PDA

View Full Version : Welke gitaar?



RickQ
15 september 2005, 15:04
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier ik zal me ff voor stellen,
Ik ben dus Rick, ik ben 17 jaar en ik speel tot nu toe alleen akoestisch. Dat doe ik nu voor ong 4 jaar en ik wil graag een elektrisch gitaartje erbij kopen.

Ik zit nu te twijfelen tussen 2 gitaren en ik wilde graag jullie mening hore over welke de beste is:

Squier Strat Deluxe
London City Spitfire II

ik hoor het wel

groete,
Rick

Nickname
15 september 2005, 15:16
Tip 1: gebruik de zoekfunctie want dit is al veel vaker voorbij gekomen...
Tip 2: Kijk ff bij de FAQ, is ook handig

Maargoed, dat gezegd.. wat voor een soort muziek wil je gaan spelen met je electrische gitaar, want daar zit een hoop verschil in. Vertel eens wat meer naar wat je zoekt en in welke prijsklasse? :)

RickQ
15 september 2005, 15:52
1. heb ik al gedaan maar ik word er niet veel wijzer van.
2. wat moet ik bij FAQ doen?

ik wil vooral rock, blues spelen.
prijs gaat tot ongeveer 300 euries

Speeddemon
15 september 2005, 15:56
Dean Vendetta 1.0 (€199) of 2.0 (€299, nickel hardware en quilted maple top)

super gitaren, goed afgewerkt, 2 humbuckers, geen tremelo=ideaal voor rock en blues.

Gitaro
15 september 2005, 18:07
Hmm.. die Spitfire 2 is zeker goed, maar voor de rock-kant ben ik het ook eens met speeddemon. Dean en LC zijn allebei goede merken voor goedkope gitaren, iets wat m.i. niet gezegd kan worden over Squier. Ik zou zeggen probeer ze alle 2 uit. Je speelt al 4 jaar dus je kan zelf wel goed beslissen welke je beter vindt spelen/klinken. Nou heb ik laatst nog op een Vendetta gespeeld, en ik ben alweer vergeten hoe die nek was... maar de LCSpfII heeft echt een supernek! Speelt heerlijk. Oja, de vendetta heeft een mooie tuneomatic. Ik ben gek op die dingen.

Die 2.0 vond ik maar lelijk. De 1.0 is lekker naturel.

Jax
15 september 2005, 18:39
Kijk ook naar yamaha pacifica, want volgens mij kan je wel een single-coil gebruiken voor blues. Combinatie single en humbucker voor de rock is dan ideaal.

Speeddemon
15 september 2005, 19:00
Kijk ook naar yamaha pacifica, want volgens mij kan je wel een single-coil gebruiken voor blues. Combinatie single en humbucker voor de rock is dan ideaal.
+1. Dat zou idd m'n 2e keus zijn.

Verkijk je overigens niet op die humbuckers van de Dean Vendetta 1.0. Die klonken clean namelijk ook super! Zeker in het parallel-middenstandje van de 3 standenschakelaar.

Dean Vendetta 1.0 (€199):
http://www.pulseonline.com/dean/vendetta_1.jpg

Yamaha Pacifica 112 (€195 bij Thomann in Duitsland, meeste winkels in NL hebben 'm voor +/- €250):
http://www.thomann.de/prodbilder/yamaha_pacifica_112mxyns_pimx_124030.jpg

Jerre
15 september 2005, 19:49
Die Yamaha gitaren zijn absoluut een aanrader.
Zeker proberen.

Nickname
15 september 2005, 21:52
Die Yamaha gitaren zijn absoluut een aanrader.
Zeker proberen.

Inderdaad.. ook eens op gespeeld in de winkel.. prachtig plankje :-D

RickQ
16 september 2005, 18:14
kdan dank je wel

ik ga van de week ff bij feedback kijken

wel jammer dat ze daar die london city niet verkopen:(

BassAgent
16 september 2005, 19:01
Bij Live Music in arnhem wel :roll:

BramVersteeg
16 september 2005, 19:22
Ik speelde laatst op de Cort G-254 (dacht ik) van een vriend. Een erg goed spelende gitaar die best goed klonk. Één humbucker en 2 single-coils en trem. Ik dacht dat ie niet veel meer dan 125 was. :)

E-J
16 september 2005, 19:34
Mijn trots:

http://img183.imageshack.us/img183/3175/lcvanafbrug5tn.jpg

http://img183.imageshack.us/img183/6047/lcbody1ok.jpg

http://img183.imageshack.us/img183/5061/lckop0ym.jpg

Ik heb eerst flink wat gitaren getest, verschillende Fenders (geen Squiers), een paar Ibanezzen etc.
De London City klinkt overtuigender en beter dan menig Mexicaanse Fender, heeft prachtige materialen (elsen body, esdoorn toets), goed afgewerkt, speelt subliem en heeft een erg mooi geluid. Hals element klinkt lekker clean, de brug lekker om te rock 'n rollen en het middenelement zit er tussenin. Erg overtuigende sound. Thats why I bought it!

