PDA

View Full Version : Cube 30 vs Cube 60



Ralph Nuis
15 september 2005, 16:14
Hallo,


Ik zit met een "probleem" ik heb een Cube 30 op het oog als oefen amp, ik vind hem fijn spelen, de simulaties bevallen me ook wel, alleen de Cube 60 vind ik ook wel een fijn ding, die toch net effe wat meer power heeft.

Qua functies is het verschil nihiel, maar de 60 kan wel weer op een 212 (of 412) worden aangesloten, wat wel fijn is als er een drummer bij is.

Maar wat ik me nu afvraag is, kan die Cube60 wel op een normaal volume voor thuis, zodat het toch een goed geluid is maar ik niet me buurman uit ze stoel laat beven ?
Of kan ik dan maar beter een Cube 30 nemen ? Ben alleen bang dat die eventuele jamsessies niet aan kan.

Alvast bedankt, Ralph

rocker_71
15 september 2005, 16:34
micro-cube? :-D :o :lol: :roll: :D :)

wytz
15 september 2005, 16:47
tis transistor, dat ding kan zo zacht als je zelf wilt....

Baker
15 september 2005, 17:17
Hallo,


Ik zit met een "probleem" ik heb een Cube 30 op het oog als oefen amp, ik vind hem fijn spelen, de simulaties bevallen me ook wel, alleen de Cube 60 vind ik ook wel een fijn ding, die toch net effe wat meer power heeft.

Qua functies is het verschil nihiel, maar de 60 kan wel weer op een 212 (of 412) worden aangesloten, wat wel fijn is als er een drummer bij is.

Maar wat ik me nu afvraag is, kan die Cube60 wel op een normaal volume voor thuis, zodat het toch een goed geluid is maar ik niet me buurman uit ze stoel laat beven ?
Of kan ik dan maar beter een Cube 30 nemen ? Ben alleen bang dat die eventuele jamsessies niet aan kan.

Alvast bedankt, Ralph

Ga voor de 60!
Het is een transistor... die hoeft niet zo hard om mooi te klinken!
Jaja, het heeft ook nog genoeg voordelen hoor een transistor amp, en dit is daar 1 van!

Ralph Nuis
15 september 2005, 17:43
Ah bedankt mensen. MBakker75, waarom zou ik dan volgens jou voor de 60 moeten gaan ? (ben niet eigenwijs ofzo, wil alleen je opbouwende kritiek graag horen :D )

Ronald
15 september 2005, 17:47
als je de filmpjes van roland mag geloven klinkt de 60 echt stukken beter kwalitatief dan de 30 dus nie alleen vermogen. en een paar extra functies dus idd


ik zou gewoon voor de 60 gaan hoor.

Wormaap
15 september 2005, 18:05
Gewoon voor de 60 gaan :) Bij buizenversterkers moet je inderdaad kijken dat je er een neemt met niet te veel vermogen, omdat je dan in je slaapkamer oorverdovend of op mindere kwaliteit zit te spelen. Met transistor-amps maakt dat helemaal niets uit. Als je die zacht zet klinkt't nog precies het zelfde als wanneer je ze opentrekt.
Dus gewoon de 60 zodat je lekker kan jammen :-D

Baker
15 september 2005, 20:57
Ah bedankt mensen. MBakker75, waarom zou ik dan volgens jou voor de 60 moeten gaan ? (ben niet eigenwijs ofzo, wil alleen je opbouwende kritiek graag horen :D )

je geeft het zelf al aan! :


alleen de Cube 60 vind ik ook wel een fijn ding, die toch net effe wat meer power heeft.

Qua functies is het verschil nihiel, maar de 60 kan wel weer op een 212 (of 412) worden aangesloten, wat wel fijn is als er een drummer bij is )

De enige reden waarom je twijfelt is dat je bang bent dat het ding te hard gaat thuis. Wel, daar hoef je zoals gezegd niet bang voor te zijn!


Zo goed? 8-)

Ralph Nuis
15 september 2005, 21:00
Ja zeker ! Bedankt iedereen die de moeite heeft genomen te reageren, ik stel het zeer op prijs.

