PDA

View Full Version : Gitaartje!!



Berik
15 september 2005, 15:34
Epiphone Lefty Les Paul Custom Ebony

http://img335.imageshack.us/img335/3603/epiphonelpcostum7lw.th.jpg (http://img335.imageshack.us/my.php?image=epiphonelpcostum7lw.jpg)
# Pickups : 2 Humbuckers
# Hardware : Gold
# Scale : 24.75"
# Nut Width : 1.68"
# Neck Joint : Set
# Neck Material : Mahogany
# Fingerboard : Rosewood/Black
# Binding : Body/Neck/Headstock
# Body Material : Mahogany/Alder
# Top : Mahogany/Alder


Ik vind deze gitaar zeer mooi, en ik ben aan't twijfelen tussen zo'n model of toch meer een spitser model (of hoe je dat ook noemt)

Maar is deze gitaar bijv ook goed voor rock -- metal ??

Fluffy
15 september 2005, 15:39
ja hoor daar is hij best goed voor, had je nog meer vragen naast die trouwens ?

Berik
15 september 2005, 15:40
Ja hij kost dus in de winkel


Lijstprijs : EURO 839.00

en op die site
Onze Prijs : EURO 545.35


maar is ie deze prijs waard?

Fluffy
15 september 2005, 16:03
hmm volgens mij is dat behoorlijk veel voor een ephiphone, maar ken het type niet. Ik zou dan denk ik toch als ik jou was een paar 100 euro er bij sparen en voor een 'echte' gibson gaan. maar dat is mijn mening he.

Een sg kun je voor 800 wel vinden, misschien iets meer. mja dit is een van mijn fav. gitaren alleen zit ie wel meer aan metal kant.

b.t.w. probeer marktplaats.nl of gitaarmarkt misschien kom je deze wel tegen voor een veel betere prijs

Speeddemon
15 september 2005, 17:05
535 is wel een redelijk gangbare prijs voor een Custom in Nederland.

In Duitsland 450-495 ofzo.

Hmm, zelfs bij Thomann kost ie nog 529.

http://www.thomann.de/thoiw7_epiphone_les_paul_custom_black_prodinfo.htm l

wietse
15 september 2005, 17:09
het geval dat het een lefty is, dus linkshandig drijft ook de prijs op.

Gitaro
15 september 2005, 17:14
Tuurlijk, als jij grindcore wil spelen met een fender dan moet je dat gewoon doen. Wat maakt het nou uit hoe ie eruit ziet :wink:. Maargoed die gitaar leent zich prima voor de zwaardere muzieksoorten.

Jax
15 september 2005, 17:36
Hoe fout kan je idd gaan met twee humbuckers voor rock en metal?

Berik
15 september 2005, 18:00
het geval dat het een lefty is, dus linkshandig drijft ook de prijs op.

Ohw dat wist ik niet eens:P

Op de foto is die niet linkshandig:P

Berik
15 september 2005, 18:01
het geval dat het een lefty is, dus linkshandig drijft ook de prijs op.

Ohw dat wist ik niet eens:P

Op de foto is die niet linkshandig:P

wietse
15 september 2005, 18:49
het geval dat het een lefty is, dus linkshandig drijft ook de prijs op.

Ohw dat wist ik niet eens:P

Op de foto is die niet linkshandig:P
nee, maar het staat er wel duidelijk boven, beetje lullig om een linkshandige gitaar te kopen als je rechtshandig speelt :-D .

Philippe
15 september 2005, 19:36
Dan is 839 euro nog duur. Meestal moet je bij een linkshandige versie van een model 20% optellen. Stel dat we de prijs van thomann aanhouden (€529,-), wordt dan €634.80

bram123
15 september 2005, 19:57
ja philippe en daarom is 839 ook de adviesprijs en kost de gitaar zoals gezegd 545.35 euries. wat weer flink onder jouw adviesprijs is. Lezen mensen lezen.

Tupelo
16 september 2005, 00:15
Dan is 839 euro nog duur. Meestal moet je bij een linkshandige versie van een model 20% optellen. Stel dat we de prijs van thomann aanhouden (€529,-), wordt dan €634.80

20% omdat je linkshandig bent? :-?

Da's lullig! :o

Pierz
16 september 2005, 00:26
Nee, het is 20 % extra omdat je niet a la hendrix op een rechtshandige gitaar wilt spelen :-)

Berik
16 september 2005, 00:45
het geval dat het een lefty is, dus linkshandig drijft ook de prijs op.

Ohw dat wist ik niet eens:P

Op de foto is die niet linkshandig:P
nee, maar het staat er wel duidelijk boven, beetje lullig om een linkshandige gitaar te kopen als je rechtshandig speelt :-D .

ja idd :oops:

maarja ik weet toch nog niet zeker of ik deze gitaar koop.
Want ik ben nog aan't twijfelen tussen:

Ibanez IC400 (deze valt al af omdat hij te duur is voor deze kwaliteit)
Epiphone les paul costum (dan de rechts handige:P)
Ibanez RG2570E (mijn voorkeur gaat op dit moment meeste naar deze)

Berik
16 september 2005, 00:59
Ben net weer aant kijken op i-net, en ik weet welke gitaar het word.

