PDA

View Full Version : Pedalen bord/klittenband vraag



JvD.
14 september 2005, 17:43
Mijn bord is bijna klaar: bedrading, hout juiste vorm ect.

Nu nog de pedalen vast maken. Ik had hier voor klittenband in gedachte.

Nu vroeg ik me twee dingen af:
1. Heb je klittenband in vellen, of alleen in strips? [en waar haal ik het]
2. Als je op plak klittenband hebt, heb je dan niet het probleem dat de plaklaag minder stevig is als het klittenband zelf, waardoor het steeds los gaat?

[mijn spellingscorrect noemt het klitten band, ‘k dacht altijd dat het klitterband was =D ]

dano
14 september 2005, 17:57
klittenband (ik heb altijd gedacht klitteband, zonder n ?) heb je vooral in strips, muziekhandel jukebox in boekel heeft ze, ze versturen ook;

http://www.muziekhandel-jukebox.nl/

is echt loeisterk, de verkoper raadde mij aan de rubberonderlaag van mijn effecten eraf te halen, dan zou het beter hechten. Daar heb ik van afgezien, ik hou mijn effecten het liefst in goede staat.

Ik heb nu op mijn pedalboard de ringetjes van een fietsketting gebruikt om de effecten op mijn board te schroeven:

http://www.dano.nl.nu/sshots/bevestiging2.jpg

alleen bij mijn tsunami heb ik klitteband gebruikt, deze heeft geen schroefjes:

http://www.dano.nl.nu/sshots/klitteband.jpg

4 stukjes op de pootjes, en de strips die er nu even tussenin liggen heb ik op mijn pedalboard geplakt.
Het is echt loeisterk en je moet je best doen om het eraf te krijgen. De plaklaag is nog sterker, mits je de ondergrond goed ontvet en het liefst op metaal plakt. (wat ik dus niet heb gedaan; werkt wel ietsjes minder)

suc6

fullorder
14 september 2005, 18:08
hetzelfde klittenband kun je ook bij conrad bestellen, het heet duotec.

het is inderdaad loeisterk, zorg dat je niet teveel oppervlak 'maakt', want dan kun je je pedaal alleen nog maar los krijgen met een koevoet ;)

wat ik altijd doe is de duotec in de lengte in doormidden knippen en dan een helft aan de linker kant en aan de rechterkant van het pedaal. als je dan dezelfde smalle banen overdwars op je pedalboard plakt zitten ze stevig zat en kun je ze ook nog redelijk makkelijk loshalen en ben je toch heel erg flexibel met de plaatsing van de pedalen.

Vampire
14 september 2005, 19:20
Dano, jij bent echt de bom met die fietsketting! :D Ik weet niet of je het zelf hebt verzonnen, maar ik vind het echt een geweldige uitvinding! En nog de goedkoopste ook volgens mij :)

rhcp_schipper
14 september 2005, 22:07
ik heb zelf ook klitterband gekocht bij de AH, van de sorbo. wat ik heb gedaan is een klein potje seconde lijm halen, en dat nog bovenop de plaklaag van het klitterband gesmeerd! Als je dat er nog afkrijgt, dan weet ik het ook niet meer!! dit is mijn manier, ik dacht ik deel het even met je!

JvD.
15 september 2005, 00:42
hoe kom ik aan een oude fiets ketting =/

Amp
15 september 2005, 00:45
Loop een fietsenzaak binnen, vraag of ze een oude ketting hebben liggen, en twee minuten later loop je met vieze handen en een oude ketting de deur uit.. Zo heb ik het gedaan.. Nu nog een pons :S

dennis808
15 september 2005, 01:59
Onmisbaar voor elke pedalboard-bouwer :-D

http://www.bike4travel.nl/product_info.php?products_id=174

http://www.bike4travel.nl/images/kettingpons.jpg

dano
15 september 2005, 12:53
Dano, jij bent echt de bom met die fietsketting! :D Ik weet niet of je het zelf hebt verzonnen, maar ik vind het echt een geweldige uitvinding! En nog de goedkoopste ook volgens mij :)

haha heb het neit zelf bedacht, is weleens voorbij gekomen opt forum en ik had het daarbij van een vriend gehoord. Ik ben misschien wel de eerste die het hier laat zien? Je kan een goedkope fietsketting kopen bij de fietshandel of ff rondvragen, bij mij lag er toevallig eentje voor de deur (grofvuil). Je kan ook speciale dingetjes kopen bij musikproductiv, die zijn ongeveer hetzelfde, alleen 4 euro voor 4 geloof ik.

