PDA

View Full Version : PU - Boost project



Swan
16 september 2005, 13:00
guten tag :cool:

Swan
16 september 2005, 13:01
ik heb nog een oude squier liggen en n oude Jackson hum...
nu ben ik van plan om zelf n slagplaat te maken van n mooi stuk hout (heb de body van de squier al kaalgeschuurt) en daar alleen die hum in te zetten...
t lijkt me interessant om er n boostcircuitje aan toe te voegen aangezien de hum niet alteveel output heeft, maar helaas heb ik weinig verstand van electronica..
t lijkt me dat ik onder de slagplaat genoeg plek heb om zo'n printplaatje en n 9V batterij kwijt te kunnen aangezien er nu 3 SCs inzitten...

opzet zou worden;

-hum
-volumepot
-boostpot
-boostcircuit

wie kan mij hierin adviseren en vertellen waar ik zo'n boost vandaan haal? solderen is geen probleem...

(ik weet dat t geen geweldige gitaar wordt maar gaat grotendeels ook om t klussen en expirimenteren)

Jeanken
16 september 2005, 13:26
Kijk eens op www.generalguitargadgets.com bij projects, daar staan verschillende boosters die je eventueel ook in je gitaar kan inbouwen. Tis een heel handige site vind ik omdat je zowel schema's als layouts hebt, zelfs een lijstje met benodigdheden en eventueel kan je het printplaatje daar nog kopen ook als je ze zelf niet kan etsen.

Swan
16 september 2005, 13:40
tnx! erg handig :)

die Stratoblaster Booster zou n goeie zijn? wat is de simpelste om mee te beginnen?

mayniac
16 september 2005, 13:46
wat is de simpelste om mee te beginnen?

http://www.till.com/articles/GuitarPreamp/

Swan
18 september 2005, 16:41
tnx daar kan ikwat mee :)