PDA

View Full Version : Nieuwe pickups in Dean Evo X ?



SDMF_Lispel
16 september 2005, 09:00
hallo,

Ik heb dus een Dean Evo X en ik ben er dus over aan het denken om er nieuwe pickups er in te zetten. Wat ik me afvroeg , welke pickups klinken nu goed in een Basswood body ? Op het Black Label Society forum heb ik het ook gevraagd , maar daar geilt iedereen zo erg op EMG's op dat Zakk ze gebruikt. Dat ik het hier ook maar even vraag. Iedereen heeft het daar dus over EMG 81' en 85's . Zelf heb ik eerder de neiging om er Seymour duncans in te zetten.
Ik speel dus vooral Metal/Rock/Bluesy , welke zouden jullie me aanraden ?


en sorry ik snap dat dit vast heel vaak gevraagd word maar ik werd nog niet veel wijzer van de andere topic's

Dus wat raden jullie aan ? EMG of SD , of heel wat anders ? ik sta voor vanalles open , zolang de pickups maar een hoge output en goeie tone hebben. Wat gaat dit trouwens ongeveer kosten ?

alvast bedankt :D

Edit: foto's van mn Dean
http://i7.photobucket.com/albums/y253/SDMF-PalJas/DSC00051.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y253/SDMF-PalJas/DSC00052.jpg

jules
16 september 2005, 09:16
tja blijft moeilijk. ik zelf vind een setje paff pro's altijd goed en overal inzetbaar. maar heb ook eens op een seymour duncan jv's gespeeld en daar krijg je ook een harde plasser van hoor :razz:

Johannes
16 september 2005, 09:24
Ik heb helaas net een setje oude Gibson Dirty Fingers verkocht, die zouden het ook wel doen in die gitaar. Ik heb geen idee hoe Dimarzio superdistortions klinken een basswood gitaar, maar in mahonie klinken ze te gek.

SDMF_Lispel
16 september 2005, 09:37
Daar ben ik juist even op uit, mensen die , die pickups in een basswood body hebben

Ik heb ook wel eens gehoord van Dimebuckers , hoe klinken die ?

gerrekat
16 september 2005, 09:43
DiMarzio's dara speelt Zakk Wylde ook op trouwens ze zitten zowel in zijn DEAN Razorback als in zijn GMW RR polka dot

SDMF_Lispel
16 september 2005, 09:54
op de DiMarzio site=> pickup finder kom ik bij neck uit op een Paf Pro of een Paf Joe

en bij Bridge op een Super Distortion of Evo2

wat zou de beste combinatie zijn ?

RedBuell
17 september 2005, 00:56
Ik zit met hetzelfde "probleem" ik heb een Oude Ibanez RG770 met een basswood body. Hier op het forum lees ik dat EMG's in een basswood body niet de beste combi is. IK heb Vox humana gebeld en de brug in monnikendam en beide vertelde mij dat EMG's wel degelijk goed zouden klinken. DiMarzio X2n zou een hele sterke magneet zijn/hebben (whatever) zodat je snaren er bijna aan plakken. Voor de prijs zou het niet echt veel uitmaken of ik EMG's of DiMarzio's zou nemen. Persoonlijk vind ik EMG's wel veel mooier/strakker. Het is alleen zo klote dat je niet echt kan uitproberen wat goed klinkt.

SDMF_Lispel
19 september 2005, 15:19
Bump :cool:

Orpheo
19 september 2005, 15:30
ik dacht dat de tonezone en air norton een goeie was in een basswood gitaar.

en een inkoppertje voor basswood: Evolutions. die zijn echt top, in haast iedere gitaar.

de x2n in een basswood zou ik niet zo snel doen, de superdistortion ook niet. die krijgen vind ik veel karakter door het bodyhout, en basswood mist imo veel karakter.

dus ik zou voor evo's gaan. emg's in basswood, moah, als het de 89 is in brug en hals, waarom niet? de 81 is idd heel schel, maar de 89 valt heel erg mee vind ik. in mn aankomende LP ga ik ook de 89 zetten (twee keer).

AART
19 september 2005, 18:26
ik heb een basswood rg 750 gehad en er zat een PAF pro in de brug bij dat ding, en dat rockte zeer zwaar.

heb nu een rgt 3020 met een emg 85 in de brug wat ik nog vetter vind.