PDA

View Full Version : Wat voor versterker zou ik eens goed kunnen gebruiken?



Nickname
15 september 2005, 14:22
Hallo, ik zit dus op het moment nog opgescheept met een 15 watt peavey blazer ampje (beginnersamp) en ik ben dus al voorzichtig aan het rondkijken voor een leuke amp. Mijn voorkeur gaat uit naar een buizenamp bijvoorbeeld van mesa/boogie, engl, of hoest en knetter (hughes&kettner) :D Iemand ervaringen hiermee. Het genre wat ik speel is progressive metal (a la dream theater) Dus wil ik wel een veelzijdige amp die 1 ontiegelijk hard kan scheuren, maar 2 ook nog een beetje dynamisch is... :)

BlackSun
15 september 2005, 15:23
Wat is je budget?

Ibanez RuleZ
15 september 2005, 20:14
Dream Theater is mesa, kort en krachtig. tegenwoordig speelt JP op een roadking, maar t beste geluid dat hij heeft gehad was gewoon met zijn mkIIc+, dus daar zou je eens naar moeten kijken, de mark series: kneiterhard en klinken super

harrald

Nickname
15 september 2005, 20:44
Wat is je budget?

Op het moment geen flikker :-D maar als ik een goeie wil kopen over een tijd is 750 tot 1000 euro toch echt wel mn limiet liefst veel minder (2e hands ofzo)

deedee
15 september 2005, 20:50
wat ga je er mee doen?
ik heb bijvoorbeeld een marshall dsl401, buizen, 1x12, 40 watt, en dat kan nog maar net op mijn kamer (meer moet k echt niet hebben).
Dit vind ik trouwens wel een lekkere versterker (natuurlijk), maar ik zou hem zeker testen!

Nickname
15 september 2005, 21:15
wat ga je er mee doen?
ik heb bijvoorbeeld een marshall dsl401, buizen, 1x12, 40 watt, en dat kan nog maar net op mijn kamer (meer moet k echt niet hebben).
Dit vind ik trouwens wel een lekkere versterker (natuurlijk), maar ik zou hem zeker testen!

Hij zal veel op mn kamer staan.. dus ik denk dat een combo makkelijker is voor mij.. maar hij moet zeker zn mannetje kunnen staan op het podium. dus ik zit te denken aan minimaal 50 watt buizen. liefst het dubbele.. maar een top en cab is weer te veel heisa voor mij. :razz:

Nickname
15 september 2005, 21:16
wat ga je er mee doen?
ik heb bijvoorbeeld een marshall dsl401, buizen, 1x12, 40 watt, en dat kan nog maar net op mijn kamer (meer moet k echt niet hebben).
Dit vind ik trouwens wel een lekkere versterker (natuurlijk), maar ik zou hem zeker testen!

Hij zal veel op mn kamer staan.. dus ik denk dat een combo makkelijker is voor mij.. maar hij moet zeker zn mannetje kunnen staan op het podium. dus ik zit te denken aan minimaal 50 watt buizen. liefst het dubbele.. maar een top en cab is weer te veel heisa voor mij. :razz:

Nickname
15 september 2005, 21:16
wat ga je er mee doen?
ik heb bijvoorbeeld een marshall dsl401, buizen, 1x12, 40 watt, en dat kan nog maar net op mijn kamer (meer moet k echt niet hebben).
Dit vind ik trouwens wel een lekkere versterker (natuurlijk), maar ik zou hem zeker testen!

Hij zal veel op mn kamer staan.. dus ik denk dat een combo makkelijker is voor mij.. maar hij moet zeker zn mannetje kunnen staan op het podium. dus ik zit te denken aan minimaal 50 watt buizen. liefst het dubbele.. maar een top en cab is weer te veel heisa voor mij. :razz:

deedee
15 september 2005, 21:18
met mijn 40watt krijg ik nog wel eens de opmerking dat ze me aan het begin van de straat kunnen horen.... :-D
Kijk je niet blind op het wattage....

JoostBaksteen
15 september 2005, 21:38
met mijn 40watt krijg ik nog wel eens de opmerking dat ze me aan het begin van de straat kunnen horen.... :-D
Kijk je niet blind op het wattage....


Klinkt bekend... en dan heb ik nog een powersoak ook :oops:

Outrage
15 september 2005, 21:54
kijk maar eens uit naar een laney, misschien vind je daar je gading wel.

marc_o
15 september 2005, 21:56
met mijn 40watt krijg ik nog wel eens de opmerking dat ze me aan het begin van de straat kunnen horen.... :-D
Kijk je niet blind op het wattage....


