PDA

View Full Version : ibanez all tube amp voor 179 euro ?



Dude
15 september 2005, 19:06
was vandaag bij feedback waar ze een hele nieuwe pallet vol kleine ibanez doosjes stonden uit te laden.

Een paarse amp, all tube, en de naam was iets met BEE (als in bij, zo'n geelzwart ding met vleugels)

Verbaasde me over de prijs en het formaat, volgens mij zijn dr in dat formaat en gewicht en prijsklasse helemaal geen all tube amps.

Dr stonden een hoop "recording" leuzen op dus ik neem aan dat het een ampje is speaciaal voor in de studio ofzo maar het zag dr op het doosje zeer gelikt uit. ook in de winkel zeker wel, heb hem niet kunnen proberen maar kan dr ook niks over vinden op internet :-(


iemand ???

Jeroenvanhulsteijn
15 september 2005, 20:14
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/series_frame/frame_valbee.html

De Valbee. Meer kan ik niet zeggen. Mijn japans is niet zo goed.

AART
15 september 2005, 21:45
vaag
ken ik niet, lijkt me vet.

Nrrrk
15 september 2005, 21:51
cool?

Acajou
15 september 2005, 21:56
Kijk hier

http://www.thinkmusic.co.uk/product.asp?numPageStartPosition=1&strPageHistory=cat&strKeywords=&strSearchCriteria=&PT_ID=166&P_ID=4812&btnProduct=More+details

Acajou
15 september 2005, 21:59
Trouwens wat ik niet snap, waarom komen niet meer fabrikanten hier mee.
Volgens mij is er toch behoorlijk wat vraag naar en zeker voor die prijs.

Lenweë Míriel
15 september 2005, 22:06
ziet er interresant uit.

Negative K3 fan
15 september 2005, 22:44
ik ben benieuwd naar meer specs want op zich is het principe natuurlijk heel interessant, maar voor 180 euro kan daar natuurlijk geen geweldige speaker en OT inzitten, maar toch...

Dude
15 september 2005, 23:33
Ibanez Valbee, Blue, New
High Gain Valve Practice Amp, Active 3 Band EQ, Boost Switch, 6L6GC Vacuum Tube


meer kan ik dr nog niet van vinden, ga dit weekend even bij feedback kijken om te proberen.

Ben erg benieuwd of die ook een speaker output heeft... hoe zou dat klinken over een 4x12 8-)

Negative K3 fan
15 september 2005, 23:52
1 6l6GC en dan maar 5 watt??? zie ik iets over het hoofd?

Dude
16 september 2005, 00:21
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/pdf/ValBee_block_diagram.pdf


kan je hier mee mee lennart ?

2 preampbuisjes en 1 poweramp buis dus...

ziet dr vrij simpel uit... ben erg benieuwd en heb een serieuze GAS aanval haha

Dude
16 september 2005, 00:58
meer info

Valbee

High Gain Tube Amplifier

The 12AX7, the 6L6GC vacuum tube each one is used for the pre- / power amplifier section the high gain tube guitar amplifier - which VBG. The class A circuit was adopted, vacuum tube uniqueness it was fat and the worm clean sound and high gain distortion sound was actualized.


The basics

Due to the real * tube circuit the real high gain * sound

Also without saying, the 12AX7 which you can know, the 6L6GC vacuum tube each one the tube which are adopted for the pre- / power * amplifier section & the guitar & the amplifier which.

Tube sound of force that way monitoring & recording

It outputs the tube sound of the force which passes the power tube from the head phone &REC out terminal.

The active 3 band equalizers which produce colorful distortion -

To texture good clean sound the free sound make-up is possible from high gain sound.

Les Paul
16 september 2005, 03:18
Trouwens wat ik niet snap, waarom komen niet meer fabrikanten hier mee.
Volgens mij is er toch behoorlijk wat vraag naar en zeker voor die prijs.

Epiphone heeft de Valve Junior: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=254&CollectionID=13
Kost 139 euro bij Nederland Muziek. De Valve Special komt op 269 euro en heeft zelfs wat digitale effecten aan boord.
Ik moet ze binnenkort toch eens uitproberen.