Als je er 1tje wilt uittesten, er is in Dordrecht een winkel (The House of Music *geen spam*) die er een hoop hebben staan. Aardige verkopers, leuke winkel.

Harry
16 september 2005, 21:07
.............................................
2. wat moet ik bij FAQ doen?

...................................


doorlezen en er je voordeel mee doen

Satriani
16 september 2005, 22:45
wat een lelijk ding man :stop:

SimonS
16 september 2005, 22:59
heeft wel wat weg van een Fender Deluxe Players Strat of hoe dat ding ook heet.

ACSlater
17 september 2005, 00:22
Ik vind het juist wel gaaf die andere slagplaat. Tenminste, ik neem aan dat je de witte hebt vervangen door die tortoise of hoe je die kleur ook noemt? Zit zelf ook te denken aan een Spitfire II. Heb nou al twee Comet's; een zwarte met maple toets en een 2-tone sunburst met sokolin toets. Hou toch meer van een maple toets bij strats/tele's.

Okay nou ff ontopic :D Koop een London City Spitfire II. Ik heb ze al gezien voor 250,- en dat is zeker niet veel voor zo'n goeie gitaar en aangezien je 2 voorkeuren stratmodellen zijn in de goedkopere categorie, lijkt me dit de beste keus.

*mav11*
17 september 2005, 10:55
Ik vind het een mooie gitaar, echt mooi EJ NL


@ Topic
Ik kan ook volledig de Yamaha Pacifica 112 aanbevelen. 'k Heb hem ook en 'k heb er nog steeds geen spijt van. Hij klinkt en speelt goed, en hij is ook zeer veelzijdag dankzij de 2 single-coils en de hunbucker. De Dean (1.0/2.0) en de LC Spitfire zijn naar het schijnt ook zeer goed maar hier heb 'k persoonlijk geen ervaring mee.

E-J
17 september 2005, 11:37
Ik vind het juist wel gaaf die andere slagplaat. Tenminste, ik neem aan dat je de witte hebt vervangen door die tortoise of hoe je die kleur ook noemt? Zit zelf ook te denken aan een Spitfire II. Heb nou al twee Comet's; een zwarte met maple toets en een 2-tone sunburst met sokolin toets. Hou toch meer van een maple toets bij strats/tele's.

Die slagplaat is origineel :) De site van LC (www.jic.nl) is niet helemaal volledig qua info. Je hebt keuze uit een paar slagplaten (ik dacht zwart,wit,sunburst en ''vintage'' (die van mij), kleuren (butterscotch blonde, sunburst, zwart, rood) en dan dan je nog kiezen uit een esdoorn of palissander toets. Dus het is niet alleen dat je bij de rode body een esdoorn toets hebt (wat sommige denken).

@ Topicstarter, it's up to you wat jij voor een gitaar wil. De Dean lijkt mij persoonlijk (ik heb er nog nooit over gespeeld) geschikt voor als je bv hardrock/metal ga spelen, en de LC voor alles behalve metal. Ik zou eigenlijk zeggen koop ze allebei :razz: dan kun je alles perfect spelen.
Maar kijk gewoon goed rond, en zoek naar winkels die de beide gitaren hebben. En maak dan je keuze :) Succes!

RickQ
17 september 2005, 22:55
haha k dan

bedankt allemaal

vanboxtel
21 september 2005, 12:50
hallo mensen

ik ga een nieuwe gitaar kopen en heb
de Londen City Hurricane IV op het oog
alleen ik heb er nog niet veel informatie
van over de kwaliteit enzo als je iets weet
laat het weten.

vester86
21 september 2005, 15:58
oe, das een dure!
ik heb zelf het goedkope model, de london city hurricane II, echt een prachtgitaar voor het geld. op de duurdere zit betere hardware(wilkinson) een flamed maple top (ipv de maple fineer die ik heb), andere toets en een andere nek-body verbinding.
persoonlijk vind ik dat het prijsverschil niet waard, tenzij je veel met de tremolo wenst te doen, want die is op de hurricane II niet echt geweldig (niet in goeie stand terugkomen en dus ontstemmen). pickups zijn erg lekker in dit model, volgens mij zitten in de Hurrican IV dezelfde

of jij het verschil in kwaliteit het verschil in prijs waard vind weet ik niet, ikzelf in ieder geval niet, en ik ben super tevreden met mijn hurricane II