PDA

View Full Version : Eindelijk foto's van m'n rack!



dennis808
14 september 2005, 23:51
:-D

dennis808
15 september 2005, 00:14
Heb ooit wel 's een plaatje gepost, maar dat was ge-photoshopt.
Hier eindelijk wat echte foto's:

http://dennis808.herejezus.nl/gear/front.jpg

http://dennis808.herejezus.nl/gear/rear.jpg

en nog een hartverwarmend plaatje:
http://dennis808.herejezus.nl/gear/tubes.jpg

gele kabels zijn Van Den Hul D-102 III Hybrid, zwarte kabel is 'n tijdelijke Klotz verder Tasker C196 kabel. In de Engl 530 zitten NOS RFT buizen, in de Mesa eh... Mesa buizen.
Het wordt bediend met een DMC Ground Control en bespeeld met een 1980 Gibson SG Standard met Jeff Beck bridge-pickup door een Automagic Silvermachine wahwah.

En ja, hij kan heel hard 8-) (maar ook zacht klinkt 'ie mooi)

wimmeltje
15 september 2005, 07:44
ziet er leuk uit.

Hoe schakel je de ENGL en hoeveel watt is de boogie en hoe heb je de de G-major in je signaal zitten??

Raffel
15 september 2005, 08:49
mooi rack, lekker compact, daar hou ik van!

Ik voorspel trouwens een Automagic rage binnenkort. Die dingen zie je steeds meer verschijnen. :lol:

FrankS
15 september 2005, 11:03
Hey nice!! :-D

'k Heb destijds m'n E580 getest over zo'n Strategy-bak.. man man wat een kick ass eindtrap!

'k Heb nog een cd'tje van jullie thuis liggen.. heb je dat rack daarop gebruikt?

jw009
15 september 2005, 11:14
Holy shit!! ziet er goed uit, die strategy 500 is wel echt een geweldenaar,
qua sound EN qua uiterlijk.... mooie setup!

skabouter
15 september 2005, 12:17
lekker rackje man !! ziet er goed uit! en goed idee om lege midi-ports dicht te tapen ! moet ik ook maar es doen. beetje jammer alleen van die losse midi-kabel, kzou die ff mooi wegwerken :D

wat voor cab gebruik je trouwens ? en idd hoe schakel je de Engl? ik zie 1 kabeltje lopen maar dat is toch nie genoeg? of gebruik je niet alle functies? (kan dit via de G-major, of kom je dan jacks te kort), en hoe schakel je de Mesa?

wat speel je en heb je soundclipjes ?

VETTE SHIT HOOR ! 8-)

Josdevos
15 september 2005, 14:32
1 stereo kabeltje van channel en boost switch stereo jack naar de stereo switch van gmajor! Eenvoudig toch?

Andere is voor contour dacht ik... op deze manier kan ie de 4 kanalen van de 530 hebben...

Maiden Michiel
15 september 2005, 14:35
Wordt die eindtrap niet heel erg heet?

dennis808
15 september 2005, 14:59
Wow! bedankt voor alle complimenten! :oops:


Hoe schakel je de ENGL en hoeveel watt is de boogie en hoe heb je de de G-major in je signaal zitten
De ENGL wordt geschakeld d.m.v. de 2 schakel-relays vande G-Major, getuige het zwarte (stereo-)patchkabeltje links wat van de G-Major naar de E530 loopt.
De Strategy 500 heeft bijna 200 watt per kanaal (L & R).
Momenteel loopt het signaal zo:
E530 preamp uit naar > G-Major > Strategy 500 omdat ik een aardebrom kreeg als ik de G-Major in de loop van de E530 deed. Ik hoor geen verschil r(naast de brom), maar ik ga het t.z.t. nog wel aansluiten zoals ’t hoort.


lekker compact, daar hou ik van
Was ook het streven bij het samenstellen van deze setup, hij kan nog gewoon op een 4x12 speakerkast staan.


'k Heb nog een cd'tje van jullie thuis liggen.. heb je dat rack daarop gebruikt?
Cool! Welke CD? Ik gebruikte op de laatste CD nog mijn 5150II top (die AART nu heeft) i.c.m. de G-Major en hier en daar een THD Univalve.
De andere gitarist (Tubefreak/Maarten) gebruikte een Mesa Quad en een Climax S3 preamp i.c.m. een Mesa 395 Simulclass eindtrap.