Jax
16 september 2005, 07:05
Het zal wel ok zijn, maar toch vertrouw ik nooit versterkers waarbij er nadrukkelijk moet worden gezegd dat het "real tube circuit" heeft voor "the real high gain * sound!" Ik ben hier al te vaak ingetrapt bij van die half solidstate/ half tube versterkers, of van die peavey tube technology dingen.

Dit lijkt echter wel volledig buizen te zijn. :)

skabouter
16 september 2005, 08:55
ziet er wel heel tof uit !! http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/page/vbg.html

die gaan we maar es testen, en 180 euro kan je je geen buil aan vallen. zou wel relaxt zijn voor recording, ik ben benieuwd:)

Acajou
16 september 2005, 09:05
Trouwens wat ik niet snap, waarom komen niet meer fabrikanten hier mee.
Volgens mij is er toch behoorlijk wat vraag naar en zeker voor die prijs.

Epiphone heeft de Valve Junior: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=254&CollectionID=13
Kost 139 euro bij Nederland Muziek. De Valve Special komt op 269 euro en heeft zelfs wat digitale effecten aan boord.
Ik moet ze binnenkort toch eens uitproberen.Die junior kan alleen maar aan en uit en die special kost 100 euro meer. dus niet het zelfde.

Negative K3 fan
16 september 2005, 10:17
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/pdf/ValBee_block_diagram.pdf


kan je hier mee mee lennart ?


jazeker, kijk eens naar het woord distortion, daar boven staan twee back to back diodes. DWZ. solid state oversturing, de oversturing komt niet uit de buizen, maar uit diodes! jammer, maar helaas, volgende versterker!

Acajou
16 september 2005, 10:26
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/pdf/ValBee_block_diagram.pdf


kan je hier mee mee lennart ?


jazeker, kijk eens naar het woord distortion, daar boven staan twee back to back diodes. DWZ. solid state oversturing, de oversturing komt niet uit de buizen, maar uit diodes! jammer, maar helaas, volgende versterker!

Ik heb er geen donder verstand van maar zoals ik het plaatje zie is dat alleen bij boost on (klopt dat). Mag ik er dan vanuit gaan dat als ik mijn 19 inch buizen preamp in de effect send return of rechtstreeks op de input zet, zonder de boost on, dat hij wel volledig buizen is ?

Jeroenvanhulsteijn
16 september 2005, 10:39
Heel veel pedaaltjes werken toch met diodes voor een mooie afgeronde distortion? Waarom zou dit in een versterker niet mooi kunnen werken?

En anders haal je dat solid state circuit er toch gewoon uit :D
Booster ervoor en gillen maar. Hoewel...zo te zien gaat het ook nog door een opamp versterking.

Die Epiphone is erg leuk om te zien trouwens.

Negative K3 fan
16 september 2005, 10:43
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/pdf/ValBee_block_diagram.pdf


kan je hier mee mee lennart ?


jazeker, kijk eens naar het woord distortion, daar boven staan twee back to back diodes. DWZ. solid state oversturing, de oversturing komt niet uit de buizen, maar uit diodes! jammer, maar helaas, volgende versterker!

Ik heb er geen donder verstand van maar zoals ik het plaatje zie is dat alleen bij boost on (klopt dat). Mag ik er dan vanuit gaan dat als ik mijn 19 inch buizen preamp in de effect send return of rechtstreeks op de input zet, zonder de boost on, dat hij wel volledig buizen is ?

ik geloof het niet, want er staan ook 2 dingetjes bij gain, dat zijn transistors/opamps/mosfets whatever geloof ik. maar zoals ik het hier zie heb je wel een buizen eindtrap en dat is al best veel waard al snap ik niet waarom hij maar 5 watt is...

Negative K3 fan
16 september 2005, 10:43
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/pdf/ValBee_block_diagram.pdf


kan je hier mee mee lennart ?


jazeker, kijk eens naar het woord distortion, daar boven staan twee back to back diodes. DWZ. solid state oversturing, de oversturing komt niet uit de buizen, maar uit diodes! jammer, maar helaas, volgende versterker!