Nou binnekort maar even naar de feedback dan op de 60 nog even te testen, maar aangezien ik de 30 al fijn vond zal dit ook wel goed komen. :D

Ralph Nuis
15 september 2005, 21:01
Edit: Dubbel

vester86
15 september 2005, 21:45
eerlijk gezegd vind ik de cube30 beter klinken dan de cube60, de cube 30 lijkt strakker te klinken (vreemd ik weet het)
MAar zowel de cube 30 en cube 60 kunnen zacht genoeg voor thuis, en beiden (maar zeker de 60) kunnen ook hard genoeg op een podium

Vampire
16 september 2005, 00:03
Let even goed op waar je die cube haalt dan, de prijzen lopen nogal sterk uiteen momenteel... de duurste die ik heb zien staan was 269,-, de goedkoopste was 200,- (voor de Cube60 allebei).

Ralph Nuis
16 september 2005, 07:36
Neem ana dat dat Cube 30 prijzen zijn ?! Want bij feedback kost die Cube 60 in de 300.... :???:

Vampire
16 september 2005, 10:34
Neem ana dat dat Cube 30 prijzen zijn ?! Want bij feedback kost die Cube 60 in de 300.... :???:

Ja, excuus. De Cube30.

Trouwens, nu ik die prijzen bekijk: Ik vind die Cube60 te duur voor wat hij waard is. De Cube30 is een leuke beginnersversterker, maar op den duur wil je wat anders, het betere werk. De Cube60 is 300 tot 370 euro, daar heb je een hele leuke gewone versterker voor (geen modeling).

In principe raad ik je dat dan aan, omdat modeling versterkers niet goed werken met effecten. En de effecten die erop zitten stellen weinig voor, plus dat je er maar eentje aan kan hebben staan.
En 60 Watt hoeft nog steeds niet genoeg te zijn voor in een band. Ik had de cube30 en dat is zeker weten te weinig, ik weet niet hoe dat met de 60 zit qua volume alleen.

Ralph Nuis
16 september 2005, 14:13
Voor die 300 á 370 euro kon ik geen leuke versterker vinden (was nog niet bij feedback geweest om daar te kijken), maar wat hebben ze dan rond die prijsklasse, met een redelijke clean (voor reggae/niet overstuurde blues) en een goed scheur kanaal (ouderwetse metal, overstuurde blues) ?

jorrit
16 september 2005, 16:37
hmz..

jorrit
16 september 2005, 16:37
grmble :evil:

jorrit
16 september 2005, 16:38
@ vampire, jah dan heb je een leuke gewone versterker en dan heb je nog geen fx dus dat komt er ook nog bij, ben je veel duurder uit.

je kunt trouwens je modulatie (chorus, phaser, flanger, tremelo) combineren met delay of galm... lijkt me genoeg. een chorus en een phaser tegelijk is niet nodig lijkt mij zo.


k zou de 60 nemen, die heeft een 12" speaker ipv. de 10" speaker die de 30 heeft. ik heb zelf de 30 voor thuis maar als je tegen een drummer op moet klinkt die bak slecht door het hoge volume.

Vampire
16 september 2005, 19:35
Die effecten zijn leuk in het begin, maar je wordt ze snel zat, doordat ze niet lekker zijn in te stellen. En al die models die je kunt gebruiken is leuk en aardig, maar meer dan 2 zul je er niet gebruiken naast je clean kanaal. Het is een goede versterker om mee te beginnen, ik ben heel blij dat ik hem heb gehad, maar ik zou hem niet kopen als je naar een goede amp op zoek bent.

Er zijn genoeg versterkers die je voor rond de 350,- kunt krijgen hoor. Een hele reeks van Marshalls, Randalls, Line 6 etc. Als je tweedehands gaat kijken, kun je helemaal veel krijgen.

Ik wilde van een cube30 upgraden, zodat ik ook lekker kon jammen met vrienden en wilde toen eerst ook voor de Cube60 gaan, maar uiteindelijk heb ik een Randall gekocht en ik heb nog geen moment spijt gehad!