Enige nadeel bij mij is dat ze neit helemaal schoon zijn, maar dat mag de pret niet drukken, er zit een beetje aanslag op, verder niet.

het is een goedkope, makkelijke oplossing

Vampire
15 september 2005, 13:20
Proberen in een of ander ontvet-goedje te gooien? Of in (veelomstreden) cola? Cola lost roest op naar het schijnt.

Het blijft een cool idee, chapeau! :)

Lock en Load
15 september 2005, 17:33
Proberen in een of ander ontvet-goedje te gooien? Of in (veelomstreden) cola? Cola lost roest op naar het schijnt.

Het blijft een cool idee, chapeau! :)

Of cola roest oplost weet ik niet. Maar als je oude muntjes in de cola doet dan zijn ze binnen no time weer helemaal schoon! Denk dan eens wat het doet in je maag? (gezeik eigenlijk want je maagzuren zullen NOG zuurder zijn dus maakt het niet veel uit, of toch wel?).

dano
15 september 2005, 17:37
och een beetje vintagelook is ook leuk:P

zjanke
15 september 2005, 17:53
Ik heb mijn pedalen al een aantal jaren zo bevestigd en ik ben er erg tevreden over. Klitteband gaat zooi verzamelen en is uiteindelijk toch niet zo stevig als dit. Ik kan mijn pedalboard optillen aan een pedaal, dus bang dat het losgaat ben ik niet.

http://img.photobucket.com/albums/v12/Dorien/Jan%20junk/PICT0037.jpg

Verder heb ik nog wel een ketting liggen en ben ik wel bereid om dat ding uit elkaar te draaien, zeker als ik zie dat ze bij MP voor 4 EUR voor 4 stuks gaan. Krijg je er bij mij 16 voor 8-) (incl verzenden!)

dano
15 september 2005, 18:26
hahha ja inderdaad bij mij ook:)

mooi bord btw, jammer van de patchkabels (is bij mij ook nog een probleem, ga binnenkort georgeL bestellen. Heb een ruwe meting gemaakt van wat ik nodig heb, gaat me waarschijnlijk65e kosten, maar moet even secuur meten:P)

Weet iemand hoe dik de haakse pluggen van georgeL zijn? (dus het stuk dat uit je pedaal steekt?

zjanke
15 september 2005, 18:29
Zelfde idee hier :D Ik ga die PS-5 eruit gooien en dan kabeltjes effe opnieuw doen. Maar je wint geen ruimte met George L, dat heb ik al een keer nagevraagd....

Nielsje
15 september 2005, 19:57
Zo, m'n eerste post weer sinds heeeele lange tijd:

ik maak altijd m'n pedalen vast met klitteband, kan je bij elk naaigaren winkeltje kopen

voor de vieze ketting oplossing: verschillen, remreiniger, werkt erg fijn, niet in openwonden krijgen! dan trekken ze trouwens wel snel samen en heb je geen open wond meer

of, je kan de ketting schoonkoken, zorg dat je ma er niet is

zjanke
15 september 2005, 21:00
Zoek een zaak in racefietsen/mountainbikes. Dunnere kettingen, beter onderhouden =minder vuil en vettigheid en het laatste restje is er met wat wasbenzine echt wel af te krijgen.

Met een beetje geluk tik je een goede sachs- of sedisketting op de kop, dan heb je zelfs gouden hardware onder je pedalen :-D

vinni
15 september 2005, 22:47
Gebruik altijd autotape.
Krijg je echt niet meer los.... :-?

Da's dan ook de reden dat ik wat andere dingen ga proberen.
Maar als dus iets nodig hebt om het echt niet meer los te krijgen...
Autotape....

Vinni

patrickbastiaan
21 september 2005, 13:24
heb klitterband gekocht van 12 cm breed, zelf klevend. de zachte kant in 3 stroken op mijn boord, de harde kant past precies op een wah boss etc, 100% netjes en erg snel te verwisselen. verder kan je makelijk al je snoeren van klitterband lusjes voorzien en zo op je bord vastmaken zonder dat ze gaan slingeren. klitterband is te koop bij het smitje in eindhoven voor 12,50 per meter, dan heb je wel gelijk beide zijde. aboslute aanrader voor een NET en makerlijk te veranderen pedalboard

aanrader voor wah pedaal: keer je grondplaat om voor vastplakken van je klitterband, heb je de goede zijde altijd schoon voor gebruik zonder klitterband..