Ik heb er geen donder verstand van maar zoals ik het plaatje zie is dat alleen bij boost on (klopt dat). Mag ik er dan vanuit gaan dat als ik mijn 19 inch buizen preamp in de effect send return of rechtstreeks op de input zet, zonder de boost on, dat hij wel volledig buizen is ?

ik geloof het niet, want er staan ook 2 dingetjes bij gain, dat zijn transistors/opamps/mosfets whatever geloof ik. maar zoals ik het hier zie heb je wel een buizen eindtrap en dat is al best veel waard al snap ik niet waarom hij maar 5 watt is...

AART
16 september 2005, 19:42
voor een leuke poweramp is ie nog steeds goedkoop.
Ik zoek nog een poweramp voor eemn stereo setup(handig bij opnames).

Les Paul
16 september 2005, 22:07
Vandaag de Epiphone Valve Junior getest. Ik heb hem meteen maar meegenomen. Een erg leuke versterker, met een heerlijk geluid. Lekker voor Blues. Met een humbucker begint hij al vrij snel te oversturen. Met een overdrive ervoor was het een heerlijke rocksound.

Jeroenvanhulsteijn
16 september 2005, 22:54
is NederlandMuziek de enige die ze heeft?

Dude
17 september 2005, 10:54
Vandaag de Epiphone Valve Junior getest. Ik heb hem meteen maar meegenomen. Een erg leuke versterker, met een heerlijk geluid. Lekker voor Blues. Met een humbucker begint hij al vrij snel te oversturen. Met een overdrive ervoor was het een heerlijke rocksound.

geef eens wat revieuws ???

ben erg benieuwd, zeker hoe die in combinatie met effectjes klinkt

heeft die nog een speaker uitgang ??

gr, bart

Les Paul
17 september 2005, 11:12
Ik heb de Valve Jr inmiddels thuis getest met verschillende gitaren. Mijn PRS CE klinkt echt geweldig met de Valve Jr. Als pedaaltjes heb ik een Fulltone OCD, een MXR Zakk Wylde en een Barber LTD al geprobeerd. Eigenlijk klinkt alles heel lekker. De Valve Jr haalt echt het karakter van je gitaar en overdrive naar boven.
Bij Nederland Muziek heb ik ook getest met een Lite Ash Tele, een Vintage 62 Strat, een Squier Strat en een Faded Les Paul. De versterker bleef gewoon verbazen. Mooi clean op lagere volumes en een lekkere bluesy crunch als het volume omhoog gaat. Natuurlijk heb je wat sneller vervorming bij de humbuckers van de Les Paul.
Wat mij eigenlijk het meeste opvalt is het volle geluid wat de 8"speaker heeft.

Er zit een losse speakeruitgang op. Als je die gebruikt heb je de interne speaker niet meer tot je beschikking. We hebben een Marshall 1960 met V30's aangesloten. Een geweldige ervaring. Lekkere oversturing op redelijk volume, maar met een enorme dynamiek.

5 watt is ruim voldoende voor thuis. Boven een drummer uitkomen zal niet lukken, daar is het volume te laag voor. Ik wil hem met name als recording amp gaan gebruiken. Zodra ik daar wat ervaring mee opgedaan heb zal ik daar wat meer over vertellen.

Foto's op http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=254&CollectionID=13

Mitch
17 september 2005, 16:21
Echt in een interessante ontwikkeling, die kleine single ended bakkies ! Afgezien van Zinky en Cornford was er qua moderne amps op dat gebied niet veel te krijgen. Cool !

Les Paul
17 september 2005, 18:15
Echt in een interessante ontwikkeling, die kleine single ended bakkies ! Afgezien van Zinky en Cornford was er qua moderne amps op dat gebied niet veel te krijgen. Cool !

Ben ik helemaal met je eens. Nu is het voor beginners ook mogelijk om als eerste versterker gewoon een prima sound te hebben.
Misschien koop ik er nog 1, kan ik in ze in stereo gebruiken :-D

Anders_Destium
17 september 2005, 19:32
Wat zijn de ervaringen verder met bijvoorbeeld Cornford?

Ik wil eigenlijk wel een blue velvet Zinky, geniaal om te zien:

http://www.8thstreet.com/images/zinky.blu.vlvt.jpg

Dude
17 september 2005, 19:47
List Price Combo $1260.00

vind hem iig erg duur...

Bins
18 september 2005, 16:51
Damn, ik moet zeggen dat ik best benieuwd ben naar dat ding.. Ziet er veelbelovend uit iig. Begin mn cube 15 een beetje zat te worden onderhand.

Daniël_san
18 september 2005, 17:24
List Price Combo $1260.00

vind hem iig erg duur...

+1! Als ie harder zou gaan zou ik er pas zo'n bedrag voor neertellen :oops:

Satriani
23 september 2005, 00:18
Iemand die ibanez al getest?

svokke
23 september 2005, 12:58
Het verwonderd mij eigenlijk dat het zo lang geduurd heeft voor men met deze kleine single ended versterkertjes terug in massaproductie gaat. Al jaren zitten veel gitaristen te klagen dat lampenbakken te hard gaan. Ik gebruik al een hele tijd een zelfgebouwd versterkertje met ECL82 lamp. Goed voor zo`n 2W 8-)

BLOK182
23 september 2005, 19:30
Iemand die ibanez al getest?
Heb em getest!! Zonder boost kan je er een leuk clean uithalen, en dan zit er nog een aardig volume in. Ook makkelijk te cranken op deze manier. Wanneer je echter de boost induwt (voor highgain) hou je echter nog amper volume over. De kwaliteit van de scheur is voor 179 euro zeker niet verkeerd, maar het volume is helaas zo laag dat ik het niet bruikbaar vond, zelfs voor "huiskamervolume" stond ie praktisch helemaal open. Ook de basresponse wilde niet, op "hoog" volume met de bas voorbij 2 uur boomde het ding alle kanten op, en mid moest steevast op 12 uur wilde de sound niet teveel scoopen. Ik vond het concept erg leuk, clean issie goed, maar de scheur en vooral het volume vielen toch wat tegen. In dezelfde prijsklasse vond ik de Vox ADVT15 (of hoe heet dat ding, die digi-15watter) een stuk beter. Toch heb ik zelf woensdag een Roland Cube15 gekocht voor op mijn kamertje, afgepingeld tot 100 euro nieuw, wel geen effecten maar een aardig clean en een leuke scheur, èn een aardig volume voor thuis. Vond de Ibanez een geval van nèt niet en de Vox een topper. Cube = degelijkheid zonder te weinig frutsels. Ook een leuke cleane bak, de kleine Hiwatts!! Aanradertje, ook een flinke sound uit te halen. De scheur vond ik wel waardeloos, klonk echt cheap vergeleken met de concurrenten.

Bins
23 september 2005, 20:05
Wat zijn je settings op de cube dan Blok? ik vind metal stack, bass 6, mid 2, treb 0,5 het enige wat een beetje bruikbaar is.

BLOK182
23 september 2005, 20:50
Ik heb de EQ op, ehm, bas 2 uur, mid 10-11 uur en treble op 1-2 uur, gain op 3 uur voor scheur, en dan vind ik eigenlijk bijna alles wel redelijk bruikbaar. Overdrive klinkt dan bijvoorbeeld te gek icm mijn afri-can blik 8-)

nopster
23 september 2005, 22:38
Hoe doet die Vox het op gebied van blues-geluid? Mooie clean of direct met een randje?

Speeddemon
24 september 2005, 01:25
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/amp/pdf/ValBee_block_diagram.pdf


kan je hier mee mee lennart ?


jazeker, kijk eens naar het woord distortion, daar boven staan twee back to back diodes. DWZ. solid state oversturing, de oversturing komt niet uit de buizen, maar uit diodes! jammer, maar helaas, volgende versterker!
Volgens mij verkijk je je op welke klassieke 'buizenamps' hun extra oversturing halen.

En zet er een willekeurig niet-buizen-boost pedaal voor, en je 'pure buizenpad' is ook al 'compromised'...

SD-1/TS9 into JCM800 2203 anyone? :roll:

Fumi SG
24 september 2005, 09:26
@Lennart, kan die ene buis in het boostcircuit niet oversturen dan??