PDA

View Full Version : airbrush



moos
16 september 2005, 11:05
Hallo,
mijn eigen bouwproject is nu zover dat ik aan het aflakken moet gaan denken.
Ik wil een dekkende lak, wat vlgs. mij het beste gaat met een verfspuit. Die heb ik niet, maar wel een airbrush. Is dit ook bruikbaar? :???:

fred dons
16 september 2005, 12:11
ja hoor dat kan, je zult alleen wel merken dat je snel stofdeeltjes in je lak krijgt (geen idee waar dat aan ligt helaas gebeurt het wel)

Arjo
16 september 2005, 12:31
uhh, wat is precies het verschil tussen airbrush en een verfspuit :oops:
Heb namelijk het advies gekregen om een airbrush te kopen, maar is dat dan wel slim? :???:

fred dons
16 september 2005, 13:24
een airbrush heeft een veel kleinere spuitopening (nozzle) dan een spuitpistool en ook het verfreservoir is kleiner
daarnaast zul je voor een spuitpistool over het algemeen een compressor met een grotere luchtinhoud nodig hebben.

details doe je met de airbush, aflakken met een spuitpistool

Arjo
16 september 2005, 13:58
duidelijk, thx fred :D

ik wil dekkend spuiten, kan dan dus beter een redelijke compressor met een verspuit kopen (airbrush tekening doet iemand voor mij :-D )
kan je gewoon een compressor van de bouwmarkt gebruiken?

fred dons
16 september 2005, 14:57
als je maar 1 keer gaat spuiten zijn spuitbussen een stuk makkelijker en goedkoper
maar als je perse toch met een pistool wilt werken, er zijn ook electrische spuitpistolen te koop waar je geen separate compressor voor nodig hebt

en ik ik geloof dat je iets anders bedoelt dan je zeg :wink: , dekkend lakken is een solid kleur lakken, dat zou betekenen dat als je een airbrush op je body hebt en daar met een dekkende kleur over heen gaat je niets meer van de airbrush ziet

en ja je kunt ook een compressor van de bouwmarkt nemen
succes

Dirk W
16 september 2005, 15:18
en bursts? (zoals sunburst) waar moet dat mee?

Arjo
16 september 2005, 15:50
ik bedoel dat ik hem rood wil spuiten en iemand anders zet er dan een mooie airbrush grafic op alla jaren 60 :dance:
moet nog wel kijken hoe we dat gaan doen :razz:
ik heb zowieso 2 gitaren die ik nu wil spuiten (een oude en een zelfbouw) en wil meer gaan bouwen :-D dus vind het de investering wel waard

fred dons
16 september 2005, 16:12
sunburst vind ik het gemakkelijkst met een airbrush omdat ik dan beter de verhouding lucht/verf kan mengen maar bedrijven als gibson en prs doen het met een verfpistool
als je een hele fijne burst wilt doen dan zul je met een spuitpistool voornamelijk naast de gitaar moeten spuitenn omdat de verfstraal zo groot is

Berik
16 september 2005, 18:21
Kun je ook eens foto's laten zien?
Ben benieuwd hoe die utiziet!

Arjo
20 september 2005, 15:48
Als je die grafic bedoelt. Ik post zodra ik iets heb (kan nog wel ff duren hoor :( )