PDA

View Full Version : 3 videoclipjes : Robbert v.d. Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
15 september 2005, 15:48
Hey jongens,

Ik heb met m'n webcam wat clipjes opgenomen voor m'n website.

Hier alvast wat korte voorbeeldjes:

Impro: http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=2WP0DX9MGF2P60PTSKBHTN4BW6

Neo-Impro: http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=1V9DDUVVEEUM33K7X6EBLCPLUE

Violin-solo: http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=37R6A0G75I21Q1RPKHWE90GQVV

Grtz,


Robbert

Roy K.
15 september 2005, 16:04
Coole filmpjes!! 8-)

Dat idee van die violin - solo, komt dat bij Bellas vandaan? Geluid lijkt wel redelijk veel op die brute violin-solo van hem! Die ROM's die je met die contest won, zijn die nog interesant?

Succes met je website!! 8-) Laat weten wanneer ie af is!! :P




Ps. Kijk wel uit dat je niet te veel van Bellas na gaat doen, violin-solo, die neo-impro doe je over een Bellas-backing...straks wordt je een Bellas-clone genoemd!! :razz: :razz: :razz:

Robbert v.d. Hanenberg
15 september 2005, 16:17
Thanks!

Nee, komt niet van Bellas.

Ook geen moeilijke techniek maar het blijft 'n leuk effect!

Ja, op zich te gekke cd-roms!

Roy K.
15 september 2005, 16:25
Ok cool! 8-)

Hoe staat trouwens het met je cd? Release je die gelijktijdig met je website?

Robbert v.d. Hanenberg
15 september 2005, 16:36
Begin februari. Ik heb de laatste maand niet in de studio gezeten omdat ik afg. maand 22 optr. had. Gaat nergens meer over. Ben nu eindelijk 'n paar dgn vrij en begin eind sept. weer.

Website had allang klaar moeten zijn! :D

Maiden Michiel
15 september 2005, 16:41
Met welke bands speel je dan?
Ook wel eens in Twente?

Robbert v.d. Hanenberg
15 september 2005, 16:49
Coverband. We spelen zo'n 135 tot 140 keer per jaar...mijn hoofdinkomsten zeg maar.

Commerciele band maar wel te gekke muzikanten.

Twente? Speel eigenlijk overal...Bill's bar in Markelo, ken je dat?

Tymon
15 september 2005, 17:09
Hoe doe je die viool sound?

Robbert v.d. Hanenberg
15 september 2005, 17:20
Door aan te zwellen met je volume-knop. Het netste effect krijg je door ook aan te slaan met je plectrum en meteen na de aanslag de volume-knop met je pink open te draaien.

Tymon
15 september 2005, 18:00
Dus toch... dan doe je dat verdomd netjes...

Luc-O
15 september 2005, 18:17
Door aan te zwellen met je volume-knop. Het netste effect krijg je door ook aan te slaan met je plectrum en meteen na de aanslag de volume-knop met je pink open te draaien.

...en met een delaytje toch..?? Doet me weer denken aan die instructievid van Yngwie, waar hij iets soortgelijks speelt. 'Echo' heet dat geloof ik.

Over de filmpjes: ik heb ze spectaculairder van je gezien, en in het eerste filmpje wringt het op 0:29 nogal. Die Neo was hier al eens voorbijgekomen dacht ik. Maar ben bnieuwd naar je site!

Robbert v.d. Hanenberg
15 september 2005, 18:39
He Luc,

Met delay ja!

Vind 't wel lekker dat ie daar wat wringt! :D Chromatisch lickje. Jam duurt eigenlijk iets van 2.5 minuut.

Clipjes hoeven voor mij niet specifiek spectaculair te zijn of zo. Gewoon wat geimproviseer zeg maar...maar net hoe 't uitpakt.

Lacrimosa
15 september 2005, 18:40
jow vet man, die viool is erg vet!!
Doet me idd denken aan die Malmsteen instr. vid!
Erg vet!

MusicManMaestro
15 september 2005, 22:06
Gaaf hoor :cool: , al doet mij die "vioolsound" weer aan EvH denken met het nummer " Cathedral " uit '82 .

Negative K3 fan
15 september 2005, 22:08
goh wat gek :roll:

Robbert v.d. Hanenberg
15 september 2005, 22:44
Lacrimosa: Thanks!!

MusicManMaestro: Thanks!! "Cathedral" is idd wel een van de bekendere stukken waarbij deze techniek/sound wordt toegepast

Das Schaap
15 september 2005, 23:23
Dude je blijft een held. :-D 8-)

Vioolding is wel leuk.
Die neo-klassieke tja, neo-klassiek is of leuk om te spelen, maar om te horen enzo alleen leuk als je zelf nog hard in die fase zit. :lol:
Maar ach het zijn maar impro´s toch.

Hoewel die impro toch wel vet is, lekker smooth, heb ik weer iets om van af te kijken. :cool:
Nou nog snel een cd afmaken, hoewel je nogal wat hoge verwachtingen hier bij sommigen hebt om waar te maken. :P Hopen dat dat lukt, ben nieuwsgierig !

Sonno
16 september 2005, 13:05
Ook erg stoer! 8-)

Dat vioolding is echt knap :o maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo mooi vind...

Suc6 met de opnames van je CD!

Predator
21 september 2005, 09:26
Je moet wel echt leren om bij die videos van je die sound via je soundcard op te nemen ipv via je mic/cam-mic want je sound is echt BUTT zo. Maar over je spel valt niet te twisten. Ik ga maar weer eens spelen denk ik hehehehe...

Bates15
21 september 2005, 11:00
EVH ja, en dan van de live dubbel cd.... ´here and now´ geloof ik, de extreem lange gitaar solo.

Even zonder dollen, wederom geweldig. Ik vind het alleen jammer dat je mp3/tjes beter klinken dan je video. Kan je niet wat mixen? Verder wederom top! Inspirerend zelfs!