JeStO
16 september 2005, 19:49
Ik ben het met vampire eens, je kunt dan beter gaan voor de amp die vampire heeft ( ik heb ook een cube 30 en ben van plan dezelfde randall als hem te kopen) als je budget rond de 370/400 euro ligt zou ik ook vor iets als die randall ofzo gaan. deze heeft een goede scheur, 75 watt, zeker een lekkere clean en er zit reverb op. met dat budget kun je veel beter krijgen dan een cube. ze zijn best fijn alleen gebruik je na een tijdje hooguit je reverb. en bovendien klinken je effecten ook nog eens niet gewelig.

zie maar wat je met deze info doet,

JeStO

JeStO
16 september 2005, 19:50
Ik ben het met vampire eens, je kunt dan beter gaan voor de amp die vampire heeft ( ik heb ook een cube 30 en ben van plan dezelfde randall als hem te kopen) als je budget rond de 370/400 euro ligt zou ik ook vor iets als die randall ofzo gaan. deze heeft een goede scheur, 75 watt, zeker een lekkere clean en er zit reverb op. met dat budget kun je veel beter krijgen dan een cube. ze zijn best fijn alleen gebruik je na een tijdje hooguit je reverb. en bovendien klinken je effecten ook nog eens niet gewelig.

zie maar wat je met deze info doet,

JeStO

Ronald
17 september 2005, 14:34
http://www.rolandus.com/products/multimedia_demos/index.asp hier kan je filmpje downloaden van cube 60, vooral het 2e filmpje klinkt behoorlijk indrukwekkend, maar ja tis sowieso al uit versterkt, en die filmpjes klinken altijd beter, want ze moeten aan de hand van die dingen hun product aanprijzen tenslotte


en een randall is natuurlijk altijd mooi :)

bij da 2e filmpje van de cube 60 met Johnny demarco, wat is da laatste stukje wat ie speelt op die gele gitaar aant einde van het filmpje, da komt me namelijk heel bekend voor

Vampire
17 september 2005, 14:55
http://www.rolandus.com/products/multimedia_demos/index.asp hier kan je filmpje downloaden van cube 60, vooral het 2e filmpje klinkt behoorlijk indrukwekkend, maar ja tis sowieso al uit versterkt, en die filmpjes klinken altijd beter, want ze moeten aan de hand van die dingen hun product aanprijzen tenslotte


en een randall is natuurlijk altijd mooi :)

bij da 2e filmpje van de cube 60 met Johnny demarco, wat is da laatste stukje wat ie speelt op die gele gitaar aant einde van het filmpje, da komt me namelijk heel bekend voor

Meh, ik heb hem net bekeken en ookal had ik dan een cube30, ik kan je wel vertellen dat hij niet zo klinkt... Die gast heeft voor ieder channel een andere gitaar, dus dan klinkt het al snel cooler, als je maar 1 gitaar hebt (zoals ik had) klinkt de rock misschien wel vet, maar het accoustic channel klinkt dan echt niet zo mooi als daar, omdat hij met een (?) Ibanez Artcore oid speelt.
Plus dat die gast echt een enorm goed gitarist is, wat al snel misleidend is...
Dat allerlaatste shred solotje is trouwens wel ultiem vet, puike shit :wink:

Ralph Nuis
17 september 2005, 15:03
Ik zal die 60 binnekort eens uitproberen. Ik beschik zelf over 2 gitaren, een Dean Vendetta 1.0 en een London City Spitfire II, qua geluid dus redelijk gevarieerd.

Nu zie ik veel Randall voor bijkomen, welk model is dan redelijk voor mij budget ?
Maar even een lijstje maken dan en alles even testen.

Dusver nog steeds bedankt iedereen. :)

BlackSun
17 september 2005, 15:19
De randall Rg75 combo is wel wat voor jou.

