PDA

View Full Version : Marshall JCM800



M.COM
14 september 2005, 23:09
Hi de mannen,

Ik weet dat er hier velen zijn me duurder en beter gerief, maar ik dacht: laat ik toch maar even een reviewke geven :D .Eindelijk ben ik dus om mijn cabinet kunnen gaan (muziekbeurs te Antwerpen)! Vandaar nu een kleine review...

Uiterlijk:

Wat mij betreft ziet een Marshall er voor mij nog altijd heel mooi uit! Buiten een paar kleine beschadigingen is deze amp tiptop in orde.
Alles ziet er prima uit, dus op dat vlak kan ik al niet klagen...

Mogelijkheden:

Sjah, je koopt natuurlijk geen JCM800 voor z'n veelzijdigheid, maar ondaks het feit dat er "weinig" te regelen valt, vind ik toch dat er veel uit te halen is. Kleine aanpassingen kunnen grote gevolgen hebben, dus dat zit wel snor ...

Klank:

Man man man toch, wat gaat hij hard! Het is "maar" een 50-watter, maar met de Master op 4 heb je al een aardig stukje geluid (High-input)!

Ik ben niet veel gewend qua versterkers, maar ik ben alleszins enorm tevreden over het geluid. De low-input is zeer geschikt voor cleane stukken, maar ik vind de clean niet echt overdonderend. Je koopt hem dan natuurlijk ook niet echt voor de clean, maar voor het brute rockgeluid op de High-input. Ik heb hem juist even uitgetest en ik kan er echt een stevig potje mee rocken! Jawel, het bekende AC/DC geluid is hier duidelijk van toepassing! Met m'n SG vind ik wel dat hij soms wat schel klinkt, een beetje té (iemand hier nog ervaring mee?). Maar ik moet nog wat werken aan m'n instellingen. Ik ben er alleszins zeer tevreden over!

Marshall JCM800 2204 + 1960A 4*12 Cab

http://groups.msn.com/_Secure/0RQCbAtUTWpibBiEaUfPpJvAIbrBaFWtjpvboJ6jtbSTxLU6HV DurHMCh8OIv7MhlEcrRnPqpt*by78ELTSOeQbeIemFpC2deSCL jP8IPByw/IMG_0523.JPG?dc=4675538826420341325

Familiefotootje

http://groups.msn.com/_Secure/0RQCXAtYTlpibBiEaUfPpJiTRa6AX7N1*lEZFWFlwqc5XrAm05 NIIk4a5k*VkByjUse04M4oD1tdSsMjOSsAP3oHxmecb50kGdwm yE8jOOXA/IMG_0524.JPG?dc=4675538826423972958

Voor de geďnteresseerden:

*Marshall JCM800: € 600
*Marshall 1960A: € 380
*Gibson SG Standard: €950
*Klassieke gitaar: €700

Conclusie: Ik heb echt al te veel geld uitgegeven aan gitaargerief. Ik weet dat er hier echte gearsluts :wink: zitten, maar voor mij is dit toch een hele boel

Greetz, Maarten