Heb ik ook, maarja, ik woon dan ook op nummer 2

hgrondel
15 september 2005, 21:57
dan hebben jullie de versterker wel asociaal hard staan, of dunne muurtjes en een klein straatje :D

deedee
15 september 2005, 21:58
met mijn 40watt krijg ik nog wel eens de opmerking dat ze me aan het begin van de straat kunnen horen.... :-D
Kijk je niet blind op het wattage....


Heb ik ook, maarja, ik woon dan ook op nummer 2

ikke op 89..... :-D

maar het begin van de straat is bij ons bij nummer 99

vester86
15 september 2005, 22:30
nee snugger persoon, nr 99 is het EINDE van de straat ;-)

Nickname
15 september 2005, 23:03
met mijn 40watt krijg ik nog wel eens de opmerking dat ze me aan het begin van de straat kunnen horen.... :-D
Kijk je niet blind op het wattage....

T is dat ik boven een spider II 150 watter uit moet komen.. heb al het een en ander gebrobeerd in winkels en onder 50 watt buizen durf ik nu niet aan te komen... al is het zodat ik weet dat ik wat over heb voor op podium enzo. :)

vester86
16 september 2005, 00:37
alsof die 150 watt spider voluit staat bij de repetitie

(als dat zo is dan doe je iets fout)

Wormaap
16 september 2005, 02:03
150W Spider 'power' is ongeveer vergelijkbaar met 40-50W buizenpower :) Goedkope Line6meuk heeft nogal de neiging om te verzuipen in'n mix, en daar komt ook nog bij dat transistoramps sowieso over't algmeen minder hard klinken dan buizen. Met 40W zit je zeker veilig hoor ;)

Nickname
16 september 2005, 09:55
Haha.. okee dan.. maar heeft iemand dan concrete voorbeelden van een buizencombo waarvan je zegt.. nou.. die zal ik eens gaan proberen als ik jou was? :)

jw009
16 september 2005, 10:23
Hij zal veel op mn kamer staan.. dus ik denk dat een combo makkelijker is voor mij.. maar hij moet zeker zn mannetje kunnen staan op het podium. dus ik zit te denken aan minimaal 50 watt buizen. liefst het dubbele.. maar een top en cab is weer te veel heisa voor mij. :razz


gast heb je enig id hoe hard 20 watt buizen al gaat>?

Vampire
16 september 2005, 11:02
Hij zal veel op mn kamer staan.. dus ik denk dat een combo makkelijker is voor mij.. maar hij moet zeker zn mannetje kunnen staan op het podium. dus ik zit te denken aan minimaal 50 watt buizen. liefst het dubbele.. maar een top en cab is weer te veel heisa voor mij. :razz


gast heb je enig id hoe hard 20 watt buizen al gaat>?

+1. Misschien voor live niet hard genoeg, maar ik heb laatst nog een 30 watt buizenversterker getest en qua volume kon hij makkelijk concureren met een Marshall 100 watt valvestate. Ik heb niet gekeken welke er harder kon, ik had geen oordoppen bij me, maar geloof me dat hij echt loei en loeihard kan...
Zo'n grote kast staat natuurlijk wel weer leuker, maar daar doe je het niet voor ;)

skabouter
16 september 2005, 12:34
dat irritante verhaal altijd van "meehhh je moet niet huilen, 20 watt buizen is genoeg voor op t podium" !

ja, dat is waar ja, maar denk wel aan dat als je ook cleane sounds wil hebben dat je dan wel ff wat headroom wilt hebben (dus lekker wat vermogen). anders blijft er geen clean over (maargoed, als je dat niet nodig hebt is er niets aan de hand)

Mr.Bluesbreaker
16 september 2005, 13:36
Zelfs als ik een middelmaatje optreden doe heb ik echt voor een superclean strak geluid die oude JC-120 van je er naast staan. :)
Met humbuckers is mijn 100 watter jcm800 top als enige nog redelijk clean. Maar daar gebruik ik hem niet voor. 8-)
Als je enkelspoels elementen hebt klinkt een 50 watter lekker vol. Met humbukcers komt er vaak een randje aan, vrij snel.

deedee
16 september 2005, 18:03
nee snugger persoon, nr 99 is het EINDE van de straat ;-)

bij ons dus niet....

deedee
16 september 2005, 18:16
concreet voorbeeld: Marshall DSL401

VooDoo
16 september 2005, 19:52
dan hebben jullie de versterker wel asociaal hard staan, of dunne muurtjes en een klein straatje :D
Wat dacht je dat gitaar spelen was? :-D

VooDoo
16 september 2005, 20:04
dan hebben jullie de versterker wel asociaal hard staan, of dunne muurtjes en een klein straatje :D
Wat dacht je dat gitaar spelen was? :-D

jacky
16 september 2005, 23:06
dan hebben jullie de versterker wel asociaal hard staan, of dunne muurtjes en een klein straatje :D
Wat dacht je dat gitaar spelen was? :-D


OORGASME 8-) 8-)