...goed idee om lege midi-ports dicht te tapen ! moet ik ook maar es doen. beetje jammer alleen van die losse midi-kabel, kzou die ff mooi wegwerken
Meestal tape ik alle ongebruikte inputs/outputs af, maar omdat dit rack een interface panel heeft met een input voor MIDI (met phantoom), power, en signaal zit ik er in het donker nooit meer naast :)
hier een ranzige foto van het paneel:
http://dennis808.herejezus.nl/gear/interface.jpg
Hoe zou ik trouwens die MIDI-kabel moeten wegwerken? Hij moet nu eenmaal naar het midden van de G-Major, en hij komt van het interfacepaneel achteraan het rack.


wat voor cab gebruik je trouwens ?
Een Sovtek 4x12 met Eminence speakers.


en idd hoe schakel je de Engl? ik zie 1 kabeltje lopen maar dat is toch nie genoeg? of gebruik je niet alle functies? (kan dit via de G-major, of kom je dan jacks te kort)
Zie het uitmuntende antwoord van Josdevos (bedankt Jos! :D )
Ik kan dus alle kanlen schakelen m.b.v. de G-Major.
De andere schakelbare opties zijn 'contour' (een mid-boost die ik toch altijd aan heb) en 'preamp bypass' (nutteloos, want ik heb maar 1 preamp).


en hoe schakel je de Mesa?
Nog niet, maar ik zit te denken om de schakelkabel te vervangen door een Y-type, zodat ik tegelijk de kanalen van m'n preamp en poweramp schakel. Eerlijk gezegd mis ik deze functie nog niet echt. Ik heb i.i.g. niet de behoefte aan een extra MIDI-switcher.


Wordt die eindtrap niet heel erg heet?
Redelijk, maar er zit een ventilator in de eindtrap, m'n rack is aan de achterkant open en heeft ventilatieroosters aan de zijkanten.
Bovendien is de ENGL volledig analoog, dus die kan wel wat warmte hebben (i.t.t. de G-Major). Mijn Bassman 100 top werd vroeger zo heet dat ik de faceplate niet meer kon aanraken, en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad.

Wat een vragen allemaal, hopelijk heb ik alles beantwoord...


Ik voorspel trouwens een Automagic rage binnenkort. Die dingen zie je steeds meer verschijnen.
Ik snap ook waarom, echt een hele vette wah!

skabouter
15 september 2005, 15:33
ik heb ook midi-kabels in het midden, maar ik laat hem dan van links naar boven, naar rechts, naar onder, naar links terug lopen via de wanden en plafond van het rack zeg maar :) zoiets :D

|------------------------<-----------------<-----------------------<------------------|
|
| |
| midi 1 ------------------>------------------------|
|
|
|-------------->------------> midi 2

ennuh, kan iemand (jij?) me mss uitleggen hoe ik fantoom via midi krijg ? ik heb een FC-200 die altijd op batterijen gaat, adapter vind ik wat onhandig, en is bovendien kapot, een nieuwe is 25 euro, vind ik duur!
maar ik wil gewoon fantoom via mn midi kabel! zou superhandig zijn

skabouter
15 september 2005, 15:38
hmm, dat kwam er anders uit dan dat het er in het "typhokje" uitzag. maargoed, ik denk dat je me wel snapt. ik zou dat doen, en dan langs de hoeken vastzetten enzo, zodat ie niet losgaat! ziet er netjes uit, en heb je er geen last meer van.

dennis808
15 september 2005, 18:09
ziet er netjes uit, en heb je er geen last meer van.
Ik heb zo'n vermoeden dat jij de enige bent die er last van hebt ;)
De MIDI-kabel is vrij kort, en de input van de G-Major zit vlakbij de output van m'n MIDI phantoom kastje.

Bijna all effectprocessors gebruiken slechts de middelste 3 pinnen van de MIDI-plug, de buitenste 2 kun je dan mooi gebruiken voor zwakstroom.
Niet alle controllers ondersteunen phantoomvoeding via MIDI.
Ik heb ook nog een simpele ART X-11 footcontroller waarbij ik 2 draadjes heb gesoldeert van pin 1 & 5 op de binnenkant van het MIDI chassisdeel naar de 2 pinnen 9Volts input chassisdeel.
Bijkomend "voordeel" is dat de stroomplug nu ook 9Volt geeft i.p.v. ontvangt (handig voor tuner of wah).

Het stelt niet veel voor, vergeet alleen niet om volledig bedraadde MIDI-kabels te kopen (soms zijn er slechts 3 draden aangesloten).
Hier een voorbeeld van hoe ik 't heb aangepakt:
http://dennis808.herejezus.nl/gear/phantoma.jpg

Ik heb er 2 DC-inputs op zodat vrijwel alle gangbare adapters er op passen.

Ik heb ook ooit midi-kabels gezien met aan de ene zijde een losse DC-input en aan de andere zijde een DC-ouput, zodat je adapter in je rack kan. Zoiets als dit (maar dan anders):
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/33/331270.jpg

ruurdtje
15 september 2005, 21:55
ziet er wel vet uit :-D

vinni
15 september 2005, 22:42
Is wel lachu....