De Ibanez RG2570E!
Deze gitaar is gewoon vet 8-)

Wormaap
16 september 2005, 01:13
Die gitaar is inderdaad vet, en kwalitatief ook niet echt vergelijkbaar met'n IC400 of'n Epiphone :)

Bobbel
16 september 2005, 03:07
het geval dat het een lefty is, dus linkshandig drijft ook de prijs op.

Ohw dat wist ik niet eens:P

Op de foto is die niet linkshandig:P
nee, maar het staat er wel duidelijk boven, beetje lullig om een linkshandige gitaar te kopen als je rechtshandig speelt :-D .

ja idd :oops:

maarja ik weet toch nog niet zeker of ik deze gitaar koop.
Want ik ben nog aan't twijfelen tussen:

Ibanez IC400 (deze valt al af omdat hij te duur is voor deze kwaliteit)
Epiphone les paul costum (dan de rechts handige:P)
Ibanez RG2570E (mijn voorkeur gaat op dit moment meeste naar deze)

een les paul rechtshandig vind ik al vervelend (ik ben rechts), want ik kom dan al moeilijk bij de hoge tonen... laat staan als die cutaway boven hebt zitten en dus die bult beneden... hoewel het er wel geinig uit zal zien :D

Jax
16 september 2005, 06:59
Ben net weer aant kijken op i-net, en ik weet welke gitaar het word.

De Ibanez RG2570E!
Deze gitaar is gewoon vet 8-)

Vet is die zeker, en ook gewoon goed voor de muziek die je wilt spelen.

qroy
16 september 2005, 10:46
Ben net weer aant kijken op i-net, en ik weet welke gitaar het word.

De Ibanez RG2570E!
Deze gitaar is gewoon vet 8-)

Na-aper! :D

Vexx
16 september 2005, 13:50
De Ibanez RG25xx serie is zeker aan te raden. Ikzelf heb een RG2550EX. Dat bevalt prima: heerlijke nek, elementen die voor veel verschillende stijlen te gebruiken zijn (er moeten nog een keer Dimarzio's in). Bovendien heeft de nek de 'prestige' finish, wat hem erg lekker maakt.

Voor pics, check mijn webshots... :razz:

qroy
16 september 2005, 17:42
De Ibanez RG25xx serie is zeker aan te raden. Ikzelf heb een RG2550EX. Dat bevalt prima: heerlijke nek, elementen die voor veel verschillende stijlen te gebruiken zijn (er moeten nog een keer Dimarzio's in).

Die zitten er toch ook in?

Berik
16 september 2005, 18:18
Idd, kijk maar:

Specifications Ibanez RG2570E:

* 3pc Wizard neck(Prestige)
* Basswood body
* Jumbo frets
* Edge Pro bridge
* DiMarzio® IBZ-N (H) neck pu
* DiMarzio® IBZ-S (S) mid pu
* DiMarzio® IBZ-B (H) bridge pu

BassAgent
16 september 2005, 18:48
Ik denk dat Berik echte DiMarzio's bedoelt. De DiMarzio IBZ's zijn net iets minder goed dan "echte".

Berik
16 september 2005, 19:42
Ik denk dat Berik echte DiMarzio's bedoelt. De DiMarzio IBZ's zijn net iets minder goed dan "echte".

Nee, deze zitten in die gitaar. En omdat er IBZ DiMarzio's staat zijn ze slechter?

Waarom dat dan?

Vexx
16 september 2005, 23:17
Ik denk dat Berik echte DiMarzio's bedoelt. De DiMarzio IBZ's zijn net iets minder goed dan "echte".

Nee, deze zitten in die gitaar. En omdat er IBZ DiMarzio's staat zijn ze slechter?

Waarom dat dan?

Het zijn geen echte Dimarzio's. Het is een ontwerp van Dimarzio, en Ibanez maakt ze. Het komt er in ieder geval op neer dat ze minder zijn dan echte Dimarzio's.

Berik
17 september 2005, 00:19
Maakt het dan zoveel verschil?

Vexx
17 september 2005, 00:36
Maakt het dan zoveel verschil?

Yep.. het scheelt een heel stuk. De Dimarzio/IBZ elementen zijn weliswaar beter dan de IBZ elementen (al helemaal beter dan die klote PSND elementen), maar toch inferieur aan de echte Dimarzio's.

Idem overigens voor de Seymour Designed elementen op bijvoorbeeld Jackson gitaren. Zelfde soort constructie, alleen een andere fabrikant.

olaf reijnders
17 september 2005, 01:00
Maar zijn echte Dimarzio's dusdanig veel beter dat ze de ombouw en bijbehorende prijskaartje rechtvaardigen? Goede keus overigens. Een van de mooiste RG's.

Jax
17 september 2005, 07:31
Maar zijn echte Dimarzio's dusdanig veel beter dat ze de ombouw en bijbehorende prijskaartje rechtvaardigen? Goede keus overigens. Een van de mooiste RG's.

Dat is denk ik een persoonlijke kwestie. Natuurlijk zijn Dimarzio's beter dan die Dimarzio Ibz dingen, maar in hoeverre het verschil in geluid belangrijk voor jou is, en hoeveel je er dan aan wil uitgeven, is persoonlijk, lijkt me.