijn ietwat geroest, dus das wel nodig) en 3 emg singles lijkt me wel wat. Zou ik daarmee het geheel eigen geluid van mijn gitaartje niet kwijtraken?? Of is het echt een must om goeie elementen erin te hebben? Iemand?

cheekybastard
12 september 2002, 16:11
als je de elementen vervangt raak je wel je "eigen" geluidje kwijt probeer om ze schoon te maken ofzo !

Phizer
12 september 2002, 17:09
elementen schoonmaken? kzou nix met de spoeluithalen als ik jou was...en verder valt er niet veel schoon te maken lijkt me, misschien wat stof...

Harry
12 september 2002, 17:12
ik heb nog een ouwe Squier strat van begin jaren '80 waarvan de polen ook een beetje verroest zijn. Maakt dat uit voor het geluid? Volgens mij niet...
Verder zou ik niet met die gitaar klooien als je vind dat hij goed klinkt, upgraden moet je alleen doen met de onderdelen die je niet goed vind.

Gretsch6120
12 september 2002, 19:19
Inderdaad!
Als je gitaar je bevalt zoals hij is, moet je er niks aan doen! iets geroeste magneten maken niets uit voor het geluid. Ik heb zelf nog een paar oude d'armond pickups liggen die ook flink wat roest vertonen, maar ze klinken veel beter dan de nieuwe!

michielv
13 september 2002, 09:05
Als je gitaar nog gewoon goed klinkt en lekker speelt zou ik zeker niets vervangen. Een beetje roest kan geen kwaad. Je zou evt. je elementen kunnen waxpotten zodat ze minder gaan rondzingen en piepen) maar als je gitaar goed is: afblijven :smile:

Is overigens niet zo gek hoor, dat een goedkopie lekker speelt. Ik heb zelf ooit een waai-bomen SG copietje gehad. allemaal troep maar zo'n lekker halsje! Gelukkig was het een "bolt on" en kon ik de hals over zetten op een zelfbouw gitaartje.

Oh ja, van EMG elementen gaat je gitaar echt totaal anders klinken.

Wat voor goedkopie is het eigenlijk?

Peet beginnertje
16 september 2002, 14:14
Goedkopie van een japanees merk denk ik. Wel eens van Linko gehoord? Ik niet! Schijnt toch nog 500 gulden te hebben gekost, althans dat staat op zijn doos.

michielv
16 september 2002, 15:45
Linko, ja, volgens mij wel. Volgens mij heb ik wel eens versterker gezien van dat merk.

Klinkt wel als een dingetje met een multiplexen body. Misschien dat je bij gelegenheid eens een massief houten body wilt hebben, dat geeft een hoop meer geluid. 2e hands is daar best wel aan te komen voor een leuk bedragje (soms). Zo niet, zelf maken is best wel simpel.

Anders, als je een houten body wilt moet je me maar eens mailen. Misschien heb ik nog iets in de oude doos liggen of valt er anders wat te regelen.