PDA

View Full Version : Versterker vragen



Dude
15 september 2005, 13:29
ik zie op de feedback site mooie spullen staan, ben gitarist maar ga bassen in een vriendenbandje dus ben aan het orienteren voor een basversterker

ik zie bij feedback bijvoorbeeld in de "betaalbare" klasse een berhinger setje staan dat netjes geprijsd is.

http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/YmVocmluZ2VyLWJ4MzAwMHQzNTAzNTA1MGZmZmZmZg==.jpg

met deze:

http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/YmVocmluZ2VyLWJhMTE1MzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

of deze:

http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/YmVocmluZ2VyLWJhMjEwMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

welke allemaal 219 euro kosten.

Je zou dan dus voor 440 een mijnsinziens leuk setje hebben van 300 watt, best te doen in een stevige rockband met gitarist die flink doorblaast.

de basisst van mijn eigen band heeft een peavey combo, tko serie ofzo, ik dacht 150 watt en ook die voldoet prima aan mijn eisen alleen is zo godsgruwelijk zwaar.

Laten we zeggen dat ik dr maximaal 450 a 500 euro aan uit wil geven, wie heeft tips voor me ?

oh ja, de muziekstijl is eigenlijk breed, van moderende rock covers tot het oudere jaren 60/70 werk.

ik heb een fender jazz bas

Dude
16 september 2005, 01:13
niemand joh ?? :-(

Chaney
16 september 2005, 09:18
Nou, ik zou niet voor Behringer gaan. Ik heb er wel eens wat geprobeerd,
en ik vind de klank nogal metalig, met weinig warmte. Bij jouw muziek-
keus zou ik gaan voor een wat warmere versterker.

Persoonlijk zou ik dan gaan voor een Ashdown of Ampeg combo.

starscream
16 september 2005, 10:14
jep, Behringer is 3x niks (mijn persoonlijke mening dan). Ik denk dat je beter 2de hands kunt gaan, en dan kijken naar merken als Ashdown, Trace Elliot, Ampeg.
Voor 500 euro heb je wel een leuke Trace Elliot 410 combo. Als je echt het warme, volle geluid wilt zou ik voor een Ashdown gaan. Ik zelf gebruik een Trace Elliot top (V-type) en een Ashdown ABM 410. Deze set klinkt errug lekker!
Ampeg is natuurlijk hét rockmerk, maar ik heb er weinig ervaring mee. Het geluid van een combo waar ik eens op heb gespeeld sprak me niet echt aan.
Succes!

konijntjeluuk
16 september 2005, 11:13
2ehands kun je ook heel goed een hartke top kopen. die is stukken beter dan die behringer. kllinkt heel neutraal. veel mogelijkheden.

soapwater
16 september 2005, 19:42
Ik speel al meer dan een jaar op die Behringer zowel live als op repetitie en ik ben er zeeeeer maar dan ook zééééééééééééér tevreden over. Ik gebruik hem in combinatie met een 15" + 10" zelfbouwkast en echt... ik vind het een enorm veelzijdige en degelijke versterker!!
Maar jah... mensen die op een 'merk-versterker spelen' zullen deze aparaten niet snel goedkeuren denk ik...
Owja, ik krijg er ook echt wel een degelijk warm geluid uit hoor. En als je de gain-knop goed opendraait, krijg je er zelfs een lichte drive/knor uit!!

Greetz

Dude
17 september 2005, 15:32
Laten we zeggen dat ik dr maximaal 450 a 500 euro aan uit wil geven, wie heeft tips voor me ?

oh ja, de muziekstijl is eigenlijk breed, van moderende rock covers tot het oudere jaren 60/70 werk.

ik heb een fender jazz bas

niemand tips voor waar ik het beste naar op zoek kan gaan ??

ik zie bijvoorbeeld bij feedback ook een hartke top staan van 250 watt. Wat voor speakerkast kan ik hier het beste bij zoeken ?

geertvlv
25 september 2005, 18:35
geen behringer in ieder geval hahaha niet dat ik bass speel ofzo maar ik heb een behringer gitaarversterker .. en over het algemeen is behringer niet zo goed in versterkers maken