PDA

View Full Version : site van fender mexico



d'oh
16 september 2005, 16:21
misschien al eerder gevraagd kon het alleen niet vinden met de zoekfunctie
dus plaats het maar gewoon

wie weet of fender een speciale site heeft voor zijn mexicaanse modellen?
want op de gewone fendersite staan ze niet, of staat er niet bij dat ze uit mexico komen, wat natuurlijk ook nog kan

en heeft fender ook nog een speciale site voor hun japanse modellen?
want als ik op fender-japan kijk zie ik voornamelijk, voor mij onleesbare tekens

nopster
16 september 2005, 16:26
De officiële site is enkel in het Japans.

Op deze vind je echter ook alle modellen.

http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/

Orpheo
16 september 2005, 16:27
misschien al eerder gevraagd kon het alleen niet vinden met de zoekfunctie
dus plaats het maar gewoon

wie weet of fender een speciale site heeft voor zijn mexicaanse modellen?
want op de gewone fendersite staan ze niet, of staat er niet bij dat ze uit mexico komen, wat natuurlijk ook nog kan

en heeft fender ook nog een speciale site voor hun japanse modellen?
want als ik op fender-japan kijk zie ik voornamelijk, voor mij onleesbare tekens

er is geen specifieke mex. fendersite. ga er maar vanuit dat als er geen " american" voor staat op de fender site, dat het dan een mexicaanse is, de reissues komen uit japan, en heel zeldzame exemplaren uit korea. niet dat ze zeldzaam zijn, maar gewoon niet veel fendermodellen worden in korea gemaakt.

overigens, nu we het toch hebben over "amerikaanse bedrijven die in azie produceren" vandaag een epi bespeeld uit CHINA... :o

wist iemand dat epi ook in china produceerde?? niet dat slechte apparatuur was ofzo, maar gewoon. vond ik frapant. t waren overigens wel mooie epi's. mooi kleurtje, mooi hout. niet mahonienek, maar esdoorn, mooi mahonie achterkantje, mooi esdoornveneertje (ik denk veneer of fotoflame)

d'oh
16 september 2005, 16:31
bedankt voor de reacties

ik keek net even op die ibishima (ofzoiets) en als ik dan die prijzen omreken naar euro zijn die gitaren daar niet duur
maar hier in nederland wel weer, heeft dat gewoon te maken met de invoerrechten die de japanners moeten betalen als ze de gitaren exporteren?

Raytheman
16 september 2005, 17:52
komt 'ie:
Artist series USA, Japan, Mexico
American special series USA
American vintage series USA
American deluxe series USA
American series USA
Highway1 series USA
Classic series Mexico
Deluxe series Mexico
Special edition series Japan, Korea
Standard series Mexico

dejohan
16 september 2005, 17:53
misschien al eerder gevraagd kon het alleen niet vinden met de zoekfunctie
dus plaats het maar gewoon

wie weet of fender een speciale site heeft voor zijn mexicaanse modellen?
want op de gewone fendersite staan ze niet, of staat er niet bij dat ze uit mexico komen, wat natuurlijk ook nog kan

en heeft fender ook nog een speciale site voor hun japanse modellen?
want als ik op fender-japan kijk zie ik voornamelijk, voor mij onleesbare tekens

er is geen specifieke mex. fendersite. ga er maar vanuit dat als er geen " american" voor staat op de fender site, dat het dan een mexicaanse is, de reissues komen uit japan

Ik dacht dat de "niet USA" reissues (de Classic series dus) die op www.fender.com staan echt wel Mexicaanse reissues zijn hoor. Er staan als ik me niet vergis enkele japanse modellen op (de Cyclone is japans dacht ik), maar over het algemeen worden er in de USA geen japanse modellen verkocht (enkele uitzonderingen niet te na gelaten), de Japanse jazzmasters of japanse Jaguar staan voor zover ik weet niet op die site.
Heeft te maken met copyright: Fender Japan is geen echt eigendom van Fender USA, maar hebben een licentie om Fender te maken ofzo. Fender Mexico is wel eigendom van Fender, dus om concurrentie met zichzelf te voorkomen mogen er geen Japanse Fenders in de USA verkocht worden als er niet al een gelijkaardige Mexicaanse gitaar voorhanden is.
Ik kan me vergissen hoor, het is ook zo'n kluwen, maar dat is wat me altijd verteld is.

dejohan
16 september 2005, 17:55
komt 'ie:
Artist series USA, Japan, Mexico
American special series USA
American vintage series USA
American deluxe series USA
American series USA
Highway1 series USA
Classic series Mexico
Deluxe series Mexico
Special edition series Japan, Korea
Standard series Mexico

He, dit is een ngoed overzichtje!

nopster
16 september 2005, 18:11
bedankt voor de reacties

ik keek net even op die ibishima (ofzoiets) en als ik dan die prijzen omreken naar euro zijn die gitaren daar niet duur
maar hier in nederland wel weer, heeft dat gewoon te maken met de invoerrechten die de japanners moeten betalen als ze de gitaren exporteren?

Idd, vadertje staat...

Zelf heb ik mijn Japanner gekocht bij deze ebay-winkel:

http://search.benl.ebay.be/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZbluzeyQ5fguitars

Het is een '62 reissue (3-tone) met texas specials. Met verzending 550 euro. Hij heeft meestal wel enkele modellen te koop (waardoor de prijzen nooit heel hoog gaan) en mss zoekt hij wel het model dat jij wil?

Deze Engelsman verkoopt ook Japanners:

http://www.fareastguitars.co.uk/

Je kunt vragen naar bepaalde types, maar zowiezo zijn ze duurder bij hem dan dat je rechtstreeks in Japan koopt.

Vergeet niet dat de prijzen in dollars en ponden zijn. :)

d'oh
17 september 2005, 19:45
he bedankt nopster, tof dat je die links hebt geplaatst

ik ga direct even kijken :lol:

nopster
17 september 2005, 23:21
he bedankt nopster, tof dat je die links hebt geplaatst

ik ga direct even kijken :lol:

Graag gedaan. Laat maar iets weten dan. :)