Beetje hetzelfde zoals ik het had/deed.

Had ook een E530 die ik schakelde met de G-major.
Ook hda ik een groundcontrol die ik voedde met één enkele midi kabel.
(moet wel een zgn active 5-pin zijn) Midi gebruikt alleen de drie binnenste pootjes. Over de twee buitenste pootjes kun je dus de 9V laten gaan.
Hee....zo'n Automagic Silvermachine.....Die heb ik ook! :-D
Klein maar fijn......Mooi!

Vinni

FrankS
16 september 2005, 11:58
'k Heb nog een cd'tje van jullie thuis liggen.. heb je dat rack daarop gebruikt?
Cool! Welke CD? Ik gebruikte op de laatste CD nog mijn 5150II top (die AART nu heeft) i.c.m. de G-Major en hier en daar een THD Univalve.
De andere gitarist (Tubefreak/Maarten) gebruikte een Mesa Quad en een Climax S3 preamp i.c.m. een Mesa 395 Simulclass eindtrap.
"_blank" :D Die muziek is wel aan mij besteedt hehe ;) \m/
Meestal hoor ik wel of er een Engl gebruikt is of niet, maar dat hoorde ik op die cd dus niet, vandaar de vraag. :) Apparatuur zit wel goed bij jullie iig!! En de muziek al helemaal. Suc6 verder \m/

AART
22 september 2005, 21:02
De 5150 II voldoet nog steeds zijn plicht om te rocken, alleen nu hardcore skatepunk ipv. emo,grunge,progressive(jullie maken lastige muziek om te omschrijven*zet ff sk;irl op 8-) *).

wat voor eminence speakers heb je trouwens in je sovtek kast zitten? ik hbe nu 2 gb 12's en die klinken wel goed, maar ik wil er nog een kast bij(marshall waarschijnlijk) en daar andere speakers in, liefst eminience weer.

AART
22 september 2005, 21:06
btw, die buizen foto is nu mijn wallpaper :wink: \


bij de volgende repetitie zelf ff fototje maken, die 5150 II kan ook goed gloeien. :)

dennis808
22 september 2005, 23:14
Had ook een E530 die ik schakelde met de G-major.
Ook hda ik een groundcontrol die ik voedde met één enkele midi kabel.
(moet wel een zgn active 5-pin zijn)...
Hee....zo'n Automagic Silvermachine.....Die heb ik ook!

Ook toevallig! Wat gebruik je nu? Dan weet ik wat ik over 2 jaar ga gebruiken! ;)


btw, die buizen foto is nu mijn wallpaper
Cool! Hier heb je het (grote) origineel:
http://dennis808.herejezus.nl/gear/tubefarm.jpg


wat voor eminence speakers heb je trouwens in je sovtek kast zitten?
Ik weet het niet, er staat volgens mij geen typenr achter op, maar het schijnt dat er in dit type kast BR-12-8 speakers zitten.


die 5150 II kan ook goed gloeien
Wel het signature-klepje aan de achterkant er af halen dan he! :D

AART
23 september 2005, 22:40
btw, die buizen foto is nu mijn wallpaper
Cool! Hier heb je het (grote) origineel:
http://dennis808.herejezus.nl/gear/tubefarm.jpg


wat voor eminence speakers heb je trouwens in je sovtek kast zitten?
Ik weet het niet, er staat volgens mij geen typenr achter op, maar het schijnt dat er in dit type kast BR-12-8 speakers zitten.


die 5150 II kan ook goed gloeien
Wel het signature-klepje aan de achterkant er af halen dan he! :D

dank u, dat klepje is idd het verschil van dag en nacht :D

vinni
25 september 2005, 01:04
Had ook een E530 die ik schakelde met de G-major.
Ook hda ik een groundcontrol die ik voedde met één enkele midi kabel.
(moet wel een zgn active 5-pin zijn)...
Hee....zo'n Automagic Silvermachine.....Die heb ik ook!

Ook toevallig! Wat gebruik je nu? Dan weet ik wat ik over 2 jaar ga gebruiken! ;)


btw, die buizen foto is nu mijn wallpaper
Cool! Hier heb je het (grote) origineel:
http://dennis808.herejezus.nl/gear/tubefarm.jpg


wat voor eminence speakers heb je trouwens in je sovtek kast zitten?
Ik weet het niet, er staat volgens mij geen typenr achter op, maar het schijnt dat er in dit type kast BR-12-8 speakers zitten.


die 5150 II kan ook goed gloeien
Wel het signature-klepje aan de achterkant er af halen dan he! :D

Gebruik nu een Groove tubes Trio Preamp en heb net een G-system.
Maar ja.....wat ik over twee jaar gebruik? :wink:

Vinni