PDA

View Full Version : Hoe duur is de Ibanez Edge Pro?



crrrN
14 september 2005, 22:32
Weet iemand hier toevallig hoe duur een losse Edge Pro tremolo van Ibanez is?

En zijn ze uberhaubt wel los te krijgen, zo ja...ook in Nederland?

Alvast bedankt!

olaf reijnders
14 september 2005, 22:37
Ik zou het niet weten, maar hier weten ze meer over Ibanez onderdelen.
http://www.ibanezcollectors.com/cgi-bin/discus/discus.cgi

Orpheo
14 september 2005, 22:45
Weet iemand hier toevallig hoe duur een losse Edge Pro tremolo van Ibanez is?

En zijn ze uberhaubt wel los te krijgen, zo ja...ook in Nederland?

Alvast bedankt!

just curious: waarom wil je een edge pro?? je kan niet zomaar een edge pro ipv een floyd rose of schaller zetten, de studs passen nl niet.

crrrN
14 september 2005, 23:01
Ik heb nu de Edge pro II en de Edge III, dat zal toch wel passen?

Raffel
15 september 2005, 13:22
hoogstwaarschijnlijk wel qua studs. De diepte van de cavity weet ik niet. Kun je altijd even navragen op jemsite forum natuurlijk.

crrrN
21 september 2005, 16:06
Kheb er 1 besteld voor 195 euro. :]

AART
21 september 2005, 16:10
vet, als je ook even zegt waar, wil misschien ook wat ibbi onderdelen bestellen.

Maar had je voor dat geld niet beter een rg kunnen verkopen en een prestige erbij kopen?

crrrN
21 september 2005, 23:49
Ik heb hem besteld bij Muziekcentrum Best in Venray. Die bestellen gewoon bij Serlui.

Ik had net geld genoeg voor deze brug omdat mn Edge Pro II toch zo kut aan doen is. En ik ben dik tevreden over die RG's behalve die klote brug. De edge III werkt nog perfect, zal denk ik over 2/3 jaar ook wel klote gaan doen. Maar until then... :)

crrrN
22 september 2005, 11:28
Ik lees trouwens net dat ie niet zou passen in een "cavity" van een Edge pro II en/of Edge III, weet iemand van jullie of dat klopt?

Kan iemand misschien de grootte van zijn edge pro opmeten zodat ik het na kan kijken. Alvast bedankt.

Trocar
22 september 2005, 12:28
Tsja, ik weet niet waar je het gelezen hebt maar op de Jemsite staat de press-release van de Edge Pro Double Locking Tremolo uit 2003.
Daar staat: " Will not retrofit with the new EdgePro-II "

En als je kijkt bij de EdgePro II specs staat er:
" Studs are not the same as the ProEdge and do NOT feature the set screw to fasten the post to the anchor "
en
" Will not retrofit with the new EdgePro "

Hier:
http://www.jemsite.com/news/edge2003/

crrrN
22 september 2005, 12:50
Ja daar had ik het ook gezien. Kut :D

Euhm, ik denk dat ik het gewoon probeer als het niet past zoek ik wel een oplossing.

Andere mensen met metingen of ervaringen misschien?