Ik heb toevallig laats ff snel iets opgenomen voor iemand om indruk te geven van de randall sound, die toch vrij uitgebreid kan zijn.

http://media.putfile.com/Randall13

sampletje Randall RH100 ( = Head versie van de rg75). Gitaar is vals, mijn spel hierbij is zwaar brak, geluidskwaliteit is kut (cheap microfoontje), maar zo kan je een idee van de sound krijgen.

Ronald
17 september 2005, 15:37
http://www.rolandus.com/products/multimedia_demos/index.asp hier kan je filmpje downloaden van cube 60, vooral het 2e filmpje klinkt behoorlijk indrukwekkend, maar ja tis sowieso al uit versterkt, en die filmpjes klinken altijd beter, want ze moeten aan de hand van die dingen hun product aanprijzen tenslotte


en een randall is natuurlijk altijd mooi :)

bij da 2e filmpje van de cube 60 met Johnny demarco, wat is da laatste stukje wat ie speelt op die gele gitaar aant einde van het filmpje, da komt me namelijk heel bekend voor

Meh, ik heb hem net bekeken en ookal had ik dan een cube30, ik kan je wel vertellen dat hij niet zo klinkt... Die gast heeft voor ieder channel een andere gitaar, dus dan klinkt het al snel cooler, als je maar 1 gitaar hebt (zoals ik had) klinkt de rock misschien wel vet, maar het accoustic channel klinkt dan echt niet zo mooi als daar, omdat hij met een (?) Ibanez Artcore oid speelt.
Plus dat die gast echt een enorm goed gitarist is, wat al snel misleidend is...
Dat allerlaatste shred solotje is trouwens wel ultiem vet, puike shit :wink:

da dacht ik dus ook, da akoustiche model klinkt echt nie normaal goed. een vriendin van mij heeft een cube 30 dus ik weet wel hoe zo'n ding klinkt en das toch heel anders als op da filmpje.

ik vind op de cube 30 alleen het rectifier model goed klinken. en de clean is ook zeker nie onaardig, maar de rest vind ik echt bagger. de effecten zijn zeker nie onaardig maar ook nie echt om naar huis te schrijven. erg goede beginners amp.

ik denk da da filmpje idd gewoon erg misleidend is

Vampire
18 september 2005, 18:57
http://www.rolandus.com/products/multimedia_demos/index.asp hier kan je filmpje downloaden van cube 60, vooral het 2e filmpje klinkt behoorlijk indrukwekkend, maar ja tis sowieso al uit versterkt, en die filmpjes klinken altijd beter, want ze moeten aan de hand van die dingen hun product aanprijzen tenslotte


en een randall is natuurlijk altijd mooi :)

bij da 2e filmpje van de cube 60 met Johnny demarco, wat is da laatste stukje wat ie speelt op die gele gitaar aant einde van het filmpje, da komt me namelijk heel bekend voor

Meh, ik heb hem net bekeken en ookal had ik dan een cube30, ik kan je wel vertellen dat hij niet zo klinkt... Die gast heeft voor ieder channel een andere gitaar, dus dan klinkt het al snel cooler, als je maar 1 gitaar hebt (zoals ik had) klinkt de rock misschien wel vet, maar het accoustic channel klinkt dan echt niet zo mooi als daar, omdat hij met een (?) Ibanez Artcore oid speelt.
Plus dat die gast echt een enorm goed gitarist is, wat al snel misleidend is...
Dat allerlaatste shred solotje is trouwens wel ultiem vet, puike shit :wink:

da dacht ik dus ook, da akoustiche model klinkt echt nie normaal goed. een vriendin van mij heeft een cube 30 dus ik weet wel hoe zo'n ding klinkt en das toch heel anders als op da filmpje.

ik vind op de cube 30 alleen het rectifier model goed klinken. en de clean is ook zeker nie onaardig, maar de rest vind ik echt bagger. de effecten zijn zeker nie onaardig maar ook nie echt om naar huis te schrijven. erg goede beginners amp.

ik denk da da filmpje idd gewoon erg misleidend is

Ik ben het 100% met je eens. Clean en R-fier zijn cool, effecten zijn geinig en verder gebruik je weinig. En toch is hij door de uitstraling en diversiteit erg leuk om mee